{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Hjælp til dækken? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg får ny hest på torsdag, han er 4 år og DV'er. Han har indtil viderestået i boks om natten og gået med regndækken (0 g) om dagen. Nu skal han så i løsdrift, og jeg tænker at give ham et 200 g dækken på. Hvad ville I andre gøre?

Mvh Anne-Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til dækken?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   9. jan 2018 Jeg ville ærligtalt ikke smide den direkte i løsdrift på den her tid af året.

    Vejret er meget varierende, både mht. temperatur, men også vindstyrke.

    Du risikere at skulle skifte dækken meget ofte, for at hesten kan holde varmen optimalt. (jo grovfoder gør rigtig meget, men der er vitterligt en stor forskel på løsdrift, og boks om natten) smiley


  • #2   9. jan 2018 Han kommer i verdens lækreste løsdrift med et godt læhegn rundt om hele marken, skov på marken, wrap ad libitum og foder 2x daglig. Samt opsyn hele dagen, jeg er ikke bekymret. Men han må have mere tøj på. Han er ikke klippet, og er ikke i ridning endnu. Samt han har haft masser af foldtid indtil nu. Selvom vores løsdrift ligger tæt ved kysten (dragør), har vi aldrig mærket vildt meget til blæst, da der som sagt er træer rundt om det hele. (skal nok opleves)
    Jeg er sikker på han kommer til at elske det!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   9. jan 2018 Anne-Mette: Der er stadig markant forskel på at være ude om natten kontra være inde. smiley

    Men du må prøve dig frem med dækken, måske er 200g nok, måske skal han op i 500g, det er ikke til at sige smiley


  • #4   9. jan 2018
    Du kan godt give ham 200 gram på, men du skal bare være indstillet på at komme morgen og aften for at kunne skifte dækkenet da temperaturer morgen og aften kan være vidt forskellige :o)

    Så han klare sig fx fint med regndækken om dagen, men skal bruge mere om natten. Og måske han sveder med 200 gram på om dagen når det er vindstille og solen skinner.


  • #5   9. jan 2018 Der er vi så heldigvis rigtig gode til at hjælpe hinanden derude smiley jeg takker for jeres indput smiley

  • #6   10. jan 2018 Det kommer an på hvad temperaturen er i den nuværende stald. Hvis indendørs temperaturen følger den udendørs temperatur, så burde der ikke være behov for mere dækken hvis den stadig har adgang til læ og grovfoder derinde.

    Hvorimod hvis temperaturen indendørs er betydeligt højere end udendørs temperaturen om natten så skal du have givet mere dækken på, men så det også igang med dækken skifte hvis hesten får det varmt i løbet af dagen.


Kommentér på:
Hjælp til dækken?

Annonce