{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scaroider hos hest?????
  • #1   11. maj 2016 Sikker på det ikk bare er de såkaldte ungheste vorter ;)?
    Er de testet ?
    Har haft nogle stykker med det.

• #2   11. maj 2016 Unghestevorter forsvinder så vidt jeg ved igen med tiden - disse her vokser og er ikke ens - en er flad - en anden er aflang rund - de er ikke testet ned, men en online dyrlæge mente helt sikkert at det var scaroider - og hoppen er 5 år nu og de sidste 2 år er de bare vokset større

• #3   11. maj 2016 Jeg behandlede med at give immunboost, og smøre med herpavir. Den gik fra at være stor udbulet og blodig, til at være flad, og krympede 1 centimeter i diameter. Den havde haft det i 6 år, og jeg var den første der prøvede at behandle det. Og så gik den uden dækken, så det kunne få luft.

• #5   11. maj 2016 Min venindes hest fik 2 fjernet af dyrlægen da den var ca 1,5 år.. Hun gik på sommergræs på det tidspunkt og dyrlægen anbefalede at vi gav ekstra vitaminer da indtil den kom på stald igen.
    Hun har aldrig haft nogle siden...

• #6   11. maj 2016 Havde en med "unghestevorter" han fik dem da han var 7, og de var der såmænd også da han blev aflivet som 14 årig.
    De kunne ikke finde ud af hvad det var, andet end det lå i blodet på ham.

Til dig vil jeg btw. enten foreslå ThujaD30 eller kovaline.

profilbillede
  • #7   11. maj 2016 Tina - jeg er netop igen starter op med Kovaline - da jeg har hørt flere der har "fjernet" dem med Kovaline - der er minimal stivelse i vores foder da jeg har en gigt-hest -(min egen) men jeg vil da lige prøve med flere vitaminer og så Kovaline - men er interesseret i at høre om flere har heste med det smiley

• #8   11. maj 2016 smiley shit den har mange smiley

• #9   11. maj 2016 Hvor har din hest vorterne henne?? Altså hvor på kroppen og hvor mange??

• #10   11. maj 2016 Det kan jeg godt forstå, jeg syntes faktisk også det er et spændende emne smiley
    Jeg er spændt på at hører om kovalinen hjælper så smiley

Ja han havde mange, også ned af ben og i haleroden, men var ikke som sådan generet af dem, andet end at de kløede og så troede folk jo at jeg slæbte et monster med, når han var med i byen smiley

• #11   11. maj 2016 Du kan få salve som fjerner saccoiderne hos dyrlægen. Begge billeder er saccoider og ikke ungheste vorter.
    Jeg har haft flere heste med saccoider som alle er væk med den rigtige salve. Min erfaring er
    at alt andet salve og ligende kun gør dem større og det er fuldstændig lige meget hvad du fodre hesten med.

• #12   11. maj 2016 Stald Sandby
    hvis du spørger kasernen og højelse så var det ikke saccorider min havde. Han kom såmænd igennem større undersøgelser, biopsier mm.

• #13   11. maj 2016 Tine var det dig der engang lavede et opslag med en blodig hackamore og ideer til løsninger? Synes hesten ligner nemlig smiley
    Altså, min gamle dyrlæge havde forsket meget i sarcoider, og som med herpes, er det en virus båret i blodet og den reagerer individuelt fra bærer til bærer. Derfor kan den hos nogle komme meget i udbrud, og hos andre ser man det sjældent. Det bedste man kan gøre er egentlig at hjælpe immunforsvaret med selv at holde udbruddene nede, og når de opstår så behandle med en ordentlig creme. Han anbefalede herpavir, eller zovir da de er specifikt til denne type af vira. Men de fåes altså kun i små tuber, så hvis kovaline virker, så brug endelig det. Man kunne engang få en super god salve hos dyrlægen, men den må de ikke længere sælge. Hvis sarcoiden buler meget ud, som en vorte, kan man også prøve at klemme den af med en elastik.

• #14   11. maj 2016 Tine
    Næææh, ham har jeg i hvert fald aldrig redet med hackamore på smiley

• #15   11. maj 2016 Der er lavet en ny salve som er den samme bare lavet og godkendt i danmark .

• #16   11. maj 2016 Okay smiley Jeg så bare en der havde vorter på mulen i et lige så stort omfang som din, og de begyndte altid at bløde når hun red så den så farlig ud. Ejeren var ved at være lidt ked af de mange blikke folk sendte. Det kunne have været sjovt at høre om der nogensinde blev fundet en løsning på problemet smiley

• #17   11. maj 2016 Tine, havde det været med alm. Bid så kunne det snildt have været mig smiley

Men jeg syntes det er meget spændende med andre "vorteheste" smiley

• #18   11. maj 2016 Stald Sandby, ved du hvad den hedder? For så skal jeg da lige have købt en.

• #19   11. maj 2016 Det kan også have været med alm bid. Jeg husker det bare som en hackamore, men det er længe siden det emne blev oprettet, så hukommelsen kan jo drille smiley Jeg husker bare med sikkerhed at ejeren red jagter. (Jeg husker jagterne fordi jeg selv er mega kylling når forhindringen ikke kan vælte. Jagtfolk har altså bare lidt ekstra is i maven)

• #20   11. maj 2016 Altså jagter red vi også en del, så det ku meget vel ha været smiley jeg lærte dog at være ligeglad. Han blev desværre aflivet for 2,5 år siden efter et længere sygdoms forløb, det viste sig at være kræft i leveren og dyrlægen ville mene at det næsten med sikkerhed hang sammen, kræften og vorterne.

• #21   11. maj 2016 Årh øv. Stakkels pus.

• #22   11. maj 2016 Jeg ved ikke meget om sarcoider, men Hørsholm Hestepraksis lagde for nylig et meget interessant opslag op på facebook omkring anderledes behandling af dem. Det kan være det kan bruges? smiley

• #23   11. maj 2016 Har haft en hingst med det. Den blev solgt med det som handelsfejl.
    Og det spredte sig rigtigt meget både i øre og i gjordleje osv. Køber begyndte at fodre med noget bestemt ( ingen stivelse og sukker, og det var en helt verden for sig)
    Men ved dyrlægen siger man skal passe på med at skære dem eller sætte elastik på som nogen gør, da der er større mulighed for det spreder sig.
    Mener hun har et helt album herinde med det

• #24   11. maj 2016 Min pony har sarkoider ved mulen. Det hun har, kan ikke fjernes men kan holdes nede med krokodilleolie og mælkefedt. Sørg for at der ikke går hul på det.
    Jeg ved at det kan fryses væk, hvis det ikke har været der for længe.
    - det kommer fra køer og bliver smittet via fluer. Derfor må sarkoiderne ikke springe op, så det bliver et åbent sår.
    - lige et billede hvor man se hendes sarkoider. smiley

profilbillede
  • #27   12. maj 2016 Hun har 1 på bringen, 1 ved højre forben og så mellem bagben - jeg har ikke tjekket om hun har i ørerne, så det vil jeg da gøre

Lige nu vil jeg prøve med Kovaline igen - min dyrlæge vil pt ikke give hende noget andet, da de ikke generer hende - kun mig

Jeg vil lave en mappe med brugen af Kovaline - så andre kan følge med og evt få glæde af det - hvis det virker

Hun havde intet da jeg købte hende - fik det i 3 års alder

Hun fodres med roepiller og grønpiller og ja vitaminer og mineraler - urter og krydderier - hø og græs

Jeg har ikke læst alle svar endnu - det gør jeg i eftermiddag når jeg har fri fra job

• #29   12. maj 2016 Min vallak fik nogle inde i lysken, da han var 5 år gammel. De blev skåret og brændt væk, også skulle såret faktisk hele helt selv. Så han gik rundt med et stort åbent kødsår i 8 uger, det så rigtig voldsomt ud smiley
    Der er endnu ikke kommet flere, men jeg holder stadig øje med det. I dag er han 8 år gammel. smiley

• #30   12. maj 2016 Min hest har også haft vorter. Min dyrlæge anbefalede mig at give den en kur med rød solhat. Efter 6 uger var de alle væk, helt uden at skære, fryse eller smøre med alverdens salver.

• #31   12. maj 2016 Tak for alle jeres svar

Er der nogen der har linket til Hørsholm hvor de har lagt et forløb op?

Nytoftegaard - har du et link til køber af jeres herinde?

Jeg har af min egen dyrlæge fået afvide jeg skal forsætte med Kovaline - og se om jeg kan få bugt med det - kan jeg ikke det så vil hun komme ud og kigge

Jeg startede igår med Kovaline og skal forsætte 14 dage til 1 månede - måske længere

Jeg har også fået afvide at der ikke sker noget ved at der går hul på dem, og min dyrlæge siger det ikke smitter - hoppen her er en jeg har i tilridning og hun står sammen med min egen vallak

Dyrlægen mener også at det er noget hun har haft i kroppen fra hun blev impoteret og altså ikke noget hun er blevet smittet med i dk

Jeg syntes dette er et spændende emne, da jeg i mine 30 år med heste aldrig har hørt eller set det før

Kunne man ikke lave en gruppe om emnet herinde? Så alle os der har "vorteheste" kan skrive om vores erfaringer og oplevelser?

Kommentér på:
Scaroider hos hest?????

Annonce