{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

klipning rød pony {{forumTopicSubject}}

Sidste år klippede jeg min røde pony. Den fik en meget "grå" farve, det kan godt have noget med at vi klippede ham sendt, vi klippede ham i slut januar mener jeg.
I år har jeg også tænkt mig at klippe ham på hele kroppen, men denne gang i oktober.

Nogen der ved om man kan forhindre den får en "grå" farve?
Jeg har hørt noget om at give dem paprika, så bliver de lidt mere røde i farven.
Nogen der har erfaringer med det? Hvilken slags man bruge? mærke osv?

Tusind tak på forhånd! :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning rød pony
  • #1   16. sep 2016 De får bare en anden farve når de er klippet. Og det gør vel intet. smiley Lad du den bare være, det er helt normalt.

  • #2   16. sep 2016 Hvorfor er det helt præcis, du vil ændre på den farve den får når den er klippet?

    Heste ændrer farve når de bliver klippet. Når du klipper hesten kommer du tættere ind på huden af hesten, dvs der er et mindre lag hår over huden, og hudens farve KAN i tilfælde trænge let igennem, hvis hesten er klippet kort.

    Min meget brune hest bliver musegrå når hun bliver klippet. Vores nærmest kobber-røde pony bliver rød-gul. Det er helt normalt smiley


  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #3   16. sep 2016 Den får noget af sin farve igen, hvis hårene når at vokse lidt ud, dvs hvis du klipper tidligere, så bliver den mere rød, så længe hårene vokser. Men også mere langhåret, så du måske er nødt til at klippe igen senere. Mvh en med en rød pony smiley

  • #4   16. sep 2016 Har bare fået af vide af nogle at man kan gøre ting som f.eks. give paprika, for at gøre at de kan få en lidt rødere farve som er pænere en den anden.
    Det var mere for at høre om der var nogle der havde noget, man kunne gøre for det:)


  • #5   16. sep 2016 Line M : tusind tak!

  • #6   16. sep 2016 Mange heste ændrer farve, når de klippes.
    Du kan prøve at vaske den. Sommetider sidder der fedt der binder snavs i pelsen, som ses tydeligere, når de klippes.


Kommentér på:
klipning rød pony

Annonce