Global Rider sadler? Er de det værd? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har overvejet at begive mig ud i at købe en Global Rider springsadel - det der engang hed Euro Rider. Men jeg vil rigtig gerne høre jeres meninger og erfaringer om sadlerne, primært springsadlerne. Altså hvordan de er at sidde i, og alt det man har brug for at vide. De er jo forholdsvis billige, men får man så noget for pengene alligevel? Bare kom med alle jeres erfaringer, både positive og negative!
Tak på forhånd!
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Men når vi ikke taler prisekstremer, så får man i reglen hvad man betaler for - kvalitet koster (ikke at dyre sadler så altid er det, der passer alle heste - men sadlens kvalitet er altså i reglen sådan nogenlunde proportionel med prisen)
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
til de penge hvad den koster, kan du få en ordentligt kvalitets sadel brugt = meget meget bedre køb.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Det er jo ikke sikkert den ligger godt på din hest.
Pris og kvalitet hænger som regel sammen.
Brugtværdien er også ringe. Så kan du risikere at stå med en "ny" brugt sadel. Som du ikke får tilnærmelsesvis fornuftig pris for ved videre salg.
Et dyrere mærke, købt brugt, kan du få næsten samme pris for, ved videre salg, hvis du eller hesten vokser ud af sadlen.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Der er rigtig mange gode sadler til en fornuftig pris.
PS. Jeg har haft hest i ca. 35 år og har aldrig haft en helt ny sadel
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
nov 2008
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 18
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
Den er dejlig blød at sidde i, dog ikke med særlig meget støtte fortil som jeg ønsker, men det er så også kun fordi jeg gerne vil op og springe lidt højre på min egen, end hvad jeg har skulle på de træningsheste jeg har haft inde.
jul 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 1
Global Rider sadler? Er de det værd?