{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Nyreslag og klipning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Min kære dreng har haft et mildt nyreslag, så nu prøver jeg at sætte mig ind i alt, hvad det indebærer.

Jeg er med på kosten, og at der skal langsom genoptræning til, som jeg er blevet guidet til at dyrlægen, så det er der styr på.

For at undgå nyreslag igen, skal han helst motioneres regelmæssigt. Mit problem er så, at han er af den lidt varme type, der rigtig let sveder og bliver også ret let ophidset, hvilket så også resulterer i kampsvedning. Jeg har forsøgt med en mild klipning (hals, bringe og forreste af maven), men det er simpelthen ikke nok. Han bliver stadig drivvåd af relativt let arbejde. Når han bliver våd, øges risikoen for, at han bliver kold jo markant, så jeg overvejer, om jeg skal give ham en fuldklipning. Men så er jeg bekymret for, om han bliver for sart, da han jo helst gerne skulle kunne holde varmen i fritiden også. Selvfølgelig skal han have dækken på, men hvad nu, hvis det ikke kan gøre det?
Kan man alternativt lade det øverste af bagparten være uklippet, eller kan jeg så lige så godt klippe det hele?

Er der nogen af jer, der har erfaring med nyreslag og klipning?

Håber virkelig, at I vil dele jeres erfaringer.

Godt nytår smiley

Hilsen Sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyreslag og klipning
  • #1   1. jan 2017 Jeg ville klippe helt og hvis han fryser når han bare står, så må han jo få et tykkere dækken på.

Har ikke selv erfaring med nyreslag

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #2   1. jan 2017 Du kan sagtens klippe den helt du skal bare ride med at ridedækken ihvertfald udendørs. Nyreslag har egentlig ikke noget med nyrerne at gøre smiley eller kulde for den sags skyld.

Men det aldrig sundt at blive plaskvåd her i den kolde tid men det er jo ikke noget rigtig tøj ikke kan fikse

God bedring med mulen

• #3   1. jan 2017 Tak for svar begge to.

Min dyrlæge sagde bare, at det var meget vigtigt, at han ik kom til at fryse, da det ville kunne fremprovokere endnu et anfald.

• #4   2. jan 2017 Vis du er bekymret for om den kan holde varmen kan du evt jagtklippe smiley

• #6   2. jan 2017 Jeg har også tænkt på en jagtklipning, så er min bekymring bare, om et 300g dækken vil være for tykt?

Jeg læste i øvrigt en artikel igår (fra 2015) om en dyrlæge, der mener, at man bare skal lukke sin hest ud, selvom den er svedig. Altså det gælder kun, hvis den ikke er klippet. Lyder det ikke fuldstændig hen i vejret?

Kommentér på:
Nyreslag og klipning

Annonce