Nyreslag og klipning {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Min kære dreng har haft et mildt nyreslag, så nu prøver jeg at sætte mig ind i alt, hvad det indebærer.
Jeg er med på kosten, og at der skal langsom genoptræning til, som jeg er blevet guidet til at dyrlægen, så det er der styr på.
For at undgå nyreslag igen, skal han helst motioneres regelmæssigt. Mit problem er så, at han er af den lidt varme type, der rigtig let sveder og bliver også ret let ophidset, hvilket så også resulterer i kampsvedning. Jeg har forsøgt med en mild klipning (hals, bringe og forreste af maven), men det er simpelthen ikke nok. Han bliver stadig drivvåd af relativt let arbejde. Når han bliver våd, øges risikoen for, at han bliver kold jo markant, så jeg overvejer, om jeg skal give ham en fuldklipning. Men så er jeg bekymret for, om han bliver for sart, da han jo helst gerne skulle kunne holde varmen i fritiden også. Selvfølgelig skal han have dækken på, men hvad nu, hvis det ikke kan gøre det?
Kan man alternativt lade det øverste af bagparten være uklippet, eller kan jeg så lige så godt klippe det hele?
Er der nogen af jer, der har erfaring med nyreslag og klipning?
Håber virkelig, at I vil dele jeres erfaringer.
Godt nytår
Hilsen Sanne
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 257
Har ikke selv erfaring med nyreslag
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Men det aldrig sundt at blive plaskvåd her i den kolde tid men det er jo ikke noget rigtig tøj ikke kan fikse
God bedring med mulen
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 94
Min dyrlæge sagde bare, at det var meget vigtigt, at han ik kom til at fryse, da det ville kunne fremprovokere endnu et anfald.
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 307
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 94
Jeg læste i øvrigt en artikel igår (fra 2015) om en dyrlæge, der mener, at man bare skal lukke sin hest ud, selvom den er svedig. Altså det gælder kun, hvis den ikke er klippet. Lyder det ikke fuldstændig hen i vejret?
Nyreslag og klipning