545 visninger
|
Oprettet:
Halvpart- dressur {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaringer med at have halvpart på jeres hest?
Jeg overvejer om jeg skal få en part til min hest 1-2 gange om ugen.
HVIS jeg vælger at få en part ville det kun være til dressur- ingen tur eller springning, da han er meget frisk, måske lidt vild i spring og på tur.
Jeg spreinger ham selv og vil derfor ikke have at der andre som gør det....
Tror i man kan finde nogen som kun vil ride dressur?
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
hvis det er fordi den er frisk på tur, så kan det jo løses ved bare at finde en mere rutineret part?
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 129
Men du har nok ret i at det bliver for svært at finde....
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
mar 2006
Følger: 49 Følgere: 51 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.029
find dog en dressurytter som også gerne vil i skoven
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 367
dec 2004
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 750
så jo vi findes os overdrevet sandkasse rytter.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.124
Men det med springning tror jeg godt du kunne finde ud af. Loni havde fx også bedt mig om kun at springe på ham når hun var med, og det accepterede jeg fint. Jeg har sprunget på ham nogle gange (uden problemer overhovedet), men det var aldrig vigtigt for mig, kun fordi det var sjovt at prøve på en hest der var så glad for at springe. Men det med at det kun må være i ridehus/bane nej den tror jeg ikke du får nogen til :o) Men det er jo muligt kun at finde en til dressur.
Vil dog lige spørge dig om du er sikker på det er noget du vil? Du lyder meget pylret over din hest? Hvilket er fair nok, men så skulle du nok ikke finde dig en part, hvis du vil sætte så mange restriktioner på, og måske også have meget svært ved at blande dig uden om partens ridning? (Ikke sikkert, men for mig lyder det måske til at du kunne have svært ved det :o)
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.124
Jeg er nemlig en af dem der aldrig har følt a tjeg havde råd eller tid til at eje en hest, ej heller lysten til det. Og sådan nogen findes der også, så du kan jo nemt få en part med stor erfaring, selvom vedkommende ikke har haft hest selv :o)
Halvpart- dressur