{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg går lidt og overvejer at købe en lammeskindssadel. Min ponys sadel passer hende ikke optimalt, og der går noget tid inden jeg får sparet op til en ny + sadelmager, så jeg tænkte at det kunne være en god idé at få en lammeskindssadel indtil da.
Jeg ved godt, at man ikke kan ride med bøjler i sådan en, men hvordan er den ellers at ride i? Jeg tænker, at der vel ikke rigtig er nogen støtte?
Er det nemmere at holde balancen med sådan en, end totalt uden sadel? smiley
Og gør det noget, hvis det ikke er ægte lam? Jeg har fundet en til 600 kr, og jeg vil ikke smide alverdens penge efter noget, der egentligt bare skal bruges indtil jeg får råd til en "rigtig" sadel. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lammeskindssadel
  • #1   14. feb 2017 Der er forbløffende meget støtte i en lammeskindssadel. Er rigtig glad for min, men mest fordi det er 'ægte lam'. De er altså bare bedre og nemmere at rengøre smiley

  • #2   14. feb 2017 Har en ægte lamme, og den er virkelig lækker. Ved ikke om den anden er god, men der er lidt støtte i og det er lidt nemmere ikke st glide. Og så er den vare lidt hyggelig

  • #3   14. feb 2017 Jeg står i det samme som dig! Jeg rider i falsk lam med støtte og selvom jeg tog den af kunne jeg tydeligt mærke jeg kan bedst holde balancen med (rider uden bøjler) jeg går også til spring træning i den uden sadel kan jeg ikke sidde fast på min hest højere end 40 cm indtil videre på tre træninger er vi nået op på 75 i bane uden problemer overhovedet med at holde balancen ja det er bedre i en sadel men jeg kan støtte min hest bedre i lammet end uden sadel jeg er glad for den og er ikke sikker på jeg vil af med min falske lamme dut når jeg får en sadel!

  • #4   14. feb 2017 Jeg har været ualmindeligt glad for min lammeskindssadel. Der er overraskende meget støtte i, og det er UDEN bøjler. Desuden skøjter man ikke rundt ligesom uden sadel, hvis hesten er glat smiley

    Jeg har så en af de "dyre" fra Christ i ægte lammeskind, skal ikke kunne sige hvordan de billigere modeller er smiley


  • #5   14. feb 2017 Tusind tak for svarene! Det lyder til at jeg skal have mig sådan en. smiley
    Har i brugt jeres hver gang i har redet, eller kun en gang imellem? smiley


  • #6   14. feb 2017 Jeg rider med min lammefætter (eller jeg gjorde da hesten havde været halt, fordi sadlen ikke lå som den skulle), og det har egentlig altid gået godt.

    Men husk at spænde den ordenligt, ellers kan den glide rundt. Særligt på ikke så markerede heste. Har prøvet, hvor den gled rundt, og hesten væltede og landede oven på mig - ikke sjovt. Så husk nu at spænde den smiley


  • #7   14. feb 2017 Så må jeg hellere spænde den ekstra godt - jeg har en fjordhest der nok mest af alt minder om en tønde smiley

  • #8   14. feb 2017 Jeg red min hest i lammeskindssadel hver dag i en lang periode mens hun satte muskler. Hun havde stået stille i en periode, og hendes sadel passede ikke længere - ville højst sandsynligt heller ikke komme til det igen. Min økonomi var meget begrænset (hurra for SU), så jeg ville vente med at investere i sadel og sadelmager til hun havde sat de muskler hun skulle. smiley

  • #9   15. feb 2017 Hvis det er den fra tika du har kigget på, så er den faktisk super lækker at ride i, i forhold til prisen smiley

Kommentér på:
Lammeskindssadel

Annonce