{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

Udstyr i størrelse Shire ;) {{forumTopicSubject}}

Halløjsa I dejlige hestemennesker smiley

Se, jeg har simpelthen fået mig en hjerneblødning og købt mig et shire føl. Her i starten er det jo nemt nok at få grimer osv, indtil hun går over xfull grænsen, som hun uden tvivl kommer til smiley

Mit spørgsmål er så, hvor dælen køber i andre udstyr i størrelse fuldvoksen shire? (ved godt der lige går nogle år før jeg skal bruge det smiley men TÆNK nu hvis jeg bare finder det der perfekte stk. udstyr - fantastisk grund til at bruge penge smiley

Jeg tænker:

Trenser, sadler og grimer og måske noget med reflekser på også til tur.

Derudover show udstyr også - jeg tænker akademisk udstyr, med bredt læder, fede spænder - middelalder inspireret måske?
herunder:
Trenser, fortøj, gjorde, sadel (muligvis lammeskin eller en type bomløs)

Send super gerne links min vej, eller google søge ord smiley bestiller gerne udenlands hvis det ikke fåes her i landet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr i størrelse Shire ;)
  • #1   7. sep 2017 Trollhillfarm har noget FANTASTISK udstyr til drafts! smiley (Trenser og lignende)
    Tillykke med din nye hest! Hun ser rigtig fin ud - De er simpelthen så flotte smiley


  • #2   7. sep 2017 Tillykke med købet, du bliver ikke ked af dit valg.

    Kan sige jeg jo selv har 3 af slagsen, og ingen af dem bruger over xfull. Har helt almindelige x full grimer og trenser, og der er stadig masser at give af. Min erfaring er, at det er hingste/vallakker, der får rigtig store hoveder smiley

    Af sadel bruger jeg butterfly og baloun. Jeg er rigtig glad for bomløs, da de kan ændre form som en harmonika.

    Jeg smider også helt sikkert en stemme på trollhillfarm, hvis man ønsker noget specielt i fantastisk håndsyet kvalitet smiley


  • #3   7. sep 2017 Tusind tak Frida N smiley
    en så vidt jeg kan se går de fleste ting ''kun'' op til xfull - men man kan jo selvfølgelig altid ringe til dem når den tid kommer, og høre om de kan fåes større hvis de ikke passer.


  • #4   7. sep 2017 Okay, super tak for svar Hald shires smiley
    Jeg så både hingsten og hoppen ved opdrætter, og de har begge meget store kraftige hoveder. Men ja, jeg kan se jeg må vente og se tiden an.
    Og ja, Trollhillfarm har godt nok noget super fedt udstyr smiley

    Og tusind tak for svar på sadlerne :)! De gemmes lige i mit udstyrs dokument ;D


  • #5   7. sep 2017 Det var så lidt. smiley

    Min den ene, synes jeg også også har et stort kraftigt hovede, hun bruger dog stadig kun xfull. Jeg bruger trenser fra mgs horsewear, da de har et stort udvalg, og deres næsebånd er store i omkreds, som ofte er der problemet er smiley

    Det var så lidt, er vanvittig glad for mine, særligt balounen.

    Hvem er hun efter, hvis man må være så nysgerrig? Synes dog du glemte din tur til sjælland og hilse på Theodor smiley


  • #6   7. sep 2017 Hun er oppe fra Susanne i Nibe, kan ikke huske hingsten eller hoppens navn, må jeg erkende.

    Og ja, jeg kom ikke rigtigt til sjælland alligevel smiley
    Fik et godt bud på en hingst her på fyn, og hoppen som jeg endte med at købe. Groft sagt så ville jeg uden tvivl helst have en hoppe.
    Men jeg var totalt overbevist om at det skulle være Graff's - Butler. indtil jeg mødte hoppen, det føltes bare rigtigt, så jeg var slet ikke i tvivl. Havde jeg været i tvivl med hende, var jeg kommet til Sjælland også :)!


  • #7   7. sep 2017 De kan også have nogle kringlede navne nogen af dem smiley
    Er selv 100% hoppe menneske, så det kan jeg godt forstå du foretrækker.
    Hun ser også rigtig fin ud bliver dejligt for dig, når hun er flytteklar og kan komme hjem smiley


  • #8   7. sep 2017 Mange tak smiley
    Ja, jeg glæder mig helt vildt. Tror næsten det er værre end et barn som glæder sig til Jul, og min mand + kollegaer må efterhånden være trætte af min hestesnak smiley
    Men det bliver jo kun værre som tiden nærmer sig.

    Held og lykke med salget af din fine Theodor forresten - han er altså super fin smiley


  • #9   7. sep 2017 Nej det bliver nok ikke nemmere smiley

    Mange tak, håber han kan blive solgt i DK, ellers bliver han bare boende. Har haft en fra østrig, der var klar til at overføre, men ønsker at kunne følge med i hans opvækst, så det er jeg ikke ineresseret i smiley


  • #10   8. sep 2017 Du kan også få speciallavet noget udstyr?
    Der klitgaard design her inde og `Leathercraft by Philippa Victoria´ på Facebook.
    Det er lige to som jeg kender smiley
    Jeg synes at de har rimelige priser eftersom du selv kan designe og det er håndlavet osv. smiley
    Udover det kan de jo lave alle størrelser, kender selv en med en jyde der bruger str xxFull i grimer, men som har fået lavet hovedtøj derinde fra.


  • #11   8. sep 2017 Jeg købte et hovedtøj hjem fra england i str.xx-full til min tidligere hest, nåede dog aldrig at bruge det, og min nuværende er noget mindre og kan bestemt ikke passe det.. Så skulle du få brug for et hovedtøj, så henvender du dig bare til mig smiley

  • #12   8. sep 2017 The big horseshop (de er på FB og har onlineshop) har en del af "basisudstyret" også op til de meget store størrelser - altså grimer, trenser, gamacher, dækkener osv.


  • #13   12. sep 2017 Tusind tak for alle svar smiley
    Dejligt at man stadig kan få hjælp herinde!
    Jeg har gemt alle links, og gemmer helt sikkert det her emne også, så jeg kan finde det igen!


Kommentér på:
Udstyr i størrelse Shire ;)

Annonce