{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Plastik hestesko - Megasus Horserunners spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Min lille søde hest slider enormt meget på sine hove (alle 4). Hun har i forvejen ret små hove, og slider særlig meget på ydersiden af forhovene, så de vokser indad. Når hun bliver beskåret tager smeden stort set kun den del der vokser indad, da der simpelthen ikke er hov nok til at beskære hele hoven. Hun går på løsdrift, så hun bevæger sig meget, men rides ellers kun 3 gange om ugen. Jeg har boots på hende når jeg rider, men jeg bryder mig ikke om at lade hende have dem på ude på folden. Jeg er heller ikke vildt begejstret for idéen om at komme metalsko på hende, jeg vil helst undgå at der bliver slået søm i hendes hove, men hvis det er nødvendigt må det jo være sådan...
Meeenn plastik sko kunne sådan set godt være et godt alternativ. Igen, jeg er ikke særlig lun på søm, men mange plastik sko kan limes på. Jeg har særligt kigget på Megasus Horserunners, og synes på trods af farven at de er lige hvad jeg ønsker mig. Jeg kan godt lide idéen om at de kan tages af og på. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om der er nogen smede i Danmark der har erfaring med dem. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at forhandleren mener man godt selv kan komme dem på, men jeg ville føle mig mest tryg ved at lade en erfaren proffesionel gøre det. Er der nogen her på HG der kender til disse sko? Nogen, der kender andre alternativer? Lad mig høre hvad i synes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plastik hestesko - Megasus Horserunners spørgsmål
  • #1   21. maj 2018 de er kun lige kommet på markedet, og det er kun meget få smede der har forsøgt med dem, alle der har pre ordret har gjort det selv.

    hvis jeg var dig ville jeg melde mig ind i grupperne på Facebook med megasus horserunners. måske kan nogen hjælpe dig med at sætte på. smiley


  • #2   21. maj 2018 Jeg bruger en barfodstrimmer til min pony. Hun arbejder også med limsko og er super kompetent inden for dette. Tabita fra horseinsight.dk

  • #3   21. maj 2018 Hvis du kan få en smed til at lægge dem på, er limsko rigtigt fine. Har ikke selv brugt dem, men har oplevet tre heste hvor min står, der har gået med limsko. Mener at to af dem git med nogen der lignede easyglove boots, eller hvad de nu hedder. Bare limet på.
    Den anden gik med noget der lignede en alm sko en del mere smiley
    Som der bliver sagt ovenfor er Megasus først lige kommet på markedet. Ved at der er en del der er ret skeptiske, også af de mere erfarne boots folk, men man kan jo ikke sige noget før de er afprøvet ordenligt.

    Du skal dog være obs. på at du kan komme tila t søge langt og længe efter en smed der vil putte limsko på. Det er ikke alle der gør sig i det.
    Prøv evt. at høre din smed om h*n er interesseret før du beslutter dig for noget smiley


  • #4   21. maj 2018 Maria: Hvorfor er folk skeptiske? Ved du evt. hvor jeg kan læse om hvad der folk skeptiske? smiley


  • #5   21. maj 2018 Det er fordi det er lim og velcro at folk er skeptiske smiley

    med alt det mudder vi har her hjemme så mener de ikke det kan holde smiley


  • #6   21. maj 2018 Mener at folk var skeptiske pga. limen der skulle holde velcroen på hoven. Og den overflade behandling hoven skulle have for at limen skulle virke. Desuden skulle man vist file kanten af hoven noget markant for at få skoen til at sidde ordenligt smiley
    Læste det i et oslag i en facebook gruppe.


  • #7   21. maj 2018
    Generelt så kan jeg læse rundt omkring at smede ikke er særligt glade for limsko, fordi de har dårlige erfaringer med holdbarheden og at de ikke kan tilpasses særligt meget.


  • #8   22. maj 2018 Jeg så en smed/barfodstrimmer/eller hvad personen nu var, der havde fået et par hjem som var i gang med at afprøve dem og havde lagt en video op med en welsh cob eller tinker så vidt jeg husker. Kan selvfølgelig ikke huske navnet eller finde videoen på facebook.

    Altså umiddelbart var personens udmelding at de umiddelbart sad bedre fast end forventer, men tilpasningen havde været noget bøvlet. Og at de kun var afprøvet i tov på asfalt og løs på grus ridebane, så der manglede en test i mudder osv.


  • #9   22. maj 2018 Mange tak for svar alle sammen smiley jeg har nu kigget lidt på videoer om hvordan de skulle sættes på, og en video om dem på mudderfold osv... man skal selvfølgelig forholde sig skeptisk når det er deres egne videoer, men så længe det "bare" er holdbarheden folk er bekymrede for, kunne jeg godt være villig til at tage chancen smiley Det er selvfølgelig dyrt og alt det, men hvis det ender med at hjælpe hendes ben er det jo det jeg må gøre ?? Hvis jeg købte dem, ville folk så være interesseret i min mening om dem efter et par måneder?
    Sabrine: hvis du kommer i tanke om videoen, eller finder den igen, vil jeg meget gerne se den smiley


  • #10   17. jul 2018 prøv at kigge her DynamixIHT Denmark

Kommentér på:
Plastik hestesko - Megasus Horserunners spørgsmål

Annonce