Pony med skæv muskulatur {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en pony, med skæv muskulatur, især hans ene skulder er mindre i forhold til den anden. Det gør at han slider sin ene forhov skævt, hvilket er lidt irriterende selvfølgeligt.
Derfor tænkte jeg om der findes sådan en slags underviser, der kunne hjælpe med sådan noget. En der kender til hestens anatomi og kan hjælpe med hvordan jeg skal træne ham op så han bliver mere lige. Findes sådan en underviser/træner?
Han har en gammel skade i sit bagben så det skal kunne forgå i skridt.
Hvis i har nogle forslag til øvelser jeg kan lave med ham, så vil jeg meget gerne høre.
Mvh Line
sep 2011
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 170
Jeg havde en underviser der forklarede mig det basale dressur, det hjalp hesten rigtig meget. I dag er den ikke skæv overhovedet
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 146
sep 2011
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 170
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Skæv muskulatur er tegn på hesten bruger sig forkert og det kan skyldes dårlig træning, spændinger, skævheder og en masse andet så hvis ikke årsagen er udbedret så vil det være ualmindeligt svært at rette op på.
jul 2013
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Jeg vil dog anbefale dig at google lidt på Proprio-træning. Jeg kender ikke personligt en hel masse til det, men det skulle være rigtig godt til at hjælpe hesten til at bruge sin krop lidt anderledes.
jul 2013
Det kunne godt være dem gamle skade, tror dog ikke at det stadig er den han aflaster for, så dyrlægen vil ikke være til meget hjælp, da vi ved hvad han fejler og at det ben nok aldrig bliver så godt at han kan bruges normalt igen.
Pony med skæv muskulatur