{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter-fold
  • #2   29. okt 2016 Hvad så til Sommer? Jeg har kun 6500 m2 alt ialt og det skal holde både sommer og vinter

• #3   29. okt 2016 Kravet er at den korteste side skal være 20 meter smiley Så har du kun 800 m2, at gøre godt med, så skal den være 20 x 40 m smiley

Hvis du har 6500 i alt. Kan du så ikke godt lave vinterfolden større? Synes ikke 20 x 40 er specielt meget, selvom det selvfølgelig er hvad loven siger.

Min vinterfold er 1700 m2, og her går der en fjordhest og to shetlandsponyer. Det passer med, at den forbliver jordfold, men også så de ikke går i mudder til halsen smiley

• #6   29. okt 2016 Nanna E det skal du ikke sige myndighederne har lige været ved en jeg kender med et hestehold på kun 2 heste til kun hygge og der blev gået MEGET grundigt til værks og der blev tjekket i mindste detalje.

• #8   29. okt 2016 Jeg har langstrakte vinterfolde til mine to heste - de går hver for sig, men leger og nusser hen over midterhegnet.
    Mine vinterfolde er 17x300 M, dvs ca 5000 kvm stykket. Der er lidt mudder lige ved leddet, men ellers går de på græsklædt jord. Græsset gnaver de ned i løbet af efteråret, og så får de hø/wrap med ud på fold hver morgen.

De 800 kvm/ 20x40 M fold er lovlig op til 4 heste - det ville jeg nu godt nok være ked af at sætte på dem.

Om sommeren går min dv'er på ca 10.000 kvm græsfold, og Ollebollen får 800 kvm - ellers bliver han overvægtig og kommer i risiko for forfanghed og EMS.

Jeg har rideheste og foretrækker for deres sundheds skyld anden ikke er overvægtige - og Ollebollen kunne fint leve på en 20x40 M jordfold og bare få stråfoder ved siden af. Men nogen skal jo græsse al den græs jeg har af - så dv'eren må æde de han vil, og så bliver græsfoldene slået med brakpudser to gange om sommeren.

Store græsfolde er kke nødvendigvis hestevelfærd - lige som små mudderrhuller heller ikke er det. Man må finde balancen der imellem der passer til ens hestehold, og en selv.

Mvh Charlotte

• #9   29. okt 2016 Nana E ja det er helt på sin plads en lov er en lov og skal derfor overholdes. Man kan så være enig eller uenig i lovgivningen men det er jo heller ikke alke der mener færdselsloven er rigtig:-)

• #10   29. okt 2016 Nu ligger min jord højt og jeg har minimal plørre - mudder så det bekymre jeg mig ikke om - og jo jeg har jord nok til at lave den større - nu spurgte jeg til reglerne - og jeg vil så aldrig få den som reglerne siger - igen fordi min jord ligger som den gør - og jeg fodre med stråfoder - uanset om jeg laver vinterfold eller ej

• #11   29. okt 2016 reglerne er 800m2, hvor den korteste side skal være 20m smiley

vi har lavet en sandfold til vinterbrug, og den er kun de 1000 som den skal være til fem heste smiley det fungere rigtig fint, og de har masser af plads til at bevæge sig på smiley udover det har vi lavet et stor læskur og en slags høj på folden smiley de har masser at give sig til og kan også sagtens få en god galop

• #12   29. okt 2016 Rebecca tak det var lige der jeg skulle vide - så kan jeg nemlig være med - næsten da - her er kun 2 heste - så jeg ved de har plads nok på 800m2 vinteren over - plus deres løsdrift

• #13   29. okt 2016 vi har i hvertfald ingen problemer overhovedet smiley og vi har ellers en hoppeflok hvor der er nogle ret dominate damer, og nogle kåde ungheste smiley der er fint plads til udfoldelse, og de giver den rigtig gas derude smiley der er fint plads til alle

• #14   29. okt 2016 Jeg har en ældre vallak og en 5 års hoppe - de klistre op af hinanden smiley

• #15   29. okt 2016 Hvorfor dele op i sommer og vinter?

• #16   29. okt 2016
    Min går alene og går på den samme sommer, som vinter da hun ikke tåler at komme på døgngræs/døgnfold. Så det er den samme firkant/rektangel hun har hele året :o)

• #18   30. okt 2016 Jeg har også opdelt sommer-/vinterfolde, fordi mine sommerfolde kræver, at jeg trækker hestene 25 meter, hvilket er hyggeligt om sommeren, og en pestilens om vinteren i mørke og slud smiley
    Dvs foldene ligger på hver side af gården, og derved hhv langt væk eller tæt på hestestalden.

Mine vinterfolde ligger vitterlig 25 cm fra staldporten smiley Jeg bliver næsten ikke ramt af regn, når de skal ud om vinteren. Og jeg har så lavet læskuer på vinterfoldene,mens de på sommerfoldene må nøjes med skygge fra træer/læhegn.

Det mest optimale ville i min verden være, at de gik på de samme folde året rundt, således at de blev brugt og slidt året rundt. Jeg slåer ikke slet på mine folde, så jo mere de holdes nede jo bedre i min verden. Men min luksuskrop kræver altså at foldene er delt op.

• #19   30. okt 2016 vi har delt op både fordi de ikke skal have for meget græs om sommeren så de bare træder det ned og bliver mega fede, så der kan vi slå nogle af foldene inden de kommer på det smiley og igen kan vi slå det ned når de skifter fold, så hestepærer og ukrudt kommer væk, det har gjort rigtig meget for vores folde smiley
    og grunden til at jeg hsr en vinterfold er at jeg ikke gider at det blævre det hele op, så nu har vi fået lavet en rigtig god sandfold uden mudder hvor der er læskur de kan gå ind i (den fold kan de dog også bruge om sommeren da det er der vandet er)

• #20   1. nov 2016 Fordi jeg ikke har ret meget jord og jeg vil gerne have græs til sommer - plus jeg vil ikke have "smadret" folde fordi hestene spunser rundt når det har regnet. Så jeg deler op i vinterfold - hvor græs ikke har stor betydning - sommer hvor græs HAR stor betydning - og om sommeren har vinterfolden fred til at gro

• #21   1. nov 2016 Kan du ikke lave vandrefold, så de går der om vinteren og så kan du lukke dem ind på midten om sommeren?

Sådan regner jeg med at lave folde når jeg får mit eget sted smiley

• #23   2. nov 2016 Det var jeg faktisk ikke klar over, tak for den oplysning smiley
    Det er da godt at vide inden man går i gang smiley

• #24   2. nov 2016 Loven siger 20 på det ene led og alt i alt min 800m2 det har jeg snakket med landskontoret for heste om igår - jeg har vandrefolde med de opfylder ikke kravet på min 20 meter på den korte side - plys at min jord stadig ligger sådan at jeg IKKE kan lave den 20 x40 meter

Løsdriften ligger for enden - og igen kan det ikke opfylde 20x40 opdelt på den måde - og de går i løsdrift og skal nu her have adgang - plus den ene har det med at komme på den forkerte side af hegnet - så jeg skal og vil have adgang til at kunne lukke dem inde i løsdriften - det kan jeg ikke med vandrefolde hvis de skal overholde 20x40

Og 20 meter SKAL den være på den korte side - der kan jeg overholde og min 800m2

• #25   2. nov 2016 Min jord er totalt delt og lagt forkert - i følge mig - og opdeling - men løsningen er fundet og jeg skal nok vise jer min matrikel og opdeling

• #26   2. nov 2016 her er et billede af hvor hestene går nu og her - alt min jord der pt er tilgængelig

profilbillede
Kommentér på:
Vinter-fold

Annonce