{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Slidmærker efter grime {{forumTopicSubject}}

Min hest får slidmærker efter grimen, både på kæben og mulen.

Kan en anden grime afhjælpe dette, eller hvad gør man lige? Det skal jo helst være en permanent løsning der ikke genere hende smiley

Det kan ikke være hovedtøjet, da hun havde slidmærker inden hun begyndte at blive redet igen smiley

Vil gerne undgå at tilføje lam på hendes grime, da hun allerede har det varmt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidmærker efter grime
  • #1   11. jun 2018 Halsrem måske? smiley

  • #2   11. jun 2018 Jeg bruger forskellige grimer, feks 2 dage med den model og så 2 dage med en anden model osv. skifter mellem 3 grimer.

    Og der er rigtigt stor forskel på de forskellige grimer. Jeg synes at dem med spænder på begge sider af nakken sidder bedst, men Bucas er dejlig let, vil dog gerne sidde skævt,


  • #3   11. jun 2018 1) Passer grimen?

    2) Er den ren på indersiden? Snavs gnaver mere.

    3) Kan hesten gå uden grime??


  • #5   11. jun 2018 Grimen passer, er hverken for stor eller for lille.
    Det er en ældre grime som farven er gået af (Mener den tidligere har været rød)
    Jeg skal have ny grime til hende om er par måneder, derfor vil jeg gerne løse dette problem i samme omgang
    Grimen er helt ren

    Hun kan ikke gå uden grime, da folk skal have mulighed for at få fat i hende, i det tilfælde at hun slipper ud af indhegningen (De går så de kan løbe ud på stor vej)

    Vil helst undgå halsrem, da dette er forsøgt, og den skulle sidde ret stramt før den ikke gled af/blev revet af


  • #6   11. jun 2018 Jeg har rigtig god erfaring med denne: http://www.pamrideudstyr.dk/shop/54-grimer/368-fold-grime/

    Min pony bliver meget nemt slidt, men han har aldrig fået mærker af disse, fordi de er så lette smiley


  • #7   11. jun 2018 Sådan en må jeg prøve til hende! Den koster jo ikke alverdens, og ellers må jeg simpelthen prøve med neopren/fleece smiley
    Synes ihvertfald ikke det er godt med slidmærkerne, for det er vel et tegn på grimen ikke sidder som den skal, på trods af den er indstillet korrekt og er den rigtige størrelse


  • #8   12. jun 2018 letvægts grimer er en mulighed jeg har selv en pony der er meget sart
    og jeg må indrømme at han går uden grime når de går på døgn
    her skal du dog være opmærksom på at hvis de stikker af fra foden og er til fare for andre må politiet skyde hesten hvis den ikke har grime på smiley

    men ja det gør de nok alligevel hvis den bringer menneskeliv i fare det håber jeg da
    sorry hvis det lyder voldsomt


  • #9   12. jun 2018 ...
    Jeg er siddet og tænkt lidt over dether opslag.

    Kom til at tænke på, at blandt mænd uden hår på benene, er der typisk 3 årsager.
    1) De barberer ben. Fx cykelryttere. Hesten er næppe ihærdig cykelrytter.
    2) Dårlig kredsløb.. Og jeg har aldrig hørt om heste, der taber hår pga kredsløbet. Og det rammer a
    3) Kanvas bukser. Tøj med højt nylon indhold slider hårene af.

    Summa summarum.
    Hvad med en lædergrime?


  • #10   12. jun 2018 Min erfaring er at lædergrimer slider lige så meget som nylon.....

  • #11   12. jun 2018 Letvægts grime, det hjælper..

  • #12   12. jun 2018 Jeg vil som sagt gøre forsøget med letvægtsgrimen, og så må jeg se på hvad jeg ellers gør, hvis det ikke fungere, evt. Sy noget fleece på en ganske normal grime, og se om det fungerer, og ellers må jeg(Når jeg får flyttet hende) lade hende gå uden grime smiley

  • #14   12. jun 2018 vi har denne fra hooks som er super fin til vinter brug og så er den hverken dyr eller har uligevægt
    måske den kan bruges


    profilbillede
Kommentér på:
Slidmærker efter grime

Annonce