{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandageunderlag over hestens knæ hvorfor?
  • #1   8. nov 2016 Det har jeg også tænkt over smiley Kan virkelig ikke se noget formål med det smiley

• #2   8. nov 2016 Er ret sikker på det ikke giver noget når det bruges under ridning. Det giver mening at ligge dem over knæ og haser hvis det under transport, for at forhindre de støder dem for voldsomt eller skraver dem. Men det nu sjældent hesten ramler ind i noget hvis den altså bliver inden for dressurhegnene smiley

• #3   8. nov 2016 Det må da være irriterende for hesten, når den bøjer benene.

• #4   8. nov 2016 Har osse tænkt det.
    Synes det ser super sjusket ud.
    Håber der kommer en, der ka opklare det.. smiley

• #5   8. nov 2016 Jeg har set det flere og flere steder og kunne godt forestille mig at det mest af alt er en trend i dressurverdenen. For nogen i hvert fald smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #6   8. nov 2016 muligvis fordi at rigtig mange bandageunderlag er alt for lange til benen.

det burde hverken genere eller have nogen effekt.

• #7   8. nov 2016 Man kan over bruge de lange bandageunderlag, sådan at de starter lige over koden og helt op over knæet. Man bandagre ikke på knæet, men selve bandageunderlaget stikker op over. Det kan gavne heste som skal lave meget samlende øvelser, så de ikke kommer til at ramme sig selv under træning. Nogle bruger det også kun for udseende.
    Det vigtigste når man skal bandagere er at man starter med at påføre bandagen lige under knæet, og ruller bandagen på fra højre mod venstre. Så ruller man først ned med passende afstand og derefter op, så man ender hvor man startede, lige under knæet.

God forklaring, kopieret fra nettet. smiley

• #8   8. nov 2016 den der med at rulle fra højre mod venstre kan du ikke bruge til noget. En korrekt bandagering ligger altid rullet sådan at bandagen strammes op foran på piben. . gær man ikke det vil bandagen under brug strammes på senerne og det kan give alvorlige trykskader. alt alt for mange laver den fejl at stramme dem bagpå fordi de ikke aner hvad de laver. og det er ikke deres skyld, men dem som måske kigger på eller underviser dem. Jeg tjekker selv altid mine elevers udstyr inden undervisningen starter.

• #9   8. nov 2016 Jeg ville også mene at det er fordi bandageunderlagene er for store.
    Kunne selv finde på at lade dem stikke udenfor når jeg har flere forskellige heste som skal bruge de samme.
    Men en ting jeg ikke forstår, er hvorfor så mange ryttere kører bandagen op på forknæet så den først slutter midt på leddet. Det kan da kun være utroligt generende og hindre en fri bevægelighed og sammenbøjning af leddet. Men måske det fremmer noget mere spjæt... smiley
    Det er No Go i min verden...

Lene Olesen:
    Man ruller altid bandagen bagud på ydersiden af benet. Så får du den rette trykfordeling, ligesom fixeringen også skal ligge på ydersiden.

• #10   8. nov 2016 Det ser pænere ud og det gør benene synes det længere end hvis man kun ligger dem lige under. Derudover beskytter det hvis hesten er lidt snæver oppe ved dens forknæ.

Når jeg lægger bandager lægger jeg dem derfor et stykke over knæet og også ned om koden - hvis det alm bandageunderlag. Man kan også kæbe de ekstra lange som er lavet til at blive lagt ned til hoven for at beskytte hestens baller.

profilbillede
  • #11   8. nov 2016 Her kan i se de ekstra lange indkøbte som min har på bagpå her.

profilbillede
  • #12   8. nov 2016 Jeg synes vi så småt er på vej på et sidespor hos nogle af kommentarerne, jeg er ikke interesseret i at Se billeder af det, jeg er interesseret i at vide HVORFOR man har de lange på? Så det er primært for udseendet er det jeg har tydet på nuværende tidspunkt

• #13   8. nov 2016 Billederne var kun fir at vise hvordan jeg lægger dem og netop har jeg også beskrevet hvorfor.

Bevares!

• #14   9. nov 2016 Forholder mig helt enig med Sandra Charlotte Kempf!

• #15   9. nov 2016 Nu det en forklaring, kopieret fra nettet. Jeg gider ikke bruge tid på at lægge bandager, mine for alle et par gemacher på. smiley

Kommentér på:
Bandageunderlag over hestens knæ hvorfor?

Annonce