{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.957 visninger | Oprettet:

Regler omkring boksleje m depositum og opsigelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Vi er to piger der flytter vores hest og i den forbindelse er der opstået lidt tumult omkring regler. Vi har skrevet under på en kontrakt med et depositum på 1300.kr som svarer til en måneds boksleje vi opsagde boksen den 8 juni og fraflytter den 30 juni og boksene er så allerede udlejet fra 30 juni hvilket vil sige at vi når dårligt at trække hestene ud af boksen før en ny flytter ind i boksen. Der er ikke nogen af hestene der har ødelagt noget i boksen, så vi mener jo at vi skal have vores depositum tilbage da man jo ikke kan leje boksen ud 2 gange på samme måned. Men han mener så at han har krav på depositummet.... og her kommer vores spørgsmål så, er der nogen der ved hvordan reglerne er ? Den ene af os har aldrig fået skrevet under på kontrakten og der er ingen af os der har fået en kopi af kontrakten hjælp enyone smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler omkring boksleje m depositum og opsigelse
  • #1   28. jun 2017 Jeg ved ikke om der er nogle deciderede regler omkring det, men hvis i betaler for at leje boksene en måned mere, så kan han jo ikke leje dem ud til nogle andre også. Når han så gør det, vil jeg heller ikke mene at i skal betale og i burde ( i min verden) så få udbetalt depositummet.

• #2   28. jun 2017 Hvis i har en måned opsigelse, hvilket der nok er de fleste steder, så udløber jeres kontrakt først d. 31. juli, og først der kan i få jeres depositum retur. Hvis han beholder jeres depositum, så ville jeg mene at han skal komme med en grund hvorfor.

Udlejer kan godt leje boksen ud, i har ikke lejet en bestemt boks, så skulle det stå i kontrakten. Der skal bare kunne stilles en boks til rådighed hvis i vælger alligevel at blive i hele kontraktperioden.

• #3   28. jun 2017 Det eneste sted jeg har stået med en kontrakt med kontrakt der blev depositummet brugt som betaling for den sidste måneds opstaldning...

Depositum bruges normalt til at dække for eventuelle skader der skulle være hvis man for eks bare smutter lige pludselig...

hvad er ejers begrundelse for at beholde depositummet?

• #4   28. jun 2017 Hvis han skal beholde depositum skal der var 2 bokse som er ledige indtil 31.juli da i indtil da har krav på at kunne bruge boksen til hvad i vil..

er der ikke 2 bokse ledige ja så skal han betale tilbage når i heller ikke har ødelagt nået..

• #5   28. jun 2017 Depositum er noget man betaler for at udlejer kan istandsætte og udbedre eventuelle skader, som man kun får tilbage hvis ikke de skal bruges til det. Men det kommer an på hvad der præcist står i kontrakten omkring vedligeholdelse og istandsættelse osv.
    Depositum er ikke noget der går til at betale leje for den sidste måned man er der, det hedder forudbetalt leje.

I må få fat i kontrakten og se hvad der står der.

• #6   28. jun 2017 Udlejer giver ingen specifik grund andet end at han har ret til at beholde boksen der er så noget der hedder stor og lille boks og vi har en stor og dem er der ikke flere af. Og depositum er også forskelig fra stor til lille boks.

• #7   28. jun 2017 Ofte er depositummet en måneds staldleje, og det udgør tit den sidste måneds leje.. i princippet har I opsagt den for sent, hvis der er en måneds opsigelse, for så skulle han have opsigelsen den sidste dag i maj måned, når I ønsker at flytte hesten med udgangen af juni.. men når han nu beholder den måneds leje, som så skulle være for juli måned, så har I krav på boksen, medmindre pengene går til reparation, kalkning af boks el. Lignende..

• #8   29. jun 2017 Det afhænger jo helt af kontraktens ordlyd, men her på stedet ville en opsigelse den 8. juni først have virkning fra den 1. juli med udflytning ved udgangen af juli. Derfor ville jeg have ret til betaling for juli måned samt ret til at beholde depositummet indtil det er afklaret, hvorvidt der skal bruges af det til reparationer.

At boksen er udlejet igen er ikke altid lig ingen betaling. Man har krav på en boks til sin hest, så længe man betaler, men udlejer kan frit rokere rundt medmindre man har lejet en bestemt boks.

• #9   29. jun 2017 Mitte
    Nej depositum bør aldrig udgøre den sidste måneds staldleje, da det så vil hedde forudbetalt staldleje. Depositum er udelukkende noget der går til eventuelle skader og istandsættelse.

• #10   29. jun 2017 Jeg ville vise en med forstand på kontrakter jeres kontrakt.
    Det kan sandsynligvis give klarhed over. Faktisk så behøver det ikke være en advokat. Det kan også bare hver en i familien, der har kendskab til at arbejde med kontrakter.
    Sådan gør jeg personligt hver eneste gang jeg fx skal flytte. Så er jeg sikker på, at ikke risikerer at komme i klemme.

• #11   30. jun 2017 LM & C: vi er helt enige, depositum bør være til evt. Reparation.. men jeg har oplevet det jeg skriver flere steder, måske er ordlyden i kontrakten ikke altid korrekt.. for ja, forudbetalt leje og depositum bør egentlig ikke være det samme, men det er vad jeg har oplevet:)

Kommentér på:
Regler omkring boksleje m depositum og opsigelse

Annonce