3.402 visninger
|
Oprettet:
Hvor køber man et æsel? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min mor og jeg, har endelig overtalt resten af familien til at købe mindst to dejlige æsler! (dette betyder efter gammel aftale, at jeg må få hest). Men vi støder ligsom ind i en mur. Hvor anskaffer man sig sådanne dejlige æsler? Kender i nogle som skal af med deres?
Og er det rigtigt, at man blot skal have et pas, og ansvarsforsikring, så den ikke skal CHR-registreres?
- Liv
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Prøv at høre i æselforeningerne, de kan ofte formidle kontakt til nogle som skal af med deres æsel. I skal dog lige være forberedt på det langt fra sikkert I kan have dem gående sammen med en hest.
Ellers har jeg både set æsler til salg på facebook, herinde, dba, gul og gratis.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Planen er også den årlige kur, (også inden de evt. kommer) og selvfølge 2 heste (nok en som hygge, og så en som kan bruges, til skovtur og ligende, da vi bor, både ud til vand, og ved skov), da vi ved at de helst skal gå med artsfæller
nov 2009
Følger: 188 Følgere: 190 Heste: 16 Emner: 10 Svar: 34
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
En anden ting er æsler er afhængige af et overdækket læskur hele året da de ikke er vandafvisende i pelsen og derfor blive gennemvåde og kolde hvis de står ude i regnen.
Vi har selv en pony og et æsel gående samme, og de hygger sig fint på trods af de kun har hinanden. De har ikke helt samme opførsel og kropssprog men de kommunikerer fint på trods af det.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Sabine: Tak! Vi vidste godt, at æsler let tager på i vægt, men ikke at de skulle have mindre adgang til græs i de mængder. Det er noget vi nok skal huske!
Det med læskuret har vi tænkt på, men da vi ikke ved noget for til Marts, vil vi helst vente med de store projekter, til det bliver bedre vejr
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
skriv privat ved interesse
apr 2014
Følger: 38 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 177
Safir mit gamle æsel hun kunne tricks og Var yderst velopdragen.
Æsler skal du læse meget grundigt om inden du anskaffer dig et
Hvor køber man et æsel?