Føllet sælges :/ {{forumTopicSubject}}
Jeg tror at jeg falder død om den dag min lille Surprise skal sælges
Man knytter virkelig bånd til de små dimser!
Også selvom jeg vidste at han jo skulle væk, det vidste jeg lige så snart han kom til verden
Er der ikke et eller andet jeg kan gøre, for at jeg får det bedre selv, når han engang skal sælges?
Der er jo stadig lang tid til, men det gør jo bare vores forhold bedre, og derfor bliver det vel sværere at sælge ham
Jeg har overvejet at sætte forkøbsret på ham så jeg kan købe ham tilbage, hvis den næste ejer ønsker at sælge.
Desuden vil jeg se det sted han kommer til at være, dvs. jeg sælger ham ikke hvis han kommer til at stå på en rideskole (Hvilket jeg heller ikke regner med, da det sandsynligvis vil være nogle der ser potientale i ham, eller avlsdygtighed eller sådan noget plader..)
Men stadig.. Hvad kan jeg gøre, uden at ende i gråd?
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 255
Han var jo et lille dejligt overraskelsesføl, og vi bor ikke selv på en gård
Medmindre jeg finder et virkelig godt job, og jeg virkelig kan sætte mig ned med min mor og snakke seriøst med hende om økonomien osv. så kan jeg beholde ham og leve mit liv i fattigdom ..
Men så valgte jeg også ham, og så at leve i fattigdom..
Hele problemet er simpelthen penge
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 881
Og selvom han så "kun" skulle vise sig at egne sig til "hyggehest" så er det da bestemt også et rart/skønt liv for en hest
Hvad ville der være galt i at han kom til at stå på en rideskole? Det er da fjollet at tro at alle gode/kompetente hesteejere bor et sted hvor de har egen stald
Selvfølgelig er det hårdt at sælge sit føl, men det vil jo ikke være så hårdt for føllet som det vil være for dig
mar 2005
Lige nu står de på et ridecenter, og det er overhovedet ikke det samme som en rideskole..
Jeg mener ikke at han burde være på en rideskole, da jeg kender til rideskole livet for en hest..
Jeg har overhovedet ikke sagt at der er noget galt i at være hyggehest overhovedet, men det er jo så ikke det jeg tænker på.
Nu er der lige tre½ hvor han skal på fold, og være plag
Selvom han er en blandingshest, skal han da ikke rakkes ned
jun 2006
hihi - forskellen på et ridecenter og en rideskole er jo kun navnet (fnis)
Der er da ingen i denne tråd der har rakket dit føl ned???
mar 2005
Aaanyways, neej der er en del forskel.. Fx. på det ridecenter hvor jeg er, der er der i hvert fald ikke de samme faciliteter som en rideskole kræver, derfor er det kun et ridecenter
Blogger
Følger: 221 Følgere: 267 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3.031
mar 2005
Lise © - Men det kan også være ligemeget, jeg håber bare at økonomien sætter sig til at jeg kan beholde ham
Jeg spurgte jo også om, hvad der kan gøre mig mindre ked
apr 2006
Følger: 1 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 49
Der er jo ikke nogen regler for hvornår man må/kan kalde en stald for en rideskole
Din definition af rideskole/ridecenter må stå for egen regning, for der findes INGEN definition på hvad betegnelserne dækker
Det ville da ikke være synd for dit føl at blive opstaldet på en rideskole/ridecenter
Jeg kan sagtens forstå at du ikke synes at det er rart, at skulle sælge dit føl - det kan vi vel alle sætte os ind i, men det er jo nødvendigt
Jeg kan nu heller ikke se, at Lise rakker dit føl ned, men hun har ret i, at der jo nok ikke er nogen der vil bruge ham til avl, da han jo ikke kan lave føl med papirer
jun 2006
Du virker en smule defensiv, hvilket ikke er nødvendigt
Det jeg skrev var netop ment som et trøstende skulderklap
mar 2005
Du kan ikke bare kalde en rideskole for en rideskole, da der jo så skal være ordentlig undervisning, og ordentlige faciliteter, ellers kan DRF jo ikke lige godkende det som en rideskole vel?
- Det er da overhovedet ikke nødvendigt at sælge ham, nu kludre du da vist i det
Lise © - Jaeh, tak for det
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.035
mar 2005
Føllet sælges :/