{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Fuld røntgen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hest skal i fuld røntgen i forbindelse med salg, han har aldrig været det før, hvilket er grunden for min mindre nervøsitet - hvem er ikke nervøs for det uvidste? smiley
Hvor stor er chancen for noget "slemt" i røntgen, når hesten aldrig har sagt fra under ridning.
Han er 10 (2007), træner LA-M dressur, LB-M spring og 1* military. Han har aldrig vist ubehag ved noget forbundet med ridning, og behandlere (kiropraktik, kranio osv.) har ikke kunne mærke noget på hans statur til de regelmæssige behandlinger.

Selv ville jeg mene, at siden den er redet så meget, som den er. Så er chancen for noget "slemt" meget lille, men jeg ved jo i princippet intet om det smiley
Spørger egentlig af nysgerrighed, og måske for at få dæmpet min nervøsitet. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuld røntgen
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   12. feb 2017 ærlig snak, så kan det i teorien sagtens gemme sig spat, ks og 5000 andre ting.
    - jeg ved det ikke er det du gider hører, men fordi at en hest ikke har problemer, så kan der sagtens være røntgenforandringer. smiley

• #2   12. feb 2017 Det tror jeg desværre er rigtig svært at svare på. Heste er så individuelle - og ligeså er deres smertetærskel.

Min søster har en hest som har en hel del fejl på røntgen, og den er ikke mærket af det - den er 13 år gammel og er aktiv stævnehest.

Så det var nok ikke lige det mest beroligende svar - men så længe hesten er aktiv og uden gener, så ville jeg ikke være så betænkelig ved at købe en hest med mindre røntgenfejl. Men det påvirker selvfølgelig prisen.

Pøj pøj smiley

• #3   13. feb 2017 Årh, det er aldrig sjovt sådan noget - og heller ikke for køber kan jeg hilse og sige, for de er jo sikkert vilde med din hest, og vil gerne have den hjem smiley
    Jeg vil ikke hverken sige noget øv eller weee, bare ønske dig pøj pøj, og håbe du vil opdatere hvordan det går smiley

• #4   13. feb 2017 Hmmm.. der er stor chance for, der er et og andet smiley Meget få heste er 100% i orden i røngten. Til gengæld er det ikke sikkert, det vil blive til noget, når den nu er redet så længe, så er holdbarheden ligesom testet i et vidst omfang, (medmindre den er slidt efterhånden pga. en røgntenfejl, men det håber vi ikke! smiley ). Kan også være en meget lille fejl, der aldrig får betydning.

Mus eller OCD fragmenter har riiiigtig mange rideheste. Det er en typisk "fejl". Mange af dem laver aldrig bøvl, og mange heste har det, uden vi overhovedet ved det, fordi de ikke kommer i røngten. Om de skal fjernes eller ej er så en beslutning, man skal tage. Jo højere de sidder, jo farligere er de.

Noget med ryggen / torntappene evt. tætsiddende torntappe er der vist også flere, der har, end vi lige regner med. Nogle får aldrig problemer heraf, andre gør i udpræget grad.

Hihi, og sikkert mange, mange flere "spændende" ting. Desværre. Men mon ikke, den er uden de store komplikationer, når den er redet så længe. Alt held og lykke. Det er altid lige lidt spændende op til. Man må bare håbe på det bedste smiley

• #5   13. feb 2017 Jeg tager det lidt som det kommer, selvfølgelig vil det være trist, både for køber og mig, at der er væsentlige fejl, men det håber jeg da ikke ??
    køber er så klar på ham, at jeg tror, det eneste der ville afholde hende, er ks og andre meget store fejl, som mindsker holdbarheden.
    Fejl, som jeg vil mene, han ikke har, når han ligesom 'har vist sig' sådan ??

Jeg skal nok give en update på vej hjem i bilen, om jeg kører med eller uden hest smiley

• #6   13. feb 2017 Hvis hesten har været sund og rask, ville jeg faktisk ikke bekymre mig så meget.
    Jeg krydser fingre for dig og køber smiley

• #7   13. feb 2017 vil gerne hører update smiley min skulle sidste år i røgten fordi vi mistænkte KS pga stejlende adfærd under rytter jeg var klar at aflive jeg troede jeg mistede min dejlige ven der og så var alt fint husker bare jeg var nervøs og græd og rystede osv jeg overeagerede rimelig voldsomt smiley

• #8   14. feb 2017 Har din hest været i røntgen? Eller hvornår skal den.
    Vi vil jo gerne have en update. smiley

• #9   14. feb 2017 Han skal først på fredag ??
    så af gode grunde kan updaten først komme der ??

• #10   14. feb 2017 Hihi jeg er helt spændt håber alt er ok!;)

• #11   14. feb 2017 Altså, jeg tager mange røntgenbilleder, både på helt unge heste og heste der har været en del i sporten.

For mig hænger betydningen af evt. røntgenologiske fund sammen med klinik - er det en hest der er ren i bøjeprøve og rengående ved mønstring og desuden har været i regelmæssig ridning de sidste par år, så vil fund af småting som ikke-aktiv KS, mus der ikke sidder generende steder, ringfod osv. ikke have den store betydning. Jeg skal jo notere det i en røntgenrapport, men jeg sammenholder altid med klinik og oplyser selvfølgelig både køber og sælger herom smiley

• #12   14. feb 2017 Jeg kan se min sidste besked ser ret sjov ud smiley
    ?? = smiley

Anne: Lige dét er hvad jeg tænkte, det ville ende ud i. Hvis der findes noget, så vil det være uden betydning. Han har været i regelmæssigridning, siden han blev tilredet for 7 år siden - dog med voksepauser.
    Nu må vi se, jeg synes bare, der er længe til på fredag kl. 10! smiley

• #13   14. feb 2017 Held og lykke! så må man jo bare krydse fingre smiley

• #14   14. feb 2017 Som ekstra kommentar, så synes jeg heller ikke nødvendigvis at det betyder at hesten skal ned i pris, hvis den har røntgenfund uden betydning.

Jo, ungheste der ikke har været prøvet af, der er der noget at handle om, fordi at vi ikke har en chance for at vurdere om det har betydning.

• #15   16. feb 2017 Der er egentlig ikke rigtig nogle heste som er fuldstændig ren i røntgen, de kan have anmærkninger i kat 1,2 og 3, og hvis de har det i 3 kan de ikke gå igennem. 3 betyder at dyrlægen ikke ved om det kommer til at have konsekvenser for ridning.

• #16   17. feb 2017 bum bum, det er i dag!
    Jeg vågnede møg tidligt og lukke ikke sove igen.. må indrømme jeg bliver mere og mere nervøs, jo tættere på vi kommer ??
    kl. 12 (ca) skulle jeg gerne kunne gøre fra dyrlægen, forhåbentlig uden hest smiley

• #17   17. feb 2017 Pøj pøj med det. smiley

• #18   17. feb 2017 Det gik ikke, han gik gennem alt andet, men har tætsiddende torntappe..
    så nu skal køber tale med forsikring og så se om han kan gå igennem gennem dem med det. smiley

• #19   17. feb 2017 Årh smiley

• #21   18. feb 2017 Øv. Håber I finder en god løsning.

Kommentér på:
Fuld røntgen

Annonce