{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Tilmeldt:
20. maj 2007
Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714

Hvad vil sådan en hest Ca. koste {{forumTopicSubject}}

med tanke på at prisen er meget varieret, så vil jeg gerne vide hvad en hest ud fra disse kriterier Ca. vil koste.

- vallak
- 160-165
- omkring 13-15 år
- være stabil og let ridelig i alle gangarter.
- være godt uddannet på en springbane, og være sikker så den kan fungere som hjælp til at få modet tilbage.
- rolig af væsen
- bruges til max L i dressur og spring (minimalt med konkurrence)
- god på tur
- rødt pas, varmblods type.
- generel nem i al omgang, dvs en solid "kone hest", som kan give en masse gode rideture både på bane og i naturen.
- Ingen fejl af betydning, mindre fejl underordnet.

hvad tror i prisen for sådan en hest vil være?

og når man gerne vil have en allround hest, som egentligt ikke skal kunne andet end at gå stabilt i skridt, trav og galop, og være afbalanceret på en springbane, hvad bør man så kigge efter?

jeg ved at alt er relativt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil sådan en hest Ca. koste
  • #1   18. feb 2018 40.000-50.000 kr og opefter er umiddelbart mit bud - alt efter hvilke "fejl", der kan tåles smiley

    Jeg ville kigge ved div salgsstalde af rideheste - evt deciderede springstalde.


  • #2   18. feb 2018 Jeg vil sige at sådan en type hest godt kan koste omkring de 75.000 kr, hvis der skal være nogle gode år tilbage i den, mindre hvis den er ældre

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   18. feb 2018 justa: havde glemt alder smiley - omkring 13 - 15 år

  • #4   18. feb 2018 Et teoretisk spørgsmål... Hvis det skal være en vallak - er farven af passet så ikke underordnet, når man alligevel ikke kan avle på hesten??

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   18. feb 2018 Sandie: nej, farven på passet er ikke underordnet, selvom at hesten skal være vallak smiley



  • Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   18. feb 2018 Du kan altid starte med at bede om 80.000 kroner og så forhandle derfra. Måske ender du på 70 - men stadig en god handel for dig!

    Hvis du skal sælge så tjek http://heste-til-salg.dk hvor du kan lave opslag og sælge.


  • #7   18. feb 2018 20.000-80.000 kr?
    Måske mere?

    Hesten er ikke helt gammel nok til at det slår igennem på prisen.
    Jeg ved ikke helt, hvad der menes med
    - være stabil og let ridelig i alle gangarter. 
     - være godt uddannet på en springbane, og være sikker så den kan fungere som hjælp til at få modet tilbage. 
     - rolig af væsen 
    - bruges til max L i dressur og spring (minimalt med konkurrence

    Være godt uddannet og Max L klasser.
    Der er jo ikke lavere end L klasser?
    Mente du LA?

    Anyway, en gentleman er det alle vil have. Sælger skal nok få mange henvendelser på en bundreel hest, som er det du søger - hvis du er på købers marked. Så prisen kan snige sig opad.
    Overvej evt hvor du vil gå på kompromis, hvis budgettet ikke holder.


  • #8   18. feb 2018 Så ville jeg sige 50.000 smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   18. feb 2018 Mette: det er ikke salg, men mere tanker jeg har, hvis jeg på et tidspunkt skal ud og have hest. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   18. feb 2018 Doktor who: jeg vil aldrig skulle bruge hesten til mere end L, om det vil være LD eller LA, det er ikke til at vide.

    Derfor er en hest med kapacitet til S, eller for den sags skyld en hest der har gået høje klasser unødvendig brug af penge, hvis man kan finde en som kan det ønskede men som heller ikke har kapacitet til mere.

    prisen vil trods alt være en del anderledes.


  • #11   18. feb 2018 Man kan jo lige præcis udfylde de kriterier du har inde på ridehesten.com og også andre steder. Det har jeg lige gjort og der lægger de typisk i alt fra 30.000-50.000, og de heste jeg lige fandt så virkelig ud til at være nogle rigtig stabile og søde heste der er god til det du søger. Faktisk en til 33.000 hvor prisen endda kan forhandles. Så jeg tror sagtens du kan finde til omkring de 30.000-40.000, for du søger jo netop heller ikke verdens næste unikum, men blot en flink hest der kan lidt, og dem er der faktisk nogle af derude smiley

    Held og lykke med hestesøgningen! Altid spændende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   18. feb 2018 LM: jeg skal godt nok ikke have hest endnu, det er vores økonomi slet ikke til. Men det er rart at vide hvad man kan forvente at skulle bruge økonomisk når tiden er der smiley

    Jeg må prøve at kigge der inde når jeg engang finder min computer, tak! smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   18. feb 2018 også var det lidt for at undgå at sidde og kigge en masse fine heste igennem, og blive irriteret over at der går et par år endnu smiley

  • #14   18. feb 2018 Du er heldig og kan spare lidt penge på højden når du kan bruge en på 160, så det altid en bonus.

    Det kan svinge lidt, du kan være heldig og få fat i en af dem som ikke ved hvad de har og få den billigt eller dem som ved nøjagtigt hvad de har. Men vil skyde på at de generelt nok vil ligge mellem 50.000-75.000 hvis den skal have startet noget samt hvor i L-klasserne det er. Billigere kan nok også sagtens gøre det hvis sælger ikke ved hvor eftertragtet den type hest er eller at der er "handelsfejl" af en eller anden art.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   18. feb 2018 Sabine: tænker også at 75.000 er meget realistisk - uden at være sikker.

    mine krav er trods alt nogle der får hestens værdi til at stige markant.

    stævne deltagelse er underordnet.
    ved handelsfejlene ved jeg ikke hvad jeg ville kunne acceptere, men noget som spat vil ikke være urealistisk at jeg godt kunne acceptere.

    men klart at pris er svær at side eftersom at højde og handelsfejlene er noget der i sig selv kan få prisen til at fordoble smiley


  • #16   18. feb 2018 Hvis der er sat 75.000 af til køb af hest, så burde det være muligt at finde noget samt at have nogle forskellige muligheder. Især hvis den ikke behøver at være startet men selvfølgelig koster en velredet hest også noget ekstra selvom den ikke er startet.

    Jeg kan ihvertfald bare se nu at markedet er steget en del siden jeg kiggede for 1,5 år siden, dengang kunne man finde en del heste på mine søge kriterier nu er der nærmest ingen. Så man kan altid håbe som køber at markedet dykker igen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   18. feb 2018 Sabrine: markedet har ændret sig helt vildt. Både i hvad der er af typer, men helt klart også prisen.

    Det var så nemt dengang der var finans krise, der fik man nærmest penge for at tage en hest til sig..


  • #18   18. feb 2018 Oh yes, og det er tydeligt at ridningen af hestene bliver tilpasset det prissegment de appelerer til hvilket er en smule irriterende når man er til de lidt mere tossede.

    Rigtigt nok, og hvor ville jeg gerne være ponyrytter igen -- på de almene ponyer får man altså bare mere for pengene end man gør ved en almen hest.


  • #19   19. feb 2018 Jeg vil mene ca. 40-50.000 alt efter hvor mange der er på markedet og hvor gerne sælger vil af med den inden for en rimelig tidsgrænse, men det kan også svinge op til de 75... jeg synes at hestemarkedet svinger en del i pris, for samme kvaliteter

  • #21   19. feb 2018 Håber det er okay jeg lige spørger (ved ikke om du svarede på det længere oppe). Men hvorfor skal den egentlig have rødt pas? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   19. feb 2018 LM: det er meget simpelt, fordi at jeg er modstander af avl uden tavle. smiley

  • #23   19. feb 2018 Amt
    Hvorfor? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   19. feb 2018 LM: fordi at jeg mener at det er vigtigt og vide hvad ens hest indeholder af gener mm.
    plus at det ofte vidner om mere seriøs avl, end bare tilfældig blanding af to heste. smiley


  • #25   19. feb 2018 Ikke at jeg er direkte imod det du mener der, men en hest kan jo være mindst lige så god selvom den ikke har papirer på det. Det er jo trods alt heller ikke papirene du skal ride på smiley

  • #26   19. feb 2018 prøv også at kig på oldenborgheste.
    priserne på dem er lige knap så høje som dv. Til trods for at de er lige så gode og de har somregle et god temperman.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   19. feb 2018 LM: jeg siger heller ikke at en hest uden talrække er lige så god som en hest med. men for mig har en tavle stor værdi, og noget jeg ikke vil gå på kompromis med smiley

    Anja: jeg er heller ikke afvisende overfor oldenborgen, men det er ikke der jeg vil kigge først, når tiden er der smiley


Kommentér på:
Hvad vil sådan en hest Ca. koste

Annonce