Nervøs ved opsidning {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Min hest er alt andet end nervøs ved opsidning. Problemet ligger i mig.
Sidst i april havde jeg et uheld med en skammel.. Jeg var på vej op på Jolly, som forøvrigt stod stille (Det vil sige, at jeg er i tvivl om hvorvidt hun tog et halvt skridt fremad, men det havde ikke betydning for uheldet), da min skammel knækker under mig. Med det ene ben over sadel ryger jeg til jorden, og lander oven på skamlen. Jeg ømmede mig lidt, og kom op ved hjælp af vores trappen ind til huset.
Bagefter havde jeg dog helt vildt ondt, og gik og humpede længe efter. Stadig i dag har jeg en lille bule efter det.
Skamlen var en min bedstefar lavede til min mor da hun var barn - altså var skamlen gammel og det var noget at et sats at bruge den.
Men på trods af vi har skaffet os en skammel som altså ikke bare lige vælter, er jeg så skide nervøs hver gang. Jeg har nogle enkle gange haft en til at hjælpe mig ved at holde hesten, men da det ikke er det hele problemet ligger (det hjælper en lille smule), er jeg stadig nervøs.
Det virker bare så åndssvagt..
Men altså.. Har i nogle gode forslag? Eller er det bare at blive ved med at prøve?
Vil jo helst undgå at være nød til, at hoppe op fra jorden :3
Nogle med lignende oplevelser? Hvad gjorde i?
mar 2007
Følger: 80 Følgere: 78 Heste: 9 Emner: 11 Svar: 88
Der hjalp mig at min far, som er min bedste ven i stalden:) stod ved mig, holdte hesten el. Satte en fod på vores mini trappe. og det hjalp at han var lige ved siden af
Find en du er tryk ved, så får man automatisk mere ro på:)
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
er selv utryg ved skamler så jeg skal lige 'tage mod til mig' så jeg går op og ned for at teste den inden jeg vælger at stige op
mar 2007
Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 55 Svar: 298
Jeg er også nervøs når jeg stiger op, men det er mere fordi hesten vender omkring og rammer skamlen
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 636
Nervøs ved opsidning