{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Nervøs ved opsidning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Min hest er alt andet end nervøs ved opsidning. Problemet ligger i mig.

Sidst i april havde jeg et uheld med en skammel.. Jeg var på vej op på Jolly, som forøvrigt stod stille (Det vil sige, at jeg er i tvivl om hvorvidt hun tog et halvt skridt fremad, men det havde ikke betydning for uheldet), da min skammel knækker under mig. Med det ene ben over sadel ryger jeg til jorden, og lander oven på skamlen. Jeg ømmede mig lidt, og kom op ved hjælp af vores trappen ind til huset.
Bagefter havde jeg dog helt vildt ondt, og gik og humpede længe efter. Stadig i dag har jeg en lille bule efter det.
Skamlen var en min bedstefar lavede til min mor da hun var barn - altså var skamlen gammel og det var noget at et sats at bruge den.
Men på trods af vi har skaffet os en skammel som altså ikke bare lige vælter, er jeg så skide nervøs hver gang. Jeg har nogle enkle gange haft en til at hjælpe mig ved at holde hesten, men da det ikke er det hele problemet ligger (det hjælper en lille smule), er jeg stadig nervøs.
Det virker bare så åndssvagt..

Men altså.. Har i nogle gode forslag? Eller er det bare at blive ved med at prøve? smiley

Vil jo helst undgå at være nød til, at hoppe op fra jorden :3

Nogle med lignende oplevelser? Hvad gjorde i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs ved opsidning
  • #1   14. jun 2016 Jeg har haft rigtig svært ved og sidde op på min hoppe (hun kan ikke stå stille)
    Der hjalp mig at min far, som er min bedste ven i stalden:) stod ved mig, holdte hesten el. Satte en fod på vores mini trappe. og det hjalp at han var lige ved siden af smiley

Find en du er tryk ved, så får man automatisk mere ro på:)

• #2   14. jun 2016 jeg er også hamrende nervøs når jeg skal op. Er også væltet bagover flere gange faktisk. Jeg får en til at holde ham ( han står ikke stille) , men hvis der ikke lige er nogen tager jeg mig den tid det nu tager. Øver mig på at 'lukke' for katastrofe tankerne og synes det bliver bedre. Så tid og øvelse....

• #3   14. jun 2016 måske gå op og ned af skamlen et par gange inden du stiger op hvis hesten alligevel står stille? smiley
    er selv utryg ved skamler så jeg skal lige 'tage mod til mig' så jeg går op og ned for at teste den inden jeg vælger at stige op smiley

• #4   14. jun 2016 Jeg vil også sige "op på hesten (skamlen) igen" smiley Vær sikker på at den er som den skal være, stil dig evt. op og hop lidt på den (uden a skræmme hesten selvfølgelig) og så bare bliv ved.
    Jeg er også nervøs når jeg stiger op, men det er mere fordi hesten vender omkring og rammer skamlen smiley

• #5   14. jun 2016 Find en der kan holde dig i hånden (for balancen og tryghedens skyld) og så op og hop på skamlen. Vitterligt hoppe på den. På den måde får du bevist over for dig selv at den godt kan holde til dig.

Kommentér på:
Nervøs ved opsidning

Annonce