{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.032 visninger | Oprettet:

Klippelængde af hest - hvad med heste i løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes alle snakker om hvornår hestene bliver klippet og lignende, men ser aldrig nogle der snakker om klippelængden hverken i forummer eller på google? Hvilken længde klipper i jeres heste i, er det 3 mm.? Jeg har nedenstående skrevet min egen problemstilling i meget gerne må komme med jeres synspunkt af, samt spørgsmål til jer angående klipning.

Min egen pony har jeg to gange i år lavet klipningen som på billedet med 3 mm., hun ligner en bamse igen og jeg overvejer nu fuldklip, men jeg ved ikke om dette er en god idé? Hun går i løsdrift, har 300 g dækken på med hals, er i lidt for god stand, og har hø ad libitum.. Tror i det er en dum idé at lave en fuldklip?

Jeg har også følgende spørgsmål til jer der klipper for at kunne sammenligne:

- Hvilken længde klipper i i?
- Hvilken type klipning?
- Hvor mange gram dækken?
- Hvor meget er ponyen/hesten på fold?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippelængde af hest - hvad med heste i løsdrift?
  • #1   30. jan 2017 Min går på fold fra kl 6.00-21.00 ca.. Hun er fuldklippet med 3 mm og har 400 gram dækken på.
    Kan også godt klippe med 1 mm men det er bare meget kort, og når jeg ikke lige skal ud og starte eller noget så gør det ikke så meget den er lidt ulden nogle steder smiley


  • #3   30. jan 2017 De fleste standard skær til de store maskiner klipper i 3mm, så tror det er derfor folk ikke rigtig snakker om længder smiley

    Ulempen ved at klippe kortere kan være mere synlige striber eller fx hvis du har en hvid hest hvor den sorte hud skinner igennem og det ikke særlig kønt.

    Klipper normalt i 3mm og fuldklip med ben. Pt går min pony med 350g i løsdrift men det snart flere måneder siden den blev klippet. Er selv meget i tvivl om hvad min skal have på hvis den skal klippes igen nu her smiley


  • #4   30. jan 2017 Min er fuldklippet 3mm, har gået i løsdrift med 200g på, normalt har han 300-400g på men det har slet ikke været nødvendigt, han kom på boks fra slut dec og har stadig 200g på uanset vejr

  • #5   30. jan 2017 Hals/bringeklip 3 mm, løsdrift og uden dækken (Shetlænder) smiley

  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.894
    #7   30. jan 2017 Min klipper er en gammel kreaturklipper, og den har kun én måde at klippe på. Jeg aner ikke hvor langt eller kort det er, men det passer rigtig fint. Mine blev klippet i november, og de skal ikke klippes mere før til efteråret. De fælder i vildelse og den nye sommerpels titter fint og gult frem mellem de gråhvide klippede hår.

  • #8   30. jan 2017 Min er klippet 3 mm, går jeg ud fra. Den er klippet på hele kroppen, ben og hoved har stadig lang pels. Den går med 400 gram på krop og 150 på halsen. Den går på fold 4-5 timer midt på dagen smiley

    Mener sagtens du kan fuldklippe, du skal nok bare give 100-200 gram ekstra på. Da min gik fra ikke at være klippet til fuldklip, gav jeg den 200 gram ekstra på, så gik fra 200 til 400 gram. Min er dog en smule kuldskær og undervægtig, så den må ikke skulle bruge energi på at holde varmen smiley


  • #9   30. jan 2017 Min er klippet over alt både ben krop og hovede og har 300g på i boksen og 700g op på folden smiley han går også med hals. Han er klippet med 3mm smiley han går på fold fra morgen til aften smiley

  • #10   30. jan 2017 Jeg har både 3mm og 1mm skær.
    I denne sæson har jeg kun brugt 3mm, for hun har ikke lavet så meget.
    Er fuldklippet bortset fra hovedet foran.
    Hun har 500g på med 150g hals.
    Går ude 6-7 timer.


  • #11   31. jan 2017 Min hoppe går ude fra 08:00-16:00-17:00
    Hun er jagtklippet (3mm tror jeg?) og går med 200g dækken.


    profilbillede
  • #12   31. jan 2017 Tusind tak for alle jeres svar smiley

  • #13   1. feb 2017 Jeg klipper i 3 mm. Fuldklip.

    Min går med 300g, og er ude fra ca. 9-15/16. Stalden er ikke meget varmere end ude.


Kommentér på:
Klippelængde af hest - hvad med heste i løsdrift?

Annonce