{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Bytte af udstyr {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Hvordan foregår det eller hvordan gør man det bedst hvis man skal bytte noget udstyr i en handel? Hvordan sikrer man sig at varen kommer frem???? Jeg har kik på en sadel som jeg rigtig gerne vil bytte mig til for en anden sadel som jeg ikke bruger. Hvordan Søren resikerer man at modparten bare ikke sender sin vare afsted efter at man har sendt sin?? Har hørt om flere der er blevet snydt i den kategori.
Mvh Helle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bytte af udstyr
  • #1   18. mar 2018 Hvis man nu køber pakkelabel online, så kunne man begge blive enige om at købe en label og se bevis på, at den anden har købt den inden man sender pakken.
    Det giver ikke sikkerhed, men måske lidt mere viden om, om modparten er seriøs.


  • #2   18. mar 2018 Aftal at mødes, det er langt det sikkereste. smiley

  • #3   18. mar 2018 Jeg har lige solgt min sadel fra min stor heste tid, hvor jeg sku ha en Barefoot i bytte og 3000kr i hånden. Personen bor en time fra min svigerinde. Så jeg sendte min sadel til min svigerinde og så kom køber ned med sin sadel og pengene, der udvekslede de tingene med mig i røret smiley det var køber mest tryg ved og helt fint for mig.
    Jeg har så købt en ultra kort islænder sadel og ringende og snakkede med sælger. Jeg bedte om et billede af pakken med pakke label på og det sendte hun til mig udover samtale på SMS som også er dokumentation. Jeg satte penge over pr mobil pay og igen skrev vi sammen. Jeg bad om at få et billede af den kvittering hun får når hun sender med gls nede i pakkeshop og det fremsendte hun også. Og jeg modtog sadel uden problemer. Når jeg selv sælger ting så får køber også billede af pakken med pakkelabel og jeg bruger DAO til ting som har en værdi under 4000kr. DAO sender nemlig besked til både afsender og modtager når du er nede i pakkeshoppen og får scannet pakken ind, og DAO sender også besked når modtager henter sin pakke, så begge parter kan følge med og der er dokumentation. GLS bruger jeg til at sende sadler eller andet med, når de har en vis værdi og str som de ik tager en krig for at fragte frem.
    Billede dokumention fra min side som sælger gør også at køber kan se hvordan pakken ser ud inden afsendelse og så kan de se, hvis pakken har været anbrudt, ødelagt eller andet under fragten, så det er endnu en sikkerhed for dem smiley
    Hvis i vælger at sende jeres sadler, så sørg for god polstring om sadlen som i form af et tæppe, håndklæder eller andet, så det kommer fint frem som en god sikkerhed.
    Men ellers kan man mødes på halvvejen og udveksle udstyr hvis det er, men det kræver ens tid, brændstof og måske broen, men så må man deles om de udgifter smiley
    Aftal en dag i begge kan pakke jeres sadler og kan afsende den dag. Aftal at i sender billeder af pakken med labels, aftal et tidspunkt hvornår i kan være nede i pakkeshoppen, aftal at i sender billede af den kvittering i får fra pakkeshoppen ved at sende med GLS


  • #4   19. mar 2018 Især hvis det er dyre sadler, så vil jeg anbefale at i mødes og handler. De par hundrede det koster kan være givet godt ud.
    Og jeg vil sige, at er den anden part ikke interesseret i det, så kan der være tale om forsøg på snyd. Ikke at det er det, men risikone for det er stor


Kommentér på:
Bytte af udstyr

Annonce