Skal jeg sende hende i ridning ??? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Sagen er den jeg gå med tanke om at sende min hoppe i ridning men er langt fra sikker på at det er en god ide
Der er tale om en DV hoppe på snart 15år hun fik sidste år konstateret tætsidene torntappe og fik 3 behandlinger med binyerbakonom ved hver behandling kunne dyrlægen se positiv virkning
Dyrlægen sagde allerede da det blev opdaget at hun nok skulle blive ride hest igen med noget behandling og genoptræning af rygmusklerne
Sagen er os den at en pige over tog hende kort til efter 3 behandling af personlige oversøger
Men nu har jeg fået hende hjem igen efter ca 8 måneder hos pigen
Jeg fik hende hjem den 1/4-16 og siden jeg fik hende hjem har hun både haft smed og massør og skal havde dyrlæge på onsdag
Når dyrlægen kommer på onsdag for jeg svar på hvordan det gør med hendes ryg
er lidt nervøs ud fra noget af det massøren sagde
Men tilbage til hvad det eneligt var jeg ville
Jeg overvejer alt efter hvad dyrlægen siger og sende hende i ridning i 3 måneder ca for at få genoprettet muskler osv
Men er meget nervøs for at sende hende af sted da jeg ikke ville kunne komme ud til hende hver dag og jeg ville ikke kunne holde øje med hvordan hun bliver redet eller behandlet
Har så under alle omstændigheder tænk på at få en underviser ud som både kan hjælpe mig med hende fra jorden og fra ryggen
Hvad ville i gøre tager grene mod tips og ideer
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Det er dyrt at sætte en hest i ridning, hvis du ønsker det skal være et sted, hvor de tager hensyn til hendes KS - her kunne Gitte Vestergaard fra Obstruplund ved Århus, som træner ARR. Eller måske BBH træning, hvor du måske kan finde en lokal træner i nærheden af hvor du bor.
Uanset om du ønsker at beholde hende selv, eller vil sælge hende igen, så ville jeg tage en god snak med dyrlægen om hvor realistisk det er, om hun kan trænes op igen. Og så ville jeg købe undervisning for pengene, fremfor at sætte hende i træning.
Mvh Charlotte
Skal jeg sende hende i ridning ???