{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer med hopper og hingste? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med at vaccinere deres hingste, for at mindske hingsteadfærd, eller hopper for at undgå brunst?

Så vil vi rigtig gerne bruge dine erfaringer i vores spørgeskema der tager få minutter at besvare, og som besvares helt anonymt: https://da.surveymonkey.com/r/5P8XZ88

Spørgeskemaet bruges som datamateriale i vores speciale i Reproduktion hos hest

Ønsker du at vide mere, kan jeg henvise til vores artikel i Ridehesten: http://www.ridehesten.com/nyheder/ny-unders-oslash-gelse-i-reproduktion-og-vaccine-hos-heste/43300#.V-U1QlB4gr8.facebook

Må meget gerne deles!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer med hopper og hingste?
  • #2   21. okt 2016 Det er forsøgt tidligere og der er ikke nogen der læser indslaget så smiley Desuden omhandler specialet også behandling af adfærdsproblemer hos hopper og hingsten smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   21. okt 2016 jeg tror det er begrænset hvad folk kender til disse vacciner.

for brugerne her inde plejer at være gode til at svare. smiley

hvad er det specifikt for vacciner, er også ret relevant - hvis der altså er tale om noget specifikt.

jeg har aldrig hørt om vacciner til at dæmpe hingsteadfær. og kan ikke se hvorfor at dette skulle være en nødvendighed.

Jeg troede faktisk at vacciner var en betegnelse for et stof med giver for at undgå sygdomme, og ikke psykiske problemer.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   21. okt 2016 I 2014 var vaccinen ikke godkendt til brug i Dk af lægemiddelstyrelsen er det sket i mellemtiden

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#6   21. okt 2016 Dette er "produkt" beskrivelsen, der står ikke noget omkring anvendelse på hingste men det kan da ikke udelukkes at nogen ekspiermenter med det

http://www.medicintildyr.dk/produkt.aspx?produktid=1280

• #7   21. okt 2016 Når du vaccinerer immuniserer du individet for dét du vaccinerer imod. I det her tilfælde bruges vaccinen Equity til at immunisere mod kønshormonet GnRH, hvorved andre kønshormoner nedreguleres. Det kan altså bruges som alternativ til kirurgisk sterilisation/kastration, hvis man feks. ikke ønsker at bruge sin hingst i avlen et stykke tid, og derfor måske gerne vil dæmpe hingsteadfærden, eller hvis ens hoppe har en uønsket adfærd under brunsten. Så nej, vacciner bruges ikke kun til sygdomme smiley Der findes en lignende vaccine til svin (Improvac) som også kan bruges i stedet for kastrationen (den som er kendt for at fjerne ornelugten fra kødet)

• #8   21. okt 2016 Nej den er kun registreret til hopper i Dk, men vi ved at den bruges på hingste også smiley FEI har her i 2016 fjernet den fra doping listen for både hopper og hingste

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#9   21. okt 2016 Den er stadig ulovlig hos travsporten smiley

• #10   21. okt 2016 Ja den er ikke tilladt i løbssporten smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#11   21. okt 2016 Men jeg undres da over at man bruger det i Danmark når det ikke er godkendt af lægemiddelstyrelsen, henter man det så i udlandet smiley

Jeg tror jeg vil vende den med min doktor dyr, hun er 100 % inde i reproduktion, hun laver nemlig kun det og tænder.

• #12   22. okt 2016 Hmm, men det er da godkendt af lægemiddelstyrelsen? Man skal søge tilladelser til hver enkelt besætning som det bruges i, så vidt jeg er orienteret

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#13   22. okt 2016 Det kan kun bruges ved særlig tilladelse, det er stadig ikke fuldt godkendt sådan som jeg læser det smiley

http://www.medicintildyr.dk/produkt.aspx?produktid=1280

• #14   23. okt 2016 Jeg mener at det er godkendt - hvorfor man skal søge tilladelse, er jeg faktisk ikke klar over smiley Heller ikke hvorfor det kun er registreret til hopper

Kommentér på:
Adfærdsproblemer med hopper og hingste?

Annonce