{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.922 visninger | Oprettet:

Global Rider sadler? Er de det værd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har overvejet at begive mig ud i at købe en Global Rider springsadel - det der engang hed Euro Rider. Men jeg vil rigtig gerne høre jeres meninger og erfaringer om sadlerne, primært springsadlerne. Altså hvordan de er at sidde i, og alt det man har brug for at vide. De er jo forholdsvis billige, men får man så noget for pengene alligevel? Bare kom med alle jeres erfaringer, både positive og negative!

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Global Rider sadler? Er de det værd?
  • #1   30. jan 2018 Hvad folk synes er rart at sidde i er temmelig forskelligt, så hvorfor ikke ganske enkelt tage ud at prøvesidde nogen hos en forhandler af dem - så kan du prøve at sidde i forskellige modeller og se om det overhovedet er noget for dig. Ofte vil det også være muligt at arrangere en sadelprøvning/lån af sadel til prøvning hjemme sammen med sadelmager, så du ved om den dur til hesten.
    Men når vi ikke taler prisekstremer, så får man i reglen hvad man betaler for - kvalitet koster (ikke at dyre sadler så altid er det, der passer alle heste - men sadlens kvalitet er altså i reglen sådan nogenlunde proportionel med prisen)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   30. jan 2018 Jeg ville aldrig købe en sadel med så lav en nypris.

til de penge hvad den koster, kan du få en ordentligt kvalitets sadel brugt = meget meget bedre køb.

• #3   31. jan 2018 En for billig sadel kan koste dig dyrt.
    Det er jo ikke sikkert den ligger godt på din hest.
    Pris og kvalitet hænger som regel sammen.
    Brugtværdien er også ringe. Så kan du risikere at stå med en "ny" brugt sadel. Som du ikke får tilnærmelsesvis fornuftig pris for ved videre salg.
    Et dyrere mærke, købt brugt, kan du få næsten samme pris for, ved videre salg, hvis du eller hesten vokser ud af sadlen.

• #4   31. jan 2018 Brug dine penge på en brugt kvalitets mærke. Eller spar nogle flere penge op.

Der er rigtig mange gode sadler til en fornuftig pris.

PS. Jeg har haft hest i ca. 35 år og har aldrig haft en helt ny sadel smiley

• #7   31. jan 2018 Man skal også være opmærksom på, at det ikke er alle billige kunststofsadler, der kan stoppes om. Om det gælder lige disse ved jeg ikke, men jeg ville i hvert fald spørge til det, for kan de ikke, er det jo begrænset hvor meget justering der kan laves, hvis den ikke passer helt perfekt.

• #8   31. jan 2018 Jeg kan bestemt ikke anbefale den, den kunne på ingen måde ligge på hesten smiley Den er underligt sat sammen, efter min mening.

• #9   31. jan 2018 Har en til salg, som har ligget fint på langt de fleste heste jeg har haft inde.
    Den er dejlig blød at sidde i, dog ikke med særlig meget støtte fortil som jeg ønsker, men det er så også kun fordi jeg gerne vil op og springe lidt højre på min egen, end hvad jeg har skulle på de træningsheste jeg har haft inde. smiley

• #10   9. apr 2020 Kan man bruge et Wintec kopfjern i global springsadlerne??????

Kommentér på:
Global Rider sadler? Er de det værd?

Annonce