2.523 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med Christ Iberica Plus lammeskindssadel? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg overvejer at købe en Christ Iberica Plus lammeskindssadel, men jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.
Har i sådan en sadel, og hvad er jeres erfaring med den?
Har i brugt stigbøjler på den?
Hvilken slags underlag vil i benytte til sadlen?
Tror i den kan ligge på en hest med markeret manke og som er lidt "svajrygget"?
På forhånd tak
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 146
Når jeg rider med stigbøjler i den sørger jeg bare for ikke at stige op i dem og ikke rejse mig/lægge for meget vægt i.
Jeg rider uden underlag eller bare med almindeligt underlag på den, da der allerede er sådan noget lidt trykfordelende skum i og jeg kun bruger den til at skridte i
Jeg synes den er relativt lige i det, der er et lille kammer, men det er ikke meget. Så ved desværre ikke om den ville lægge godt på en markeret hest, tror det kommer an på hvor markeret den er, men den er jo blød så den kan give sig lidt:)
Selvom der er lidt minusser synes jeg den er rigtig god og er glad for at jeg købte den
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
Påmin ridehest rider jeg bare med propad, dog bruger jeg kun bøjlerne til støtte og ikke decideret letridning
Det er e fantastisk sadel man sidder skønt med god støtte og hestene elsker den
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 71 Svar: 291
jan 2015
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
Min IC vallak er en bred herre og det har været svært, at finde en sadel jeg kunne sidde i uden at få ubehag. Ibericaen følger hestens krop og lægger ikke yderligere til bredden, da den kun består at lammeskind og trykfordelene indlæg. For mig har det været en super løsning og jeg kan nu ride uden at få vredet hoften af led.
Jeg rider aldrig med bøjler i sadlen og vil bestemt ikke anbefale det, da selv et let tryk vil påvirke hesten rygsøjle.
Erfaring med Christ Iberica Plus lammeskindssadel?