{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Hævet forhud {{forumTopicSubject}}

Jeg satte min hest på døgnfold i lørdags. I dag var jeg nede og kigge til ham, og hans forhud er hævet og der er fyldt med små fluer omkring. De har bidt i det så der er små blod stænk ned af bag benene. Hvad kan det være?

Jeg tager ham hjem i morgen så han kan få fred for fluerne og så må en dyrlæge lige se til ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet forhud
  • #1   23. apr 2007 Det har min vallak og hingste ogaå tit. Jeg plejer bare at smører lidt spray på, for at insekterne går væk. Så går der ca. et par dage, og så er der ikke noget at se. Dette sker mange gange i løbet af sommeren.

• #2   23. apr 2007 ok har aldrig set det før. Hvad smører du på?

• #3   23. apr 2007 Det er nok de små sorte mitter der har sat sig dér. Det er nemlig lige tidspunktet for det nu, at de kommer. Både Joe og Else har det, og hvis det ikke bliver kølet med vand, bliver det endnu mere hævet. Mitterne kan du næsten ikke se, men de ligner små sorte prikker, og de suger blod. Bare sørg for at han ikke bliver for svedig når du rider, for det er specielt ikke godt, da det kan blive endnu mere hævet.

Det sker når de kommer på fold på denne tid af året, men det er ikke noget alvorligt smiley

• #4   23. apr 2007 - Og man skal ikke putte noget på, bare vaske det rent med vand og køle det. Så forsvinder det af sig selv. Bare hold øje om de kommer andre steder, ellers sætter de sig i de fleste tilfælde omkring kønsdelene og under maven/navlen. (Det er svært at se hvis hesten er mørk/brun)

• #5   23. apr 2007 ja lige præsis de er under maven også ved navlen, jeg rider ham ikke pt. han er lige blevet 4år så han kom på græs nu så han kunne få ro et par mdr. inden jeg går igang med ham igen. Nå de sa.... mitter....han er gul så det er nemt at se.

• #6   23. apr 2007 Det er sgu synd for ham, og så lige tissemanden..øv jeg tror det er de mitter det lyder sådan.

Kommentér på:
Hævet forhud

Annonce