{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Muk, muk og atter muk {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle jer med Koldblods racer
Jeg har en Irish Cob som døjer helt vildt med muk.
Han har fået klippet sokkerne, så det ville være nemmere at behandle.
Jeg har brugt/bruger Kovaline og Staldren muksalve, uden den helt store virkning.
Hvad bruger i? Som virker!
Han smadre hans baghove fuldstændigt, fordi han sparker i gulvet fordi det klør.

Glæder mig til at se hvad i har gode erfaringer med! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk, muk og atter muk
  • #1   26. jun 2016 Uha, det lyder præcist som min Freja. Jeg tog barbermaskinen og tog alt af, da hun også havde en form for mug og sparkede sine sko af.
    Jeg har brugt BlueHorse Shinhealer og det virker også på dette (holder det i det mindste væk) men det er et værre arbejde.

    Jeg har prøvet at give hende en Zink kur (der skal være kobber i, så hesten kan optage zinken). Det giver man hver dag i 3 uger og det virkede utrolig godt på min. Dog 2-3 uger efter behandlingen, begyndte det at klø igen - og så kunne man starte forfra.
    Zinken hjælper ikke decideret på muggen, men det styrker hestens immunforsvar smiley


    profilbillede
  • #2   26. jun 2016 Få penicillin salve af din dyrlæge.

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #4   26. jun 2016 Hvis han står og stamper, så er det højest sandsynligt mider indblandet i forløbet.
    Du skal have dyrlægen ud og give ham behandling mod dette.
    Min vallak havde samme symptomer som din og ligeså har/havde en ny hest i stalden. Efter behandling 2x indsprøjtning med 14 dages mellemrum har der intet været.
    Dog skal du have behandlet mukken samtidig for ikke at mindske risikoen for endnu et mideangreb.
    Jeg giver med god effekt to gange årligt en microvital kur og ekstra zink.
    Men allerførst skal du have fat i dyrlægen. smiley


  • #5   26. jun 2016 ring til dyrlægen Og få den testet for skab mider

    men barok pinto hoppe har skab mider og hun er i behandling for det nu da det kom igen anden gang

    hun havde kort efter jeg fik hende hjem i januar en omgang syge ben dyrlægen mente ik det var skab

    men da hun fik det her anden gang bad jeg dem tage en prøve og det har vist skab mider

    og det kom nemlig igen grundet at det var forkert behandl da de ikke troede det var det men bare muk/svamp første gang




    du er velkommen til at sende mig en pb med billeder så kan jeg se om det ligner det min har


  • #6   26. jun 2016 jeg har brugt en shampoo der ikke skal skylles af. medical shampoo hedder det vidst. og det virker godt på Hetta og er nemt. jeg synes med salver at man ikke kan få det ind på huden. og der er shampooen god. man skal jo passe på med at tage hår og hovskæg af. det er jo en ekstra barriere. og mug opstår jo af små revner i huden hvor mikroorganismer kan komme ind. det svarer lidt til de små fimrehår man har i ører og næse. det er jo for at stoppe bakterier. Men på Hetta har shampooen været det bedste overhovedet. den fåes i rideudstyrsbutikker. og koster vidst 160kr.

  • #7   26. jun 2016 Pigoil, det virker. købes ved sussex cob i UK.

  • #8   26. jun 2016 Jeg brugte Think Mud til mins hvide sokker.
    Det behandler indefra, og synes det var ret effektivt.
    Da jeg startede op, stod hun (desværre) stadig i 20 cm mudder.
    Det eneste jeg gjorde i perioden, var at skylle ben og holde hårlængden nede.
    Hvis du køber det i UK, er det ret billigt, efter pundet har fået et ordenlig nyk ned.


  • #9   26. jun 2016 Think mud er super effektivt, og hvis du kan få noget sebacill mod mider(dyrlæge)det er krads sager men virker kanont godt smiley

  • #10   28. jun 2016 Tusind tak for svar smiley


Kommentér på:
Muk, muk og atter muk

Annonce