{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Dårlig holdning westernsadel {{forumTopicSubject}}

Hej hg. Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal sidde i en westernsadel. Jeg har haft i alt 2 forskellige westernundervisere, og begge fortalte mig at jeg skulle "skubbe numsen ind under mig" og på den måde sidde med krum lænd. Men efter at have redet på den måde (sikkert ikke 100p korrekt men nogenlunde) har jeg fået rigtig ondt i ryggen. Jeg tror også i forvejen at sadlen er ca en størrelse for stor til min røv.

Så nu har jeg efter et smerteforløb i ryggen redet i dressursadlen og siddet med ret ryg. Men jeg vil jo gerne tilbage til westernsadlen. Så nu spørger jeg bare om det kan passe at man skal sidde med krum lænd i sadlen, og derfor få ondt i ryggen?? Det er lidt svært at sidde i sadlen som man gør i en dressursadel (med ret ryg), men det kan vel tilvænnes.. Hvad mener i jeg burde gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig holdning westernsadel
  • #1   8. aug 2016 det er lidt svært at forklare. Men når du har sat dig op på hesten. så stil dig op i bøjlerne. træk så bækkenet ind under dig. du skal ikke sidde med krum ryg. Men du må ikke sveje i lænden. den skal ind under dig. søg evt på Andrea angelli. super dygtig western rytter og underviser.

• #2   8. aug 2016 Det er også det jeg har fået afvide, men idet jeg har siddet med krum lænd, har jeg fået ondt i ryggen smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   8. aug 2016 Der er stor forskel på opstilling i dressur sadel og westernsadel, måske egner din ryg sig ikke til western opstillingen sådan helt korrekt så må du finde en middelvej smiley

Har lige lånt et billede af en quarter herinde fra som viser opstillingen

profilbillede
  • #4   9. aug 2016 Uden at have den helt store erfaring i western, tænker jeg at du måske kommer til at spænde i lænden?

Prøv at sætte dig godt tilrette på hesten, tag et par dybbe indåndninger, samtidig med at du strækker dig. På en udåndning, lader du dig "synke lidt sammen" , du burde nu være afslappet i kroppen.
    (det er sgu godt nok sværet at beskrive - håber at det gir mening)

Forsøg at bevare en blød og smidig lænd.

• #5   9. aug 2016 Hvem får du undervisning af? smiley

• #6   9. aug 2016 Ramona May og Lissi fra tuse Creek ranch

Kommentér på:
Dårlig holdning westernsadel

Annonce