{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Hest sparker på boksdør {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny hest, som desværre sparker på boksdøren for opmærksomhed.
Det er mildt sagt.....p..... irriterende. Han stopper, når man råber af ham, men kan så risikere at starte igen kort tid efter.

Han sparker også under krybben, mens han spiser. Det er dog mere ivrighed efter maden, hvilket jeg løser med at sætte en sparkeplade under krybben. Men det på døren aner jeg ikke, hvad jeg skal gøre ved for at vænne ham af med.
Det er ikke muligt at sætte en sparkeplade på døren.

Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest sparker på boksdør
  • #1   10. okt 2017 Ignorer hesten når den gør det, lær den at den ikke kan få den ønskede reaktion fra nogen. At råbe af den er også opmærksomhed

  • #2   10. okt 2017 jeg ville fuldstændig ignorere den.
    hvis den også gør det under fodring, altså inden den får maden, ville jeg stille mig med maden foran den, så den ikke kan nå og først give den mad når den stopper med at sparke.
    det tager nok lidt tid at få den til at lade være.


  • #3   10. okt 2017 Er der vindue i boksen, altså kan den stå og kigge ud? Vi har nemlig vindue i vores bokse i stalden og der er en hest i stalden der og sparker for opmærksomhed. Løsningen har været at lukke ind til ham, så han ikke kan kigge ud.

  • #4   10. okt 2017
    Hesten skal ignoreres når den sparker og have opmærksomhed når den står stille. At råbe af den er også opmærksomhed, negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

    Jeg har oplevet det ved heste der ikke har noget grovfoder - men ser man giver andre heste. Og jeg har oplevet det ved heste når der fodres dvs. fra de hører den første få til de selv får.

    I begge omgange er det samme fremgangsmåde. Når der fodres så venter man med og give hesten der sparker, til den står stille i bare to sekunder. Så det kræver man kan time det.

    Og det samme generelt når den sparker, at den kun skal have mad eller ros når den står stille. Men det kræver at alle der er i stalden er enige om den strategi og det kræver at man får timet tingene, for ellers går det i vasken.


Kommentér på:
Hest sparker på boksdør

Annonce