{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.016 visninger | Oprettet:

Bare pletter {{forumTopicSubject}}

Har lige lagt mærke til disse pletter på begge kinder. Han har på det sidste kløet sig en del der. Troede det var fældning. Men kan nu se, når jeg kommer helt tæt på, at det er den bare hud.
Kan det være lus? Føllet har nemlig lus og klør sig en del over det hele. Det har dog ingen bare pletter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bare pletter
  • #1   23. mar 2018 Kunne være ja. Og når nu du ved, at der er lus i stalden ville jeg blot gå i krig med behandlingen (går ud fra føllet allerede er i fuld sving behandlingsmæssigt) - bliver det så ikke bedre, må dyrlægen jo forbi og tage et kig. Men det kunne godt ligne, at hesten simpelthen har kløet sig (lidt for) voldsomt.

• #2   23. mar 2018 Kan være så mange ting som skab, muk, ringorm mm men når din hest alligevel skal afsted og undersøges for byld/kværke eller hvad der er skyld i at der er åbent hul fra mundhulen og ud i næsen, så de sku tjekke din hest i hoved og r.. for at se om der er mere galt med den. For det lyder som om at den fejler mere end du regner lige med... håber du får styr på transport til dyrlægen henover weekenden så du kan få hesten afsted i næste uge

• #3   24. mar 2018 Måske det alligevel ville være en ide at tage føllet med.

• #4   24. mar 2018 Du kan enten køre af to gange og med menneskelig pasning af føllet i mens og så komme hjem og hente føllet. Eller få behandlet din store dreng som er det vigtigste (top prioritet) og måske kan du nøjes med et besøg af dyrlæge til føllet hjemme hos dig selv. Men afsted med den store hurtigst muligt

• #5   24. mar 2018 naboen vil godt gå og kigge til den, hvis det er en dag han kan være hjemme. ved så ikke hvordan den lille skal behandles, hvis de mener den skal det, for de vil jo ikke kører herned.
    mon ikke den skal det. nu er det mindst tre uger med gul snot. det kan vel ikke være normal varighed for noget, vel?

• #6   24. mar 2018 "hvis det kan være en dag hvor han er hjemme" er altså ikke helt godt nok , hvis hesten har det så ringe, som det ser ud til i dine videoer, så skal der altså dyrlæge ud nu, ikke først når naboen lige har tid.
    hvis den første dyrlæge ikke vil gøre noget, jamen så få da en anden ud. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er et problem at få dyrlægen hjem til jer selv? Alternativt må man jo betale hvad det koster og få et transportfirma til at køre, hvis ikke man selv kan.

• #7   24. mar 2018 men de dyrelæger jeg har haft kontakt med, siger der skal kigges op og det foregår på klinik. flere af dem henviser til højgård.

• #8   24. mar 2018 Ok - jamen så er det jo bare afsted med hesten. Ja det er træls at skulle efterlade en hest hjemme alene, men det væsentlige her er vel at få fundet og behandlet problemet hos den store, som ud fra tidligere beskrivelser lader til at være ret syg. Det overlever føllet såmænd nok.

• #9   24. mar 2018 ja, det kunne være rart. nu siger termometret 40,3. han er ikke vildt sløv. så måske viser termometret ikke den rigtige temperatur.

• #10   24. mar 2018 Hvad tænker du?

• #11   24. mar 2018 har mistanke om at det måler for højt.

• #12   24. mar 2018 jeg ville nu ik tvivle på termometer men du kan jo måle dit føl eller mål med termometer ned i skål med varmt vand eller koldt vand Men jeg nu ret sikker på at din hest har feber, igen

• #13   24. mar 2018 jeg skal måle noget hvor jeg kender temperaturen så jeg kan se hvor præcist det er.
    men nu drikker han heldigvis igen. men han er godt varm på mule og kinder.

• #14   24. mar 2018 Mål føllet

• #15   24. mar 2018 Altså havde min hest 40 i feber, så var dyrlægen sgu tilkaldt - det er altså en del over normal.
    Og jeg tænker det er mere sandsynligt at hesten har feber, end at termometeret måler forkert.

• #16   24. mar 2018 har haft ringet om det med vagten både hos egen dyrelæge og anden for at få second opinion.
    føllet har jeg prøvet at måle. 38,1. men ved jo heller ikke om det passer.

• #17   24. mar 2018 Okay stol på dit termometer, dit føl har normal temperatur og forleden skrev jeg at din hest lå i høje ende af normal temperatur(38.8) som jeg skrev virker som om at der er noget under opsejling igen og nu står din hest med 40.3- ergo feber. forstår ik du betvivler når din hest er syg -stol på det

• #18   25. mar 2018 Ej nej nej står den med så høj feber nu??!!
    Jeg har prøvet at hjælpe og slået dit opslag op i flere grupper på fb men hvis ingen har henvendt sig så må du jo ind på google og søge efter firmaer der transportere heste og så få fat i en som kan køre din hest. Ja det skulle jo gerne ha været igår. Det bliver nok lidt dyrt men det er bare risikoen ved at have hest.
    Du skylder din kære hest at få den til dyrlæge nu!

• #19   25. mar 2018 Vagns Hestetransport v/ Vagn Jepsen

Middelfartvej 69

5466 Asperup

Telefon: 40 16 58 43

Fyns Hestetransport ApS
    Adresse: Østerballevej 47,
    5450 Otterup
    Telefon: 30 40 80 80

• #20   25. mar 2018 det er nede på 39,4 nu. de svinger lidt.

• #21   25. mar 2018 Men det er stadig for højt, og med det forløb der har været forstår jeg ikke at hesten ikke for længst er blevet set af en dyrlæge.

Kommentér på:
Bare pletter

Annonce