{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Anja R
Anja R
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

Bytte af hest.. {{forumTopicSubject}}

Halløj, jeg søger lidt råd, jeg byttede d 1 dec 16 min hoppe til en anden hoppe, jeg nåede at bruge hende i 2 mdr ca og så var hesten halt og bagpartiet var helt udueligt, hun piver under ridning og fik så dyrlæge på og har ikke brugt andet end penge på dyrlæge siden, hun har fået/ haft mange skader som jeg blev informeret om hun ikke havde noget af.
Nu står jeg så endnu engang med en hest der skal have dyrlæge og står og overvejer om at skrive til hendes der havde hende før omkring at levere tilbage og få min gamle hoppe hjem, vi nåede ikke at skrive kontrakt og ejer cerfikat har jeg stadig på min gamle hoppe da den nye ikke havde sit med, så det skulle fremskaffes først.
Hvad kan jeg gøre?! Jeg vil simpelhen ikke blive ved med dyrlæge ovs, kan jeg skrive noget til hende? Kan jeg få min gamle hoppe tilbage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bytte af hest..
  • #1   18. jun 2017 Du kan godt prøve, men da der ikke er kontrakt på det kan det blive svært.. evt. kontakt en advokat de kan fortælle dig præcis hvad du kan og ikke kan

• Anja R
    Anja R Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #2   18. jun 2017 Også Selvom jeg faktisk stadig ejer min gamle hoppe? Har ejerpapirne jo ??

• #3   18. jun 2017 Som sagt kontakt en advokat, ved at folk der har solgt på afbetaling som har beholdt alle papirer og endda med kontrakt har ikke bar sådan lige kunne få hesten igen..

men du kan jo kontakte tidligere ejer og snakke pænt med personen..
    hvis det ikke er ting som dyrelæge kan påvise at det er nået der stammer fra før du fik den ja så kan du faktisk ikke sende den tilbage

• #4   18. jun 2017 Du ejer ikke din gamle hoppe - du har accepteret byttehandlen, idet du sende din hest afsted og modtog den anden. Du ejer altså ikke en vare, som du har modtaget betaling for OG har afleveret til køber. At du har ejercertifikatet betyder jo blot, at du har brudt reglerne og ikke sørget for at sende det med.

At du har haft dyrlæge mange gange, betyder ikke at du kan levere hesten retur. Du skal først og fremmest kunne dokumentere, at de fejl og mangler hesten måtte have, faktisk var tilstede på købstidspunktet. Halthed kan være hvad som helst, så det i sig selv, er ikke noget der giver ret til at annullere en handel. Hvis ikke du har gjort det, skal du altså have hesten undersøgt og færdig udredt, så du har sort på hvidt, hvad den fejler og at det var tilstede på køsbtidspunktet.
    Derudover skal man informer sælger indenfor rimelig tid. Dvs. at du ikke kan komme og reklamere en fejl, som du har været bekendt med i f.eks. et halvt år.

Ang. at du ikke har kontrakt osv. så gælder købeloven altid, hvor intet andet er anført. Så når i ikke har lavet kontrakt, må man formode at købeloven er gældende, der kan jo i hvert fald ikke dokumenteres, at i har lavet andre aftaler.
    Men du skal jo så gerne kunne dokumentere hvornår handlen har fundet sted, og at hesten rent faktisk er køb (byttet) af den pågældende person.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   18. jun 2017 hvorfor har du ikke ageret en del tidligere hvis du mener at problematikken også var der ved tidl. ejer?

uden at være sikker, så vil jeg vove den påstand, at du intet kan gøre, og intet kan få ud af at kontakte en advokat.

men du ejer ikke din gamle hest længere - heller ikke selvom at du har ejercertifikat (som desuden er dirkete regelbrud ikke at give ny ejer).

Kommentér på:
Bytte af hest..

Annonce