{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Skal hun revaccineres? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, håber I er kommet godt ind i det nye år!

Jeg er pludselig kommet i tanke om, at min hest ikke er blevet vaccineret sidste år. Jeg aner ikke hvordan jeg kan have glemt det, men det har jeg åbenbart. Hun plejer at blive vaccineret i maj, så det er ca halvandet år siden sidst vacc.

Så kom jeg til at tænke på, om hun mon skal have revaccinerne? Hun starter ingen stævner og bliver stort set ikke redet, så det er udelukkende ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv - om vaccinen kan "dække" selvom der er gået halvandet år. Er der nogen herinde, der ved det?

Og ja, jeg skal nok kontakte dyrlægen, så snart jeg selv er blevet rask igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal hun revaccineres?
  • #2   2. jan 2017 Men så længe hun bare går hjemme på marken, så behøver jeg ikke at starte forfra?

  • #6   2. jan 2017 Min hest er ikke blevet vaccineret i 2 år, da hun går herhjemme og nyder sine sidste dage/år smiley

    Men hvis den er opstaldet ude, vil jeg få den revaccineret, da der kan komme en ny hest udefra som måske bærer på en sygdom som kan smitte dem uden vaccine smiley

    Godt nytår!


  • #7   2. jan 2017 Har selv stået i en situation ligesom din, for en 4-5 år siden, og dengang sagde min dyrlæge at eftersom hun kun stod hjemme hos os selv, og hvis ikke vi havde intentioner om at hun skulle flyttes/til stævner og lign., så behøvede vi ikke at revaccinere hende. Så hun fik bare en normal vaccine og har siden da fået regelmæssige vacciner, men skal hun ud og starte stævne eller flyttes, så skal hun revaccineres smiley

  • #8   2. jan 2017 Hun skal helt sikkert ikke ud og starte stævner eller noget. Hun står opstaldet ude, ved en der ellers kun har sine egne heste stående.

    Så mit spørgsmål går kun på, om vaccinen kan beskytte mod sygdomme, selvom der er gået halvandet år siden sidste vacc smiley
    Men det lyder det til, at den godt kan?


  • #9   2. jan 2017 Ud fra det du fortæller, burde den godt ku holde til nu.
    Men du ska self ha det ordnet smiley


  • #10   2. jan 2017 Det kommer ikke kun an på opstaldningsforhold og om man ønsker at "komme i byen". Heste er MEGET følsomme overfor stivkrampe, så hvis denne er gået "over tid", så ville jeg genvaccinere. Det er en utrolig smertefuld måde at dø på...

    Så tjek i bogen, hvornår blev hun sidst vacc mod stivkrampe(tetanus) ?

    Flere studier viser, at vacciner holder længere end producenten foreskriver på en gennemsnitshest - men hvor lang tid og om ens egen hest er en del af gennemsnittet er jo et godt spørgsmål smiley
    Personligt ville jeg ikke være bekymret for influenza delen, men stivkrampe ville jeg ikke rafle med..


Kommentér på:
Skal hun revaccineres?

Annonce