{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Hævet ben, men ingen tegn på ømhed eller halthed {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har nu haft et hævet forben i over en uge. Hun er hverken øm, halt eller varm og løber rundt på folden som hun plejer. Hun er hævet fra koden op til piben. Hun kommer på fold mellem klokken 7:00-8:00 om morgnen og bliver lukket ind, når det begynder at blive mørkt. hævelsen falder lidt når hun kommer ud, men bliver så slem igen når hun kommer ind, hvor hun står stille. Hun har ikke haft muk før, så tænker heller ikke det har noget at gøre med det. For Ca en halvanden uge siden fik hun et lille gnavesår fra en klokke, og benet blev hævet Ca 3 dage efter. Der er ikke betændelse i såret, og har endda skyllet det i sæbevand for en sikkerheds skyld. Ved ikke om det kan have noget at gøre med det.

Jeg ringer snart efter dyrlægen, da jeg begynder at blive lidt bekymret. Men er der nogen af jer der har været ude for det samme med jeres heste? og som der måske kan komme med et bud om hvad det er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet ben, men ingen tegn på ømhed eller halthed
  • #1   17. mar 2018 Jeg ville så nok have fået dyrlæge ud i går, hvor det stadig var hverdag. Det kunne jo lyde som infektion af en art, når det er kommet umiddelbart efter, at der har været et sår (der behøver ikke være åbenlys betændelse i såret for at der kan være infektion i benet).
    Jeg synes en uge er for længe at se den slag an - et par dage er helt fint, når nu hesten ikke lader til at have ondt, men et hævet ben betyder jo, at noget er galt, og så skal der da ses på det.

• #3   17. mar 2018 Min hest havde det samme en dag jeg tog ham ud af boksen, hans ene bagben var enormt hævet, og han var ikke øm og haltede heller ikke. Vi ringede til vores dyrlæge, og sagde hvad der var galt, hun sagde så længe han ikke er halt kam vi ride ham, så det gjorde vi i 2 dage, jeg red selvfølgelig meget lidt, hver gang jeg havde redet ham var hævelsen fuldstændig væk, men næste dag jeg tog ham ud af boksen var den der igen.

Vi Højgaard ud til ham, da jeg synes det var meget mærkeligt, de ultralydsscannede hans ben. Det viste sig at han havde en blødning i gaffelbåndet (kunne ikke betegnes som en seneskade) og nu er han i genoptræning hos dem.
    Kan kun anbefale dig at du får en dyrlæge ud smiley

• #4   17. mar 2018 Har oplevet noget af det samme med min pony. Den havde stået indenfor en hel dag, og da jeg ville gå en tur i ridehallen med den om aftenen var det ene forben hævet samme sted som du beskriver. Han viste ingen ømhed og var ikke varm, det føltes lidt som væske. Det blev tjekket af dyrlægen dagen efter, som også mente det var væske, og derfor skulle den, så længe den ikke var halt, bare rides. Der gik dog kun et par dage, så var den halt og det viste sig at der var betændelse i scenen. Så det vil være en god ide at få det tjekket, selvom den ikke viser ømhed smiley

• #5   17. mar 2018 Få dyrlægen ud. Det er kun ham/hende der kan svare på det...

Kommentér på:
Hævet ben, men ingen tegn på ømhed eller halthed

Annonce