{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

gøre lys trense mørkere + pleje af læder {{forumTopicSubject}}

Hej hej
Er det ikke noget med at man kan gøre sit brune læder mørkere ved at putte det ned i noget olie eller noget i den stil? Eller er der en anden måde til at gøre det lidt mørkere?

Og jeg har en equipe sadel som jeg gerne vil passe godt på, men når jeg smører den ind i læderfedt, så synes jeg bare den får en træls overflade.
Hvordan kan jeg passe bedst muligt på mit udstyr som sadel, hovedtøj osv? Gøre det blødt og få det til at holde længst muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gøre lys trense mørkere + pleje af læder
  • #1   10. apr 2018 Man kan få både farve og narvsværte. Så er det bare at vælge den rigtige nuance smiley
    Og mht til at passe godt på det, så giv det god læderfedt engang i mellem. Dem jeg kender der gør i læder siger Golden Quality læderfedt(er jeg ret sikker på det hedder)


  • #2   10. apr 2018 Farven kan ændre sig ifht mætningen af læderet, ellers kan man få noget olie med lidt farve i. (Er kommet til at bruge det på en lysebrun trense som blev et par toner mørkere ved et uheld).

    Jeg bryder mig heller ikke rigtig om overfladen efter læderfedt, så har brugt Rapide Læder Gel til den almene vedligehold og så kun givet fedt eller balsam når det har været tiltrængt eller hvis sadlen havde fået en del vand. Ellers måske læder dressing det plejer heller ikke at fedte så meget og læder balsam fedter også mindre end læderfedt.


  • #4   11. apr 2018 Jeg bruger ligeså gerne olie - jeg er nemlig lidt doven.

    Populært sagt, så er olie til de dovne, og fedt til de arbejdsomme smiley
    Olien skal nemlig bare smøres/pensles på, og efter lidt tørretid kan evt. overskud tørres af. Fedt, derimod, skal arbejdes ned i læderet - der skal gnubbes og pudses, så fedtet opvarmes og trækker ind i læderet. Det tager tid og kan give ret ømme arme - men gjort rigtigt, så er resultatet også bedre end med olie.


Kommentér på:
gøre lys trense mørkere + pleje af læder

Annonce