{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
297 visninger | Oprettet:

Føllet sælges :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg tror at jeg falder død om den dag min lille Surprise skal sælges smiley

Man knytter virkelig bånd til de små dimser!
Også selvom jeg vidste at han jo skulle væk, det vidste jeg lige så snart han kom til verden smiley

Er der ikke et eller andet jeg kan gøre, for at jeg får det bedre selv, når han engang skal sælges?
Der er jo stadig lang tid til, men det gør jo bare vores forhold bedre, og derfor bliver det vel sværere at sælge ham smiley

Jeg har overvejet at sætte forkøbsret på ham så jeg kan købe ham tilbage, hvis den næste ejer ønsker at sælge.
Desuden vil jeg se det sted han kommer til at være, dvs. jeg sælger ham ikke hvis han kommer til at stå på en rideskole (Hvilket jeg heller ikke regner med, da det sandsynligvis vil være nogle der ser potientale i ham, eller avlsdygtighed eller sådan noget plader..)

Men stadig.. Hvad kan jeg gøre, uden at ende i gråd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føllet sælges :/
  • #2   2. maj 2007 Åh ja smiley

Han var jo et lille dejligt overraskelsesføl, og vi bor ikke selv på en gård smiley
    Medmindre jeg finder et virkelig godt job, og jeg virkelig kan sætte mig ned med min mor og snakke seriøst med hende om økonomien osv. så kan jeg beholde ham og leve mit liv i fattigdom ..

Men så valgte jeg også ham, og så at leve i fattigdom..

Hele problemet er simpelthen penge smiley

• #3   2. maj 2007 Altså nu kan man jo ikke bruge en blandings hingst til avl, så han skal jo nok kastreres smiley
    Og selvom han så "kun" skulle vise sig at egne sig til "hyggehest" så er det da bestemt også et rart/skønt liv for en hest smiley Jeg har to heste som "kun" er hygge heste, og det er ikke muligt at holde mere af sine heste, end jeg holder af mine, og begge mine heste har det som blommen i et æg smiley

Hvad ville der være galt i at han kom til at stå på en rideskole? Det er da fjollet at tro at alle gode/kompetente hesteejere bor et sted hvor de har egen stald smiley Mine heste står opstaldet på et ridecenter, hvor de står i gigantiske bokse, og er på fold fra tidlig morgen til det bliver mørkt, og fra maj til september/oktober står de på sommergræs, hvor de råhygger sig sammen med alle deres venner - hvis det var mig der skulle sælge et føl, så ville jeg ikke have noget imod, at det blev opstaldet et lignende sted smiley

Selvfølgelig er det hårdt at sælge sit føl, men det vil jo ikke være så hårdt for føllet som det vil være for dig smiley Og hvis han kommer til et sted, hvor nogle andre vil holde af ham så får han det jo lige så godt hos dem, som han har det hos dig smiley

• #4   2. maj 2007 Lise © - Nu har jeg så været på rideskoler i 9 år, jeg ved også at der er foreskel på en rideskole og et ridecenter.
    Lige nu står de på et ridecenter, og det er overhovedet ikke det samme som en rideskole..

Jeg mener ikke at han burde være på en rideskole, da jeg kender til rideskole livet for en hest..

Jeg har overhovedet ikke sagt at der er noget galt i at være hyggehest overhovedet, men det er jo så ikke det jeg tænker på.
    Nu er der lige tre½ hvor han skal på fold, og være plag smiley
    Selvom han er en blandingshest, skal han da ikke rakkes ned smiley

• #5   2. maj 2007 Til Mette R

hihi - forskellen på et ridecenter og en rideskole er jo kun navnet (fnis)

Der er da ingen i denne tråd der har rakket dit føl ned???

• #6   2. maj 2007 Lise © - -Der er mange der ser lavt på blandingsracer smiley

Aaanyways, neej der er en del forskel.. Fx. på det ridecenter hvor jeg er, der er der i hvert fald ikke de samme faciliteter som en rideskole kræver, derfor er det kun et ridecenter smiley

• #7   2. maj 2007 Skal jeg købe ham, søde? n____n

• #8   2. maj 2007 Janni Arnoldsen - Naah :b

Lise © - Men det kan også være ligemeget, jeg håber bare at økonomien sætter sig til at jeg kan beholde ham smiley
    Jeg spurgte jo også om, hvad der kan gøre mig mindre ked smiley

• #9   2. maj 2007 Haha - Lise har da ret i at et ridecenter og en rideskole er det samme haha.

Der er jo ikke nogen regler for hvornår man må/kan kalde en stald for en rideskole smiley Hvis du har to bokse i en gammel lade og 2 små ponyer, så er der jo ingen lov der forbyder dig at kalde stedet for en rideskole/ridecenter smiley

Din definition af rideskole/ridecenter må stå for egen regning, for der findes INGEN definition på hvad betegnelserne dækker smiley

Det ville da ikke være synd for dit føl at blive opstaldet på en rideskole/ridecenter smiley føllene/ungehestene har det da præcis lige så rart der som de har alle andre steder smiley

Jeg kan sagtens forstå at du ikke synes at det er rart, at skulle sælge dit føl - det kan vi vel alle sætte os ind i, men det er jo nødvendigt smiley

Jeg kan nu heller ikke se, at Lise rakker dit føl ned, men hun har ret i, at der jo nok ikke er nogen der vil bruge ham til avl, da han jo ikke kan lave føl med papirer smiley

• #10   2. maj 2007 Til Mette

Du virker en smule defensiv, hvilket ikke er nødvendigt smiley

Det jeg skrev var netop ment som et trøstende skulderklap smiley Jeg tænkte jo netop, at det måske kunne trøste dig, at tænke på, at en ny ejer jo sagtens kan holde lige så meget af føllet, og sagtens kan give føllet et godt og trygt liv smiley

• #11   2. maj 2007 tanne og julle ! - Har jeg måske nogensinde sagt at "Hey han skal da sælges som avlshingst?" - Neej, læs det ordentligt og forstå..
    Du kan ikke bare kalde en rideskole for en rideskole, da der jo så skal være ordentlig undervisning, og ordentlige faciliteter, ellers kan DRF jo ikke lige godkende det som en rideskole vel?
    - Det er da overhovedet ikke nødvendigt at sælge ham, nu kludre du da vist i det smiley

Lise © - Jaeh, tak for det smiley Det er sikkert rigtigt, jeg kan nok bare ikke helt få det ind i mit hovede smiley

• #12   2. maj 2007 Hold kontakten med den nye ejer, og aftal, at du må komme og besøge ham ?

• #14   3. maj 2007 Theis . - Tak ;D

Kommentér på:
Føllet sælges :/

Annonce