{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Amigo str. forskel pga. antal gram? {{forumTopicSubject}}

Jeg modtog i går mit Amigo Hero 6 turnout i en str. 130 med 200g i.
Hesten som dækkenet skal ligge på går i forvejen med nøjagtig samme model og størrelse bare med 50g.
Jeg var igår ude og ligge det på ham og måtte konstatere at dækkenet var for småt.
Halsudskæringen virkede pludselig meget lille i forhold til det dækken han har på nu.
Jeg tjekker selvf. målene og tænker det ikke kan passe, at det pga. de 150g ekstra fyld, pludselig slet ikke kan passe hesten.
Men målene er helt ens. - og hesten har altid gået med 130/135 dækkener.
Det undre mig gevaldigt. Da han har god plads både fortil og bagtil i det selvsamme dækken bare mindre g.
Jeg ville som udgangspunkt sagtens kunne smide en 300g liner i det dækken han går med nu, og det ville stadig passe hesten uden at stramme.
(Dækkenet kan ikke tilkobles linere)

Kan det virkelig være rigtigt, at det pga. 150g mere fyld, slet ikke passer hesten? - i min verden burde dækkenet jo ikke blive mindre i den angivne str. bare fordi der kommer de ekstra G. i?


Kommentarer på:  Amigo str. forskel pga. antal gram?
  • #1   18. dec 2017 nøjagtigt det samme oplevede jeg med amigo jeg har et regndækken og fik mulighed for at købe et vinterdækken i samme str. 130 med 300g og ikke om den kan passe den i hals/bringe stykket smiley


  • #2   18. dec 2017 Det er da bare underligt. smiley
    Dækkenet bør jo ikke bliver mindre i pasform, fordi der kommer flere gram i.
    Så skal man jo prøve sig frem, hver gang man skal ud at have et dækken med lidt flere gram i. - det virker vildt ulogisk, men det er måske bare mig.

    Det passede simpelhen så dårligt i forhold til det andet, at jeg var overbevist om, at de måtte have mærket det forkert.
    Eller der var lavet en fejl på dækkenet.

    Jeg har holdt de 2 dækkener op mod hinanden for at se om længden var ens. Hvilket de var. Det eneste anderledes jeg kan se det må være, er at dækkenet ikke bare er lidt, men en del smallere i bringe partiet, end hans 50g.
    Det nye 200g dækken er jo ikke en gang ret meget tykkere. Selvfølgelig er der lidt mere foer i, men ikke noget du kan se med det blotte øje. Jeg forstår simpelhen ikke hvordan det skulle kunne gøre en forskel..
    Det virker jo helt vanvittigt. smiley


  • #3   18. dec 2017 Jeg har oplevet det samme. Jeg bruger Bucas freedom til min, og hendes 300 g er pludselig blevet for småt i halsen. De andre passer stadig perfekt smiley

  • #4   18. dec 2017 Så mærkeligt!
    Jeg syntes netop at Amigoen var super god i pasformen fordi der var plads til et par skuldre og stadig havde ekstra plads til overs, uden at det blev for stort. - hvis det kan forstås.

    Og det her er der ikke en gang en millimeter til overs. Det kan dårligt lukke omkring ham.
    Mystisk. :S


  • #5   18. dec 2017 De er nemlig gode i pasformen og min er en kat. 1 pony dog godt robust mm. og god hals men 130 har altid ligget så fint på hende smiley


  • #6   18. dec 2017 Ham her er godt nok en lille hest. - kort ryg.
    Men har altid brug 130 uden problemer.

    Min anden hest som også er en lille hest med kort ryg, han er endda mindre en hesten dækkenet er købt til. Ville heller ikke kunne passe det. Men han er så også bedere i fortil.
    Han har heller aldrig gået med andet end 130. Jeg har slet ingen problemer med hans Rambo duo, som kan komme helt op i 400g.
    Det strammer heller ikke det mindste.

    Jeg forstår det simpelthen ikke.. smiley


  • #7   18. dec 2017 Har jeg aldrig oplevet .

    Har du kontaktet forhandler


  • #8   18. dec 2017
    Har du købt samme model? Amigo har jo forskellige modeller/udgaver :o)


  • #10   18. dec 2017 Mich:
    Jeg har talt med forhandler i dag, som også synes det virkede mærkeligt. Det eneste hun kunne tilbyde, var en bringe forlænger. smiley

    Krikken: som skrevet i opslag er det fuldstændig samme dækken og model. Det nye er bare med 200g og det han går med nu er på 50g smiley
    De hedder begge Amigo hero 6 turnout. smiley


Kommentér på:
Amigo str. forskel pga. antal gram?

Annonce