{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langvarig forkølelse
  • #1   11. nov 2016 Mon det er forkølelse? Min egen har allergi, og har samme tegn. Jeg venter på at få vacciner hjem, så jeg forhåbentlig kan vaccinere hende fra det.

• #2   11. nov 2016 Synes det er mærkeligt, hvis det skulle være astma. Der er ikke sket nogen ændringer i noget. Astma kommer vel ikke ud af den blå luft.

Måske er det også bare noget jeg skal lade være med at bekymre mig om. Men synes bare det er mærkeligt, at det bliver ved. Det startede for et par måneder siden. Men kommer og går.

• #3   11. nov 2016 Måske hesten har dårligt imunforsvar?? Har du overvejet at få taget blodprøver?

• #4   11. nov 2016 Lyder som det vi lige har været igennem (eller er midt i). Det viste sig at være lungebetændelse. Jeg ville få fat i dyrlægen smiley

• #5   11. nov 2016 Sådan har min allergi hest, det i perioder.

• #6   11. nov 2016 Jeg tænker lungebetændelse, virus som forkølelse er tager ca 4 uger om at forsvinde, så du har noget andet på spil, lad os håbe at det ikke har sat sig til noget kronisk.
    Hvorfor har i dog ikke ringet til en dyrlæge, hvis hesten har skræntet i flere mdr?
    Det er mig en gåde, og nej jeg ringer ikke til min dyrlæge konstant, men der er bare nogle ting man bør tage alvorligt, så som luftveje.
    Har i også redet på den?

• #7   11. nov 2016 Det startede med snot ud af det ene næsebor. Klar snot. Der har ikke været nogen feber eller hoste. Det forsvandt efter et par uger. En lille måneds tid senere kom der en lille smule flåd igen og næsen lød forsnævret. Det er så kommet og gået med mere eller mindre lolle pasage i næsen men ingen udflåd.
    I forgårs fandt jeg ham liggende ned mens han åd. Han ligger næsten aldrig ned. Han kom dog hurtigt op, da jeg puffede til ham nogle gange. I går kontaktede jeg dyrelægen. Han undersøgte hesten for puls, vejrtrækning, temperatur og mærkede på hals og under kæben. Der er intet. Fik bare at vide, at der ikke er noget galt og ikke skulle bekymre mig og at mange heste kan få noget med vejrtrækningen på denne tid af året.
    Jeg har bare aldrig oplevet nogen problemer med luftvejene. Så ingen erfaring i det. Men synes bare det er lang tid det står på og når det så ikke ser ud til at blive bedre.
    Jeg har selv tænkt på om der kunne være kommet et fremmedlegeme op og sidde i næsen, eller er det bare en genstridig virus.

• #8   12. nov 2016 Det var da en mærkelig dyrlæge, det ville jeg godt nok ikke betale for.

Det er sandt at mange heste får problemer nu her, det skyldes forskellige ting fx at de står mere på stald, at hø støver, halmen kan støve, ja selv når vi fejer og strigler støver det, ikke alle stalde har god nok udluftning.
    Nogle stalde er fugtige, det er et problem, det kan være pga vejret skifter, regn giver også fugt.
    Men der er også dækkener, hvis de får et på der er for varmt, så sveder de og bliver kolde, hvis ikke det er vandtæt nok sker det at de bliver våde og kolde, de kan også have ingen eller for tyndt dækken på, de kan smide et dækken og blev syge, de kan have for dårlig åndbarhed i deres dækken.
    Stalden kan være for varm, det er sjældent at en stald med nok strøelse er for kold.

Men men din dyrlæge tog ingen temperatur ?
    Han har tjekket for kværke og halsbetændelse, men han overser noget.
    Det kan også være at dun hest blot mangler et tilskud af noget.
    Men hvis du skal betale en dyrlæge så bør han da tjekke alt, særligt fordi du siger at din hest aldrig ligger ned og at du skal skubbe til den for at den kommer op, hvis du ikke har haft den så længe så kan det give mening da den nu kan være faldet til, men det ville din dyrlæge jo vide.

Ingen her kan gætte os til noget, blot gætte og du vil stadigvæk intet vide, det er dyrlægen der skal stille diagnosen, medicinere og rådgive dig.

Jeg havde aldrig ringet til den dyrlæge igen, det er helt sikkert.

Jeg håber din hest bliver frisk, men jeg er bekymret.

Jeg har lige haft en der flænsede sit dækken mellem lørdag og søndag i regnvejr, da jeg kom frøs den, jeg fandt et nyt dækken, fik det på den.
    Mandag var der lyd på vejrtrækningen, tirsdag havde jeg dyrlægen ude, den kom i behandling og var frisk 3 dage senere.
    Den spiste ikke op i 2 dage, men løb gerne rundt, var glad og fuld af liv, men den var syg alligevel, lungebetændelse, som blev taget tidligt.
    Jeg har ellers ikke haft en syg hest i mange år, men et gennemblødt dækken og blæst var nok, mine går i løsdrift, jeg kan ikke være der hele tiden og i værste fald har han gået med det i knap et døgn, men mit ansvar er jo at reagere med det samme jeg ser noget galt, med tiden lærer man jo at forstå en masse, og jeg har god erfaring.

Din hest har et problem hvis det er benene og luftvejene det er galt med, den kan ikke gå uden ben eller luft, så de ting er altid alvorlige ting.

Andet kan også være alvorligt, men de er gode til at blive raske.

• #10   12. nov 2016 Tja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Her i aften var det ikke så slemt. Måske har dyrelægen ret. Jeg skal ikke bekymrer mig om det. smiley

• #11   13. nov 2016 Ja ja hvis det er din indstilling, så vil jeg godt nok heller ikke bruge mere tid på at råde dig, det har jeg andet og vigtigere ting at give mig til.
    Hvis du er sådan.

Kommentér på:
Langvarig forkølelse

Annonce