{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western
  • #1   20. aug 2017 En westernsadel SKAL bruges med underlag. De færreste westernsadeler kan tilpasses pga deres opbygning, så et underlag fungerer både som stødabsorberende, men også som den sidste tilpasning af sadlen.
    Derfor er det heller ikke helt lige meget hvilket underlag man bruger under en westernsadel.
    Ville anbefale dig at få en sadelmager med forstand på westernsadler ud, så du er sikker på at både sadel og underlag passer hesten smiley


  • #2   20. aug 2017 Jeg er ny indenfor western, så jeg ved det ikke, men har et modspørgsmål:

    Hvad skulle være fordelen i at ride uden pad?

    Paden beskytter sadlen imod hestehår, sved, slid og så videre. Dvs at sadlens levetid forlænges.
    Så vidt jeg kan se, så tillader opbygning af ru læder på overside og lam på undersiden et højt comfort niveau - men det kan nærmest ikke gøres rent igen.
    Og en western sadel bliver ikke uden videre slidt skæv (fordi der ikke er polstrede puder, som der er i engelske sadler), så du kan tage sadlen med fra hest til hest uden at den gamle ekvipages skævheder via skæv sadel medbringes til den nye hest.
    Så nok koster western sadler mere, men beskytter du dem, tror jeg også at de holder.

    Jeg aner ikke om hesten tåler at man lægger sadel på uden pad.
    Måske?
    Men der er intet der kan give sig, og sadlen kan ikke tilpasse sig hesten, da den er opbygget af en træramme, beklædt med læder/lammeskind.
    Så, hvorfor tage chancen?
    Jeg gætter på, at paden er nødvendig for at fordele trykket fra en sadel, som ikke er bygget til at give sig.

    Eneste fordel er, at meget (det meste) western udstyr ligner noget som er designet af en regnbue på lsd! Uden pad slipper man for at lede efter en ting i neutrale farver - hvilket kan være svært!


  • #3   20. aug 2017 Mange tak. For svarene? grunden til jeg spøger er at har købt gjord rem og der står at de første 2-3 skal man ride uden underlag ???

  • #4   20. aug 2017 Hvorfor filan skal man bruge den et par gange uden underlag?
    Det forstår jeg ikke, men jeg er også bare blondine...


  • #5   20. aug 2017 Det stod der på vejledningen der fuldte med. Derfor spøger jeg inden jeg gør noget forkert og skader min hest

  • #6   20. aug 2017

    profilbillede
  • #7   20. aug 2017 Jeg havde spurgt forhandler.
    Det giver ikke nogen oplagt mening at ride uden pad fordi der er ny gjord...


  • #8   20. aug 2017 sikke noget underligt noget at skrive i en vejledning? Hvor er din gjord fra?

    ALTID, jeg kan ikke sige det nok, ALTID et western pad under stalden. ikke bare de tynde show tæpper, men et ordentlig western pad smiley HVER gang.


  • #9   20. aug 2017 Louise. Har købt den hos happy horse. Og undret mig selv over teksten. Så rider med pad selv om gjord remmen er ny

  • #10   20. aug 2017 okay, der forhandles heller ikke den type gjord der som jeg ofte anbefaler. Men det er en helt anden sag.

    Dejligt du beholder pad under sadlen. rigtig god lyst til dig og hesten smiley


  • #11   20. aug 2017 Mange tak Louise. ?

Kommentér på:
Western

Annonce