{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Nogen der vil læse min dansk stil!?!?! {{forumTopicSubject}}

Ja har haft en dansk stil for, vil i sige hvad i syns hvad der skal rettes? Evt. nogle der vil kigge lidt på komma fejl? Please =)
Her kommer den:
Kære Dagbog
Mit navn er Sofia Jensen, og året er 3857. Jeg er 35 år, og arbejder på KFIV der står for: klimaets forandring i Verden. Mit liv er meget stille og roligt, jeg har hus og fast job og har kun fået foretaget 7 lungerensninger(Er hvor ens lunger bliver renset for alle affald for alle de gasser der flyver rundt i luften), det må være, fordi jeg er, så meget på mit kontor, og ikke er ude ligesom min nabo, han er inde for raket branchen, hans arbejde består i at han skal prøve, at få alle folk til at bo på en anden planet, nemlig Mars, men altså hvem gider det? Det er det helt store samtale emne her i København ’Hvornår over opheder jorden?’ ’Hvem skyld er det?’ ’Skal vi alle dø?’ ’Kan vi over leve på en anden planet?’ Og ja så er der alle dem, der begår selvmord, fordi de er bange for. At de skal opleve ”Dommedag” som præsterne kalder det. Der har aldrig været, så mange folk i kirkerne, som der er nu, ja folk strømmer ind for at blive ”renset”.
Nå man jeg kom fra min nabo han er altså meget ude i sit arbejde og han får en masse os, ned i lungerne, og han får fast, en lungerensning om måneden! Han siger han efter hånden har vænnet sig til det, men tænker bare; Godt det ikke er mig!

Sofia ligger sin dagbog til side, chefen er kommet ind på hendes kontor, han vil snakke med hende, om den nye maskine, de arbejder med, nede i kælderen.
Chefen, Steffen, og Sofia bliver skannet ned i kælderen sammen, de er i et stort rum, og midt i rummet er der anbragt, en stor maskine, det er en tidsmaskine!
Efter 5 års hårdt arbejde er det endelig lykkes!
Steffen fortæller lidt om maskines egenskaber osv. Sammen skal Sofia og et team på 7 andre, tage tilbage i tiden for, at se hvor det gik galt med klimaet, og så forsøge at gøre noget ved det!
Rejsen starter om to dage, og Steffen beder Sofia om at tage hjem, og gøre sig klar hun har nu to dages fri.

Kære Dagbog
Det er næsten ikke til at tro, maskinen er færdig! Om to dage drager mig, Mike, Kasper, Anna, Maria, Torben og Mia af sted, tilbage i tiden, vi starter i år 1500, og så tager vi 100 år af gangen, indtil vi finde ud af, hvad vi skal gøre!
Jeg glæder mig rigtig meget, men jeg er stadig lidt nervøs, hvad nu hvis vi ikke kommer tilbage? Hvad nu, hvis vi ikke får noget udredet? Nå, jeg må hellere tænke på noget andet.

To dage er nu gået og de 8 mennesker er nu på vej til bage i tiden ingen af dem kende hinanden, men de har, hver deres egen egenskab: Sofia og Kasper er dem der har styr på klima forandringer, Mia ved alt om de samfundet som det var den gang. Mike og Torben er mekanikerne og dem der har styr på maskinen. Anna er vores læge, og Maria er den der skal sørge for at alt hvad der sker, vil blive rapporteret tilbage til nutiden. De stiger nu alle ind i maskinen, udefra ser den ikke ud af noget særligt, men når du er inde, er den på størrelse med en mindre villa! Hver person har sit eget værelse og toilet, der er et stort fælles køkken samt to stuer.
Nu begynder turen! under starten af rejsen, skal alle side ned i de specielle stole, til det formål.
Efter 10 minutter får de besked af Torben, på at de nu godt kan rejse sig, og at de er i år 1500 om 54 timer. Gruppen er nu begyndt at snakke sammen og det går godt med dem.

Kære Dagbog
Det her ser ud til at blive en fantastisk tur! Alle er bare så søde til at svare på forskellige spørgsmål, og til at snakke om dem selv, der er nu kun 10 timer tilbage til at vi er i år 1500 og jeg glæder mig helt vildt.
Jeg kunne faktisk godt vænne mig til at bo her (Hvilket jeg nok også kommer til) Når vi skal havde mad, skal vi bare gå hen til køleskabet, det kan fornemme hvad vi vil havde, og så står det derinde lige til at spise, sådan noget har de ellers kun, i de meget dyre hjem.
Det er også ret smart det der med tøj, det funger lidt på samme måde, der skal man også bare tænke på noget, og så kommer der en hel masse forslag frem, og når du prøver det, er det bare som om det er syet på dig, det er simpelthen så smart! Meget bedre end min tøj computer, der skal jeg både taste mærke, farve og str. Osv. ind, og så sider det ikke engang så godt!
Nå men jeg vil nu, prøve at få lidt søvn så jeg er frisk til år 1500!

Maskinen er nu stoppet lidt uden for København år 1500.
Alle har nu skiftet tøj (ved hjælp af computeren) til noget der kommer fra 1500 tallet, de deller sig op i mindre grupper, på to, for at kunne nå at se noget mere, de aftaler at mødes ved maskinen klokken 17.00 hvor de så vil beslutte, om det er hér i 1500, at det er gået galt.
Klokken 17.00 er de alle samlet, de har alle oplevet noget de fandt højest besynderligt, men de bliver alle enige om, at det ikke er her det er gået galt, med hensyn til klimaet, og de går nu 100 år mere frem i tinden til 1600.

Kære Dagbog
Jeg har været rundt i København by i næsten 10 timer sammen med Kasper og det er vildt, som meget har ændret sig!
Bare for at sige lidt om ”nutidens” Købehavn, Kongen hedder Hans, og han er Konge over både Danmark, Norge og Sverige, han er gift med Christine af Sachsen sikke nogle sjove navne de har!
Der er omkring 10.000 indbygger i København.
Det meste af dagen gik vi på markedet, jeg var meget interesseret i at se hvad folk på gaden snakkede om, og måake høre dem om, hvad de vidste om klimaet og om de vidste, hvor stort deres CO2 udslip var.
Jeg blev ikke meget klogere af det, det viste sig at det de vidste om klimaet, eller bare vejret som de kalder det, mest var baseret på overtro end viden og for den sags skyld fornuft, da jeg begyndte at snakke om CO2 så de helt forkerte ud, i ansigtet og jeg skyndte mig at gå.
Sidst på dagen, så jeg og Torben en kvinde blive brændt af fordi folk påstod hun var en heks! Jeg havde det forfærdeligt! Hun var jo uskyldig! Det eneste hun havde gjort var at hjælpe en gamle mand, der ikke kunne gå på sine ben. Kirken sagde det var fordi han havde været ulydig mod gud! Men efter en uges behandling ved ”Heksen” Var han rask igen og Præsten har så meldt hende, som Heks! Alt dette fik jeg af vide af de lokale i byen, de sagde at det var ugen højdepunkt, jeg gysser stadig ved bare tanken om det!
De andre i gruppen har haft en dag der minder meget om min, dog uden heksebrændinger!
Nu rejser vi videre.

Turen gennem tiden passere nu både 1600, 1700, 1800, og 1900 Gruppen har endnu ikke fundet det de søger, nemlig der hvor det gik galt med CO2 udslettet og klimaet! Der begynder dog at ske noget i 1900, men de er blevet enige om t tage til 2000 for at se hvad der er sket i årtusinde skiftet. Kun 1500 år før deres egen tid.

Kære dagbog
Vi er nu i år 2000 og jeg har op levet vores første dag her, og det har været spændende! Der er nogle der tænker, på det samme som os nemlig på CO2 udslip men, de er dog ikke helt så langt fremme i udviklingen, og der er ikke den store fokus på det problem, som vil være der om 1500 år!
Vi er alle blevet enig om at tage 5 år til frem i tiden for at se hvad der er sket der.
Men hvis vi nu ser bort fra vores endelige mission, og kigger lidt på liver her i gruppen, så kan jeg kun sige (Skrive) at det går fint, vi har haft vores små og store konflikter, her i gruppen men alt i alt har vi det fint med hinanden. Jeg er især blevet gode venner med Torben og Maria, de er rigtig sjove og det er dem jeg har været mest sammen med, på vores ”udflugter”.
I morgen rejser vi videre så nu vil jeg sove.

25 timer senere er gruppen landet i år 2005.

Kære Dagbog
Jeg tror vi er ved at havde fat i noget af det rigtige, folk er begyndt at blive opmærksomme på problemet, og de er begyndte at købe ”sparepære” det er dog ikke dét, vi skal rede jorden på, men det er jo et tegn på at, verden tænker over deres energi forbrug.
Vi har besluttet os for at bosætte os her i år 2005 for at se om vi kan hjælpe de mennesker, som gør et stort arbejde for alt det her, og vi vil alle gå ind i politik og andre ting som har fokus, på klimaet.
Vi har bestemt os for at blive her et år, i det år skal vi ingen kontakt havde til hinanden. Vi må gerne få familie mm. men bare være klar til at forlade det hele, i 2006
Jeg har også valgt ikke at skrive dagbog det følgende år pga. dens indhold. Men jeg vil skrive videre, når vi igen er i tidsmaskinen.

Et år er nu gået.
3 ud af de 8 er gift
1 ud af de 8 er gravid
6 ud af de 8 er i politik
4 ud af de 8 er single
2 ud af de 8 er millioner
De er alle nu mødt op i rumskibet præcis som de forlod det, uden penge, kæreste, ægtefæller, karriere og uden barn.

Kære Dagbog
Jeg er blevet gift! Eller retter sagt jeg var gift! Vi boede på en stor gård, børn fik vi ingen af, han trængte godt nok på, men jeg sagde nej. Jeg vidste jo at jeg skulle væk igen, jeg var inde for politik, jeg kom dog godt nok i folketinget som de kalder det i 2005, men jeg føler jeg har gjort en forskel.
Det tager hårdt på mig at jeg må gå fra min mand, men jeg tænker så på Mia som også skulle miste sit endnu ufødte barn. Men nu skal vi beslutte hvad vi gør. Det er klart at det er her problemet er og at der må gøres noget. Vi skal holde møde i aften og jeg er meget spændt på at høre hvad de andre mener!

Alle er nu mødt op, alle 8 de ser ud, som de gjorde sidst de var her, de alle sætter sig om bordet og snakken begynder, mødet endte med at tage 7 timer, men der var alt også bestemt. Alle gik i seng rist til mode over hvad, deres beslutning vil betyde.

Kære Dagbog
Vi har nu bestemt hvad der skal ske, os 8 har bestemt hvad der skal ske med hele jorden, lidt skræmmende ikke? Vi har bestemt at i år 2010 vil vi udslette det meste på jorden. Alt skal laves om der vil ikke længere være elektronik, alle bliver nød til at leve efter den barske natur.
Alle vil få indstillet deres hukommelse, så at de tror de altid har levet, i ”Den nye verden” Noget elektronik vil dog blive beholdt men det vil blive holdt, hemmeligt for alle bortset fra de 8.

SLUT

Hva syns i??


Andre forumemner med "Nogen der vil"
Nogen der vil?
Er der nogen som vil starte en fototime? :)
Skrevet af: Natasha og Stjernehesten - 21. feb 2016
Nogen der vil
Nogen der vil lave et eller andet
Skrevet af: Amigo Ferrari My Best Friend <3 - 29. mar 2015
Nogen der vil
Lave en fototime
Skrevet af: Amigo Ferrari My Best Friend <3 - 25. mar 2015

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der vil læse min dansk stil!?!?!
Kommentér på:
Nogen der vil læse min dansk stil!?!?!

Annonce