665 visninger
|
Oprettet:
Heste job?! {{forumTopicSubject}}
Hej alle de ude
Går i 7. klasse, og vi skal have et forløb med hvad vores fremtids job skal være
Vil gerne arbejde med hesteadfærd og løse problemheste. Hvad hedder jobbet og er det overhovedet noget man kan leve af?
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
fx HG eller en tur på sosu eller andet i den stil
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
-Også fokusere på ridning, evt. Finde arbejde som rytter om eftermiddag/aften for ligesom at se om det er dig.
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 200 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 744
http://www.dyreuddannelser.dk/hestevelfaerdsraadgiver
Om man kan leve af det, afhænger af hvor dygtig man er til både at skabe sit navn og til sit job
apr 2014
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 250
- Du skal dog ikke regne med at kunne komme i nærheden af at leve af det før du er færdig med uddannelsen
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.857
Hvad med hesteadfærdsterapeut?
apr 2014
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 250
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Eller man kan starte egen virksomhed og blive selvstændig.
Du bør starte med at uddanne dig, og der er en del forskellige kurser du kan vælge imellem. Men de er selvbetalte og ikke SU berettigede.
Hestevelfærdsrådgiver er den mest oplagte for det du gerne vil. men du kan også overveje BBH's træner uddannelse eller Horse in Harmony trainer hos Ute Lehmann. I gamle dage var der også hesteadfærdsterapeut men den kan man ikke tage i DK længere, der skal du vidst til tyskland eller england.
Berider uddannelsen er i min optik noget bras. Den er kun noget værd hvis du vil arbejde på rideskole og de fleste beridere jeg har mødt, ved ikke en dyt om hesteadfærd.
Og så lige et lille tip, hvis du virkelig er seriøs omkring det, så se om du kan blive working student hos Andrew McLean, han bor i Australien. Han er virkelig en ekspert i læringsteori og alle der har været elever hos ham bliver vildt dygtige i løbet af den korte tid de er der.
maj 2016
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 17
Baysen: Lige det jeg leddede efter
Tusind tak til alle jer andre der har svaret
Heste job?!