{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.090 visninger | Oprettet:

Hvilket dyr til at gå sammen med hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i lort - jeg har 2 heste men jeg har kun råd til 1.

Jeg ved at hvis jeg sælger begge heste, så vil jeg slide min hjerne op og ødelægge mig selv, så jeg er lidt på den.

Hvis jeg nu beholder den ene, hvilket dyr ville i så anbefale at hesten går med - hvis det nu ikke kan blive en lille pony?

Hjælpppppppppp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket dyr til at gå sammen med hest?
  • #2   15. aug 2017 Synes du skal give din hest en artsfælle på den ene eller anden måde. Jeg havde engang et æsel til at gå med mine heste, det var ikke holdbart i længden. Det blev især tydeligt at se hvor lidt han trivedes med selskabet da han blev solgt til et sted med andre æsler smiley

• #5   15. aug 2017 Andre dyr koster jo også penge. Jeg synes en hest skal have sin artsfælle til selskab.

• #6   15. aug 2017 synes det synd for hestene at gå uden en artsfælle.. det vil svare lidt til at være ene menneske og altid bo med en hund uden at se andre mennesker.. Man vil ofte kunne stille sig tilfreds med det i en periode, men man vil få det skidt da man kommer til at mangle noget kontakt fra egne artsfælder.

Sælg begge heste, hvis der ikke er økonomi til en lille pony.. du kan evt. få en part i stedet for.

Ved lov er det også forbudt at have hesten til at gå alene til den er 0-2 år. og det tænker jeg det er med god grund.. (ærgerligt der ikke er lov for det når de bliver ældre.)

Mht. pony så ved jeg det kostede os lige så meget at have 2 geder som det koster os at have 1 lille shetlandspony. Begge dele har brug for beskæring, og evt. dyrlæge.

• #8   15. aug 2017 er der plads til en opstalder hos dig?
    ellers vil jeg anbefale at du opstalder ude eller anskaffer dig en shetter/ anden lille pony som kan leve af stråfodder og vitaminer og evt går uden sko.

der står en pony med en flok køer tæt på mit barndomshjem og den har det ikke godt.
    det er tydeligt at se at den ikke har det optimalt.

• #9   15. aug 2017 Jeg synes at du enten burde finde en opstalder eller opstalde din hest ude hos en anden smiley for hvis du ikke har råd til nr. 2 hest, hvordan vil du så finde råd til et andet dyr? smiley

• #10   15. aug 2017 Den kan lige så godt gå alene. Heste kan ikke snakke med andre dyr og får ingen glæde af andre dyr - som de får af andre heste.

Og hvis du ikke har råd til to heste, så har du vel heller ikke råd til et par geder eller en ko - det koster også :o).

• #11   15. aug 2017 Vi har en Fåravler i nærheden, der kan jeg låne et får, min nabo har en ko jeg må låne, så det er nu ikke svært for mig at finde et andet dyr at have gående - både fåret og koen ejes stadig af ejer, de stiller den/dem til rådighed for mig - en ko, ged, får får ikke det samme at spise som en hest plus det ikke er dyrt for mig at købe til dem, da jeg kun låner fåret, koen, geden af naboen eller vores fåreavler.

Min gamle hest fra min barndom stod altid alene, han kunne ikke trives med bare heste og trods det startede vi store stævner og han var ligeglad med de andre heste, dog gik han ved siden af køer

• #12   15. aug 2017 Det er dig der kender dine heste bedst og ved om de kan gå alene eller ej smiley
    Heste og køer går ofte sammen, men har aldrig selv set en hest der havde en relation til hverken ko eller får .

• #13   15. aug 2017
    Og der udover; kun et får, kun en ko e.l igen synd fordi de ikke kan kommunikere på tværs af arter.

Min egen går også alene, fordi hun er sær. Hun kan med enkelte andre, men de er svære at opstøve, så pt. går hun alene med andre heste på andre sider så hun kan snakke med dem hvis hun gider.

Men ellers så få hesten opstaldet ude eller få en opstalder.

• #14   15. aug 2017 Jeg har mulighed for 2 køer eller 2 får, det bestemmer jeg selv

Hvor længe har din gået selv? Vi har jo heste i nærheden min kan kigge over til - og muligheden for at komme over at snakke med, når jeg og ejer er sammen

• #17   15. aug 2017
    1-1½ år tror jeg, hun er ganske normal selvom hun går alene med de andre på hver side.

• #18   15. aug 2017 Da jeg købte min hest havde hun gået ved siden af køer alene på en fold i 3 måneder.
    Heste tilpasser sig. Min hun var total ligeglad med andre heste da hun ankom, men så snart vi så en ko så vrinskede hun.
    Så i princippet kan jeg jo af erfaring sige at det kan fungere.

Men omvendt syntes jeg det er synd. Heste gør så mange ting sammen som det kan være svært - Praksis talt umuligt - sammen med andre dyr.
    Jeg tror på heste kan nøjes, men som ansvarlig hesteejer, syntes jeg ikke man skal byde sin hest at skulle nøjes.
    Ud og find en opstalder, eller ud og opstald din hest eller sælg begge heste, det ville være det mest rigtige at gøre i forholds til din hest smiley

• #19   15. aug 2017 Er det ikke lidt sjovt, at du skal/kan låne 2 får eller 2 køer?
    Hvorfor ikke bare en enkel?

Fordi køer bliver tossede af at stå selv, og har brug for en artsfælle, og det samme gælder får.

Heste har bedst af at gå sammen med heste. Få enten en opstalder eller opstald din hest et andet sted.

• #20   15. aug 2017 Jeg er bange for, at du er nødt til at prøve dig frem.

Nogle heste trives fint med køer, får mv
    Men for nogle andre heste er det bare ikke fint nok, og man får en meget frustreret hest.
    Eller et eller flere dyr, som tryner hinanden

• #21   15. aug 2017 Jeg har stadig tid til at finde en løsning, opstaldet hest her er no go og ikke at diskuterer - jeg har 3 muligheder jeg kan se mig ud af - jeg har fået jeres input og jeg siger mange tak - jeg er og bliver aldrig dyremishandler uanset om min hest vil komme til at gå sammen med en ko, et får eller en ged - hun er total ligeglad med Latino som hun går med nu - jeg vil prøve mig frem og finde ud af hvad jeg synes er bedst for mig hest. Tak for jeres svar

• #22   16. aug 2017 Heste er flokdyr - de skal ikke gå alene - og ja, de går alene, også selvom man sætter en ko ind til dem. En ko/et får e.l. er da nogen gange bedre end ingenting (nogen gange - for langt fra alle heste bryder sig faktisk om køer, får o.l. Vi har haft en der konsekvent jagtede køer ud af marken, da han en kort tid delte mark med både køer og andre heste. Et får risikerer at blive skadet eller slået ihjel, hvis hesten ikke bryder sig om det). Men ingen hest skal undvære kontakt til artsfæller i længere tid. Og har man ikke selv råd til mere end en hest, må man jo enten finde en opstalder eller selv opstalde hos andre.

De fleste dyr lærer at affinde sig med den situation de er i - det ser vi jo f.eks. også hos misrøgtede heste, hunde osv. at de, på trods af en virkelig dårlig situation, bare affinder sig med situationen. Og medmindre din hest er meget afhængig af andre heste, vil den formentligt også affinde sig med at leve alene. Men den bør ikke tvinges til det - den vil mangle det sociale (en simpel ting som at klø hinanden, vifte fluer hos hinanden osv. er ikke muligt, hvis foldmakker er et får). Heste vogter i øvrigt over hinanden, så når en hest sover tungt, er den/de andre mere opmærksom. Det kan være meget svært for en alene-hest at få samme dybe søvn - nogen gør det alligevel, men mange gør ikke.
    I det hele taget er meget almindelig hesteadfærd ikke muligt, når hesten er alene-hest.

• #23   16. aug 2017 Og ja- Vi har også haft alenehest. En belgierhingst, som ikke kunne gå med andre uden at prøve at bedække. Det fortsatte han desværre med efter kastration, så han gik alene i lang tid. MEN på stald kan vores heste nå hinanden over skillevæggene, og der benyttede de meget at have lidt social adfærd. Og selvom Emil egentligt virkede til at trives ok alene, skal jeg hilse at sige, at han livede gevaldigt op, da han langt om længe kunne gå på fold med de andre. Og han har trods alt aldrig været HELT alene - han har haft alenefold, men ALTID med de andre lige på den anden side af hegnet og altid med adgang til en anden hest på stald.

• #24   16. aug 2017 Hvad med den mulighed, at have en andens hest stående gratis, mod at den fungerer som selskab til din? Ejer betaler selv foder, dyrlæge og smed, men opstaldningen er gratis. Det burde kunne lade sig gøre, når nu der er pladsen til mere end én.

• #25   17. aug 2017 herren i huset vil ikke have opstaldede heste - han ønsker ikke fremmede rendende på gården i tide og utide og det vil ejer af "Låne" ponyen jo automastisk da vedkommendens hest jo står her - så det er udlukket.

• #26   17. aug 2017 Eså må hesten jo opstaldes ude

• #27   17. aug 2017 måske

Kommentér på:
Hvilket dyr til at gå sammen med hest?

Annonce