616 visninger
|
Oprettet:
Müslifoder til foderautomat? {{forumTopicSubject}}
Jeg leder efter et foder der kan gå i foderautomater, helst et müsliprodukt da hesten er kræsen og nægter at spise piller. Så kender i et velsmagende müsliprodukt der kan gå i automater?
Hesten har en lidt sart mave med tendens til at få løs afføring. Lige pt bliver han ikke motioneret det store, og mangler derfor en del muskler. Men han skal snart i gang med ridningen igen, og vil så blive redet på let til middel niveau.
Han får lige nu Classic robust fra equifirst, det er jeg rigtig glad for og hesten trives på det, men jeg ved ikke om det kan gå i automaten.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Det er nogen af de mest typiske tegn på mavesår - Taler af erfaring da min hest lige har haft mavesår...
60% af alle heste har mavesår, uden ejeren ved det da symptomerne oftest fejl fortolkes...
Så jeg ville på det kraftigste anbefale dig at få din hest tjekket for mavesår.. Efter min har været behandlet for mavesår, så tager den pludselig på og spiser som aldrig før
maj 2011
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 889
Han har altid haft løs en løs og sart mave.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Når han har haft mavesår, så skal du jo også huske at tage hensyn til stivelses indholdet og sukker indholdet...
Sigge er ikke så vild med pillefoder hvis det er små piller (som fiberpiller for eks.)... Men det foder han får nu (Havens Gastro+) det er store piller og dem er han vild med!
Jeg synes bare jeg har hørt at foder automater ikke egnes til musli foder... kun hvis det er noget som er HELT tørt (altså ingen melasse og snulder osv).. Så tænker at Equifirst produkterne er et ok bud til at forsøge i en foder automat..
jun 2008
Følger: 114 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Jeg spørger mht. den løse mave. Min søsters pony havde også tendens til løs mave, lige meget hvor meget grovfoder hun fik. Hun havde altid fået wrap, så hendes system var ellers vant til det. Hun blev skiftet over til tørt hø i stedet for wrap forrige vinter, og har ikke haft problemer med løs mave siden, så jeg tænkte at det måske kunne være en mulighed at prøve for dig - hvis nu det er samme situation
Med hende var det forresten lige meget om det var tørt eller vådt wrap, hendes mave kunne bare ikke tåle gæringen.
maj 2011
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 889
det kan godt være man skulle prøve det müsli han får nu og se hvordan det fungere. Jeg har prøvet flere forskellige slags piller, og han nægter at spise det
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Müslifoder til foderautomat?