{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spåner fra savværk
  • #1   5. sep 2016 Jeg har en veninde som gør det, og får smuld/spåner fra et lokalt savværk - og jeg synes ikke det virker til at suge ordentligt.

Der ud over kræver det hun har en container stående, som hun lejer og som er megagrim at se på, og transporten med lastbil fra savværket er også dyr - så jeg kan for samme pris købe 3 paller træpillesmuld fra bioexperten.

Mvh Charlotte

• Hyggesokken
    Hyggesokken Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 13
    #2   5. sep 2016 Støver mere end rensede spåner, og vær opmærksom på at der kan findes ørepropper og andet " skidt " i dem

• #3   6. sep 2016 Har for år tilbage brugt savsmuld direkte fra savværk.
    Hentede selv og opbevarede det i en tom boks. Et stort arbejde, men dengang var det billigt og man fik næsten ingen mødding.
    Synes at det sugede fint, der var ingen støv og hesten fik rigtig gode hove af den naturlige fugt det indeholdt.

Men da boksen skulle bruges til opstaldning og jeg opbevarede det udenfor under en presenning, gik der svampesporer i det, og så gik jeg over til træpiller. Desuden steg prisen, så det var ikke længere besværet værd.

Lige pt. får jeg fine spåner fra et andet værksted, og de er også støvfri.
    Jeg er derimod ikke imponeret af de tørrede spåner der sælges i baller som hestestrøelse. Synes de støver alt for meget...

• #4   6. sep 2016 vær opmærksom på at der kan være limrester i spånerne

• #6   6. sep 2016 Tænker lidt det sammen som Rosa..
    Rigtige spåner fra et savværk er med garanti meget grovere end den du reelt køber til hestebrug... derfor tænker jeg at der derfor evt. er større stykker træ som kunne sætte sig fast i din hest hove..
    Men har også længe leget lidt med tanken om "alternativ" strøelse..
    Dog er det blevet ved tankerne da jeg hele tiden har haft overstående tanke/forklaring i hovedet.. smiley

• #7   7. sep 2016 Det kan være meget forskelligt hvad man kan forvente af spånerne fra det enkelte savværk. Det kommer an på deres opskæringsproces og sorteringsproces. Normalt er de gode til at sortere, da de forskellige sorteringer bruges til forskellige formål.
    Det kommer også an på de træsorter der bliver forarbejdet... Der er naturligvis ikke limrester i, hvis de ikke producerer produkter som limes.
    Så tag ud og se hvordan det ser ud fra det enkelte savværk, inden man køber ind til strøelse.
    Btw. de spåner jeg selv får, er både finere end de spåner man køber til strøelse (og dermed nemmere at muge i) og de er også mere støvfri smiley

Kommentér på:
spåner fra savværk

Annonce