Hovknusning/kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nu er jeg ved at være meget desperat, fin for lidt over en måned siden ny hest, men for omrking 2-3 uger siden kom ham ind og var halt, vi tænkte at han måske bare var halt pågrund af frost vejr, men dagen efter kunne han ikke gå, og vi havde dyrelæge til ham, de sagde det var en kodeledsforvridning, men de var ikke sikrer, og sagde at vi skulle få smeden ud fredag (det var torsdag dyrelægen var der) for at tjekke for en hovbyld, han kom og sagde det var en hovknusning og han gerne måtte komme ud igen. Han begyndt ikke at være så halt igen (hoven var pakket ind i vat og flexbandage og Gaffa og blev vasket hver dag) så fik vi af vide vi skulle pille det af, hvor han så blev storke halt igen, vi fik vores egen dyrelæge ud her i mandags (før havde vi en ude som kom på grund af sygdom fra vores igen dyrelæge) han sagde at han troede det var en kodeledsforvridning, men det kunne også være begge dele (både hovknusning og kodeledsforvridning) så nu skal han stå stille til han er halt fri, går (tirsdag) havde vi smeden ude for at tjekke hovknusning og der fandt han en igen, og sagde han næsten var 100% sikker på at det var det. Nu er jeg ved at være lidt desperat og frygter det værste. Andre der enten har haft hest med kodeledsforvridning eller hovknusning som kan sige hvad jeg ellers kan gøre og hvor langtid der ca gik ?
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
okt 2013
Følger: 49 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 20
okt 2013
Følger: 49 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 20
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
Hvis jeg har en hest med problemer i bevæg apparatet er hun den første jeg kontakter folk kommer fra hele landet også med heste der er opgivet
Jeg havde en der pludselig var alvorlig halt og smeden mente det var en hovbyld det blev ikke bedre og der kom ingen hovbyld
Vi kørte til le og på under 10 minutter kunne hun sige at problemet var fra kronranden og ned inden for få centimeter det viste sig det var en hovledsforvridning, min dyrlæge havde ellers sagt boksro og ledbehandlinger
Le sagde ud på folden med den og så ro for ridning til han er haltfri ca 1 måned og så lod vi ham stå en måned mere
Hun anbefalede også back om Track stald bandager og med dem blev han ret hurtigt haltfri
Det blev ved det ene besøg ved Le og de andre gange jeg har været der har det også kun været en behandling
Hovknusning/kodeledsforvridning