{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Quarter. Værdi hvad kan jeg byde for hende? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står og har kendt en hest i 7 år nu og jeg har elsket hende fra dag 1.
Hun er min eks svigerfars hest, men jeg passer hende (sørger for smed, dyrlæge osv)
Han har bare hestene (2 stk) gående og lave ingenting. Han tager dem ikke ind og strigler eller noget som helst. De bliver kun kigget til og taget på stald om vinteren.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe den ene. Men ved ikke hvad jeg skal byde ham for den. Den er jo reelt ikke til salg.
Håber i kan hjælpe.
Hun er 10 år gammel og ren quarter med stamtavle.
Blev tilredet som 3 års men ikke redet fast siden(kun når jeg lige sætter mig op på hende) hun kan absolut ikke håndtere hvis en hun ikke kender prøver at sætte sig op på hende(det kaldes rodeo)
Hun har seperationsangst, og i det hele taget ikke det man kan kalde en stabil hest medmindre hun stoler 100% på dig. Lige nu er det kun mig hun stoler på.
Hun har for 4 år siden været forfangen, der har intet været efterfølgende.
Hun er 152 cm i stang.
Hendes stamtavle er:
F: Dooleys Starlight
FF: Cat Man Dooley
FFF: Dan Dooley
FFM: Cabins Cute Cat
FM: Miss Fancy Calbar
FMF: Two Bit Tony
FMM: Fancys Prescription

M: Tacks Blue Lady
MF: Roses Tack Bar
MFF: Docs Brother Egger
MFM: Tackie
MM: Candy Bar Dell
MMF: Specks Fort
MMM: Lenas Candy Drop

Om det er godt eller ej aner jeg ikke.
Hvad er sådan en hest som hende værd? Jeg ved jo at quarter er lidthøje i kurs da det er en "sjælden" race, der ikke så tit er mange til salg af i Danmark. Men hvor meget vil i tro hun er værd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Quarter. Værdi hvad kan jeg byde for hende?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   16. okt 2017 hvis han vil sælge den, så spørg hvad han vil have for den smiley

    også med udgangspunkt i hans pris, kan i måske komme frem til et kompromis.


  • #2   16. okt 2017 kender en der købte en paint hoppe med fuld stamtavle.
    Hun var 6 år og kunne skidtes og traves på, men kunne dårligt lave en volte. Hun var så redet on/off siden hun var 3 og havde været halt en periode hvor det stammede fra lænden.
    Hun stod til 35000 det er så også 3-4 år siden nu og hun blev solgt til 25000.

    Jeg tænker at hvis kursen var den samme ville jeg byde 18-20. kun pga af at hun er af den race m stamtavle.
    men hvis det var en hver anden hest, ville den ikke været meget værd.
    tænker at jeg ville tale med ejer og høre om han overhovedet er interesseret i at sælge og hvis han er hvad han så skal have får den og så tage den derfra.
    kan være han vil have 15-20000 for hende men det kan også være han vil have 30-350000 for hende.
    du ved bedst hvor du står hvis du har en pris du kan tage udgangspunkt i. ??


  • #3   16. okt 2017 Synes det er svært at give et bud på, hvad den er værd. Fra hvad jeg lige kan finde på nettet varierer det ligefra omkring 15.000-65.000.

    Synes du skal starte med at gøre op med dig selv, hvor meget du har råd til at give, og så spørge om han kunne være interesseret i at sælge, og hvad han i så fald skal have for den.
    Er dit budget absolut max. 30.000 fx. og han vil have 50.000 for den, er det jo svært at gå på kompromis smiley Omvendt hvis han siger fx. 35.000, og du i forvejen har fundet ud af, at du max. kan gå op til 30.000, er der nok en større chance for at forhandle ham ned smiley


  • #4   16. okt 2017 Hesten kan meget lidt, til gengæld har den unoder som seperationsangst, og har lært sig at smide ryttere af, hvis den ikke kan rumme opgaverne.
    I min verden er det en knivspids over slagtepris. Uanset race. Og jeg holder selv af western.


    Jeg kan skaffe dig en hest der kan gå EM i pleasure og hunter, og som kan stejle, hvis du vil give 40.000 + kr for en paint med problemer.


  • #5   17. okt 2017 Jeg har mange års erfaring med quartere, og vil umiddelbart sætte hendes værdi mellem 5-15.000.
    Hun kan absolut intet og stamtavlen er ikke noget værd. Det eneste der skulle trække hende op på 10-15.000 er, at hun trods alt har de ægte papirer, så man vil kunne trække et føl på hende.
    Forvent ikke at føllet vil være interesant at sælge men til eget brug kan du sikkert lave en god fritidshest.
    Havde hun været yngre og ordentligt redet kunne hun nok være en 25-30.000 værd alt efter evner.

    Til sammenligning købte jeg for nyligt en 3-års med stort potentiale og efter en af landets allerbedste hingste, dog totalt utrænet til 30.000


  • #6   17. okt 2017 Tak for jeres svar smiley
    Jeg tænker nemlig selv at jeg ville ofre maks 20000 på hende


  • #7   17. okt 2017 hvem er hun efter?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   17. okt 2017 holistiske: hele stamtavlen står i startindlægget smiley

  • #9   18. okt 2017 det gør den jo også (ser flov ud)

    jeg havde budt 8000.


  • #10   18. okt 2017 Når man først er forelsket, så er man jo villig til at næsten give hvad som helst smiley

    Og selvom det lige bliver lidt “flipper agtigt” så er min oplevelse, at nogle heste “tiltaler” en, fordi man kan lærer noget af dem, at de giver en noget man selv har behov for/ søger ubevidst på et psykologisk plan.

    Derfor er det enormt svært med disse tråde om hvad hesten er værd, hvis man som interesseret køber allerede har knyttet bånd med hesten - og det har du jo.

    For det er rigtigt, at udfra helt rationel tænkning, så er hesten ikke særlig meget værd. Jeg siger ofte, at man skal forsøge at lege en leg, hvor det er ens bedste veninde, som er ved at købe en hest, som besidder disse ting :
    10 år
    Quarter med stamtavle, dog ikke speciel attraktiv afstamning.
    152 cm i stang
    Urutineret i ridning og håndtering
    Seperationsangst
    Bukker under ridning

    Tager man de helt realistiske briller på, så ville jeg da sige til min veninde, at det skulle hun da ikke spilde penge på - og jeg ville reelt bekymre mig for hendes helbred rodeomæssigt. Jeg ville ikke en gang give slagtepris, for det er den daglige drift som er dyr, ikke indkøbsprisen i sig selv.

    Tager man sine forelskede briller på - ja så er der jo reelt frit slag for både køber og sælger - det bestemmes nærmest kun udfra hvad du realistisk har råd til at brænde af på en hest. Er det 5-10-15-20-30-100.000 kr ?

    Jeg har selv en hest stående i stalden, som er købt udfra total forelskelse smiley Købt som 1 års, angreb mennesker, kunne knap håndteres, blev bedøvet ved brug for dyrlæge, trailerangst, seperationsangst, bedøves ved smed - og ja det nærmeste jeg kunne se ham var ude på en fold, hvor jeg kom inden for 10 meters afstand før han løb.
    Jeg var total forelsket smiley
    Gav 15.000 kr vel vidende, at jeg havde et KÆMPE arbejde foran mig - og at hvis han blev farlig overfor jeg, så ville jeg få ham slået ned = ikke pengene værd.

    Han har været fantastisk at arbejde med, og han var lige det jeg havde tid, lyst og kræfter til at arbejde med - og jeg har lært SÅ meget af at have han i stalden.

    Da avler ringede året efter, og sagde at hun gerne ville sælge hans hellillebror billigt til mig også, der var jeg ikke forelsket og/eller havde ikke det behov for at træne på den måde - så den sagde jeg nej tak til smiley

    Så med hjernen er din hoppe ikke noget jeg ville købe - skulle jeg have hest ville jeg vælge en uden problemer.

    Med hjertet er hun det værd du synes du har råd til.

    Held og lykke hvad du end vælger og hvorfor du end vælger det.

    Mvh Charlotte


  • #11   30. okt 2017 Lige en Update.
    Har fået snakket med ejeren.
    Og fordi han ikke havde tid til heste mere, så har han givet mig hende jeg gerne ville have, og hans anden quarter hoppe gratis. Så endte med at jeg ikke betalte noget som helst. Jeg henter dem hjem på lørdag ?? er lykkelig!


  • #12   30. okt 2017 Ih, hvor dejligt for dig smiley Tillykke med din nye status som hesteejer!

  • #13   30. okt 2017 Hvor dejligt! Tillykke med det smiley

  • #14   31. okt 2017 Sikke da en dejlig opdatering smiley Tillykke...
    Hvad er den anden for én?


  • #15   31. okt 2017 Det var da en dejlig og opløftende ende/ny begyndelse på historien smiley
    Rigtig god dag derude


  • #16   31. okt 2017 Tillykke smiley

Kommentér på:
Quarter. Værdi hvad kan jeg byde for hende?

Annonce