{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Erfaring med urhingst {{forumTopicSubject}}

Jeg har set på en lækker 1'er pony. På 8 år til en meeget lav pris.
Dog er han urhingst.
Han går på fold med både hingste og vallaker og med hopper lige på folden ved siden af uden problemer .

Er ser nogen af jer der har redet, eller har erfaringer med en ikke opereret urhingst .? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med urhingst
  • #1   19. maj 2016 Hvad er en urhingst ?:)

• #2   19. maj 2016 Jeg tror det er det samme som klaphingst. De klaphingste jeg har kendt har været lige som andre hingste.

• #3   19. maj 2016 Ah ja okay smiley

Jeg har en klaphingst/urhingst .. Han er lige som alle andre hingste ..

Så har måtte få ham opereret smiley

• #4   19. maj 2016 Det siges jo de har flere hormoner og KAN blive aggressive .. tænker det var sket for denne pony, nu den er 8 år gammel ?
    Jeg tænker også om det ikke bare er noget den kan leve videre med hvis den er som andre almindelige hingste ?

• #5   19. maj 2016 En klaphingst er hvor den ene testikel er faldet ned og en urhingst er hvor ingen er faldet ned

• #6   20. maj 2016 Jeg synes det lyder underligt at en klap/urhingst skulle have flere hormoner. For placeringen af testiklerne burde ikke have noget at gøre med hvor meget hormon der bliver udskilt.....?

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #7   20. maj 2016 Anne Julie F: Ved en urhingst eller en klaphingst ligger begge eller den ene testikel oppe i bugen - derved bliver der for varmt og der udskilles flere hormoner. Ved en hingst kan testiklerne trækkes op mod bugen i koldt vejr, og længere væk fra kroppen, når det er varmt. Den regulering kan ikke ske for en urhingst eller en klaphingst - derfor uhensigtsmæssig hormonproduktion.

• #8   20. maj 2016 De producerer ikke nødvendigvis mere testosteron -De KAN gøre det, men dete r altså ikke altid det er sådan.

Noget andet er, at jeg ville kastrere sådan en -ikke pga. evt. aggressiv adfærd, for det havde den nok vist, hvis den havde, men fordi livet som vallak på mange måder bare er nemmere for hesten, når den ikke skal avles på (og det skal den jo ikke, nården er urhingst)

• #10   20. maj 2016 Hos en klaphingst er kun én sten faldet ned. Hos en urhingst er ingen af stenene faldet ned. Nogle gange falder de ned under bedøvelse, så det er muligt at udføre en stående kastration. Gør de ikke det skal hesten i fuld narkose og ligges på ryggen, hvor de opereres ud.
    Jeg har haft en urhingst, hvor de sad så langt oppe i bughulen at de forårsagede stærke smerter hos ham. Han blev opereret på Landbohøjskolen

• #11   21. maj 2016 Jeg ved godt hva det er og at de udvikler mere testetoron, men det var bare om nogle havde erfaringer med at eje en som IKKE er blevet opereret .. jeg tror denne hest havde ændret adfærd hvis det ville ske og lider ikke under smerter. Den opføre sig blot som en hvilken som helst anden hingst ..

Kommentér på:
Erfaring med urhingst

Annonce