{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Jamie klør sig helt vildt {{forumTopicSubject}}

Den er helt gal iår igen. Jamie er plaget af et eller andet der klør på hende... det startede igen for ca 1 md siden. Først tectonic inden mitte sæconen. Så jeg prøvede med pigoil da jeg tænkte at når Det hjælper mod skægmider hos tinker så kunne det også hjælpe hende... det gjorde det ikke. I torsdag fik hun en ordentlig omgang frontline vet spray. Hjalp heller ikke. Så hende flygte fra den nye græsstribe op i mellem juletræerne hvor hun kunne være i fred for kryb. Det er virkelig synd for hende...
Havde dyrlæge ude sidste år der stod og vævede lidt om allergi og hun mente ikke at det på et sent tidspunkt på sommeren ville hjælpe med et dækken hvis det et mitter hun ikke kan tåle...fik ikke rigti nogen hjælp af hende... hmrf....
Nu har jeg købt et insekt dækken og håber at det vil hjælpe. Ellers må jeg til DR. Dyr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamie klør sig helt vildt
  • #1   19. maj 2018 Min var meget plaget af insekterne. Ikke så meget kløen, mere at hele hans hals var hævet af bid og han var hævet over øjnene fordi han reagerer lettere allergisk på dem. Han var helt mørkebrun.
    Der hjalp insektdækken helt vildt meget. Han havde også insekt halsbånd på (dem der som afgiver lugt) og på rideture blev han så sprayet med insektspray og jeg forsøgte at ligge turene om formiddagen inden 12, for der er færrest insekter smiley

    Krydser fingre for at dækkenet hjælper din også!


  • #2   19. maj 2018 giver du hvidløg?

  • #3   19. maj 2018 Rymkedellen er spændt på og håber på at dækkenet virker..:
    Christina. Nej ingen hvidløg har hørt at det har en dårlig indvirkning på blodlegemerne....


  • #4   19. maj 2018 Hav evt hesten inde på stald om dagen / eftermiddagen og ude om natten, så hun er inde/ude afhængig af hvornår der er færrest insekter

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #5   20. maj 2018 Du kan give 1 Alnok pr 100 kg
    Vask evt i Ekholm shampo lad det sidde 30 minutter og skyl af igen
    Jeg bruger også Ekholm olie som er kløestillende 1 dråbe for hver 5 cm langs manen på begge sider og nogle dråber i haleroden også.
    1-2 gange om dagen sprayer jeg med deres deo mod insekter, og lader hesten gå ind sidst på eftermiddagen


  • #6   20. maj 2018 Spørg lige dyrlægen inden du begynder at give menneskemedicin til din hest. Det er trods alt lavet til et system der er lidt anderledens end vores.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #7   20. maj 2018 Hvis du er på FB er der en gruppe der hedder erfaring med antihistaminer mod sommereksem
    Dyrlægen giver selv Alnok mod kløe til sin eksemhest


  • #8   20. maj 2018 Derfor ville jeg stadig spørge ad, der er aldrig nogen der har taget skade af at ringe og spørge om det kan gå an at hesten får en alnok eller to til at hjælpe mod den værste kløe.

    At en enkelt dyrlæge gør det, betyder ikke at generelt er er anbefalelsesværdigt. Der kan være årsager til at dyrlægen har valgt at gøre det i dette ene tilfælde hvor vedkommende selv kan overvåge og tjekke sin hest flere gange dagligt i prøveperioden.

    Man skal virkelig passe på med menneskemedicin til dyr. Sådan noget helt almindeligt som en panodil kan slå en kat ihjel eller give den alvorlig forgiftning.

    Men i sidste ende er det op til TS, jeg havde bare ikke turde gøre det uden at dyrlægen sagde OK for det.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   20. maj 2018 Stort set næsten alle der har heste med sommer eksem bruger det i denne tid men selvfølgelig kan man altid spørge dyrlægen til råds.
    Der sker jo heller ikke noget ved at prøve det et par dage hver eftermiddag for at se om det hjælper smiley
    Hvis det hjælper så er man jo nået langt for det dyr der står og klør
    Og det er ikke kun 1 dyrlæge der anbefaler det, men det finder man hurtigt ud af hvis man har en hest med sommereksem


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #10   20. maj 2018 Hvis det er mitter som driller dem med sommereksem så er er insektdækken ikke nok, så skal det være et eksem dækken da nitter ikke kan bide igennem

  • #11   20. maj 2018 Inden jeg giver min hest andet end det jeg har prøvet er det meningen at dyrlægen skal på hvis det med fluedækken ikke virker. Så syntes jeg at jeg har prøvet nok og så må dyrlægen ind over

Kommentér på:
Jamie klør sig helt vildt

Annonce