{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

christina C
christina C
Tilmeldt:
30. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Ligger lige en føler ud?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at ride en ok frisk ældre herre på 26 år, og som er virkelig ude af form. Jeg rider mange skridt ride, et par enkelte trav og en lille bitte gallop, når mig og gazzen rider tur.
men det jeg godt kunne tænke mig at vide, og interessant, hvad laver i med jeres ældre heste og hvor langt rider i hvis I er på tur??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ligger lige en føler ud??
  • #1   18. jul 2018 Min på 24 trænes i akademisk dressur som han plejer, dog med mindre krav om samling.
    Højde og antal spring er sat ned og terrænturene foregår mest i skridt


  • #3   18. jul 2018 Vores på 22 går præcis som før. Så det er også gerne +10 km i alle gangarter og der er fuld gas i ham smiley

  • #4   18. jul 2018 jeg brugte kun min på 25 til hygge ridning og tur, hun kunne sagtens holde til en 3 timers skovtur, selvfølgelig ikke i fuld galop hele tiden og selvfølgelig med en masse skridt selvom vi ikke altid var enig om det ?? hun mente ikke at hun var gamle og fik selvfølgelig også lov til en gang imellem at strække ud og bare løbe det hun ville men da hun havde lidt gigt og noget støv allergi passede jeg selvfølgelig på hende og tænkte mig om smiley

  • #5   18. jul 2018 Jeg var så heldig da jeg var 30 år, at få part på en 21 årig pensioneret jagthest - han anede ikke han var gammel smiley Han var blevet holdt i form med lange skovtur lige siden sin pension som 19 årig, så han var i god form - og jeg red 2-3 timer i skoven på ham i afvekslende tempo.
    Jeg fik ham forærende af ejer, da han var 22 år - hvor jeg flyttede på landet.
    Han var min første hest, og sikke en lærerhest både ridemæssigt og det at håndterer en hest dagligt smiley

    Da jeg fik ham selv begyndte jeg at træne dressur og spring på ham - og han viste sig at være veluddannet i dressur smiley
    Så ind til han blev aflivet som 25 åri, der red jeg LC dressur og spring på ham til konkurrencer med placeringer. Og vi startede distanceløb på lc niveau 22-25 km, hvor han også fik placeringer smiley Selv en begynderjagt blev det til da han var 23 år - og hold da han tog lige styringen selv, da han åbenbart syntes jeg ikke red for at vinde smiley

    Så holdes de i god form, og er de fri for skader og skavanker, så kan de snildt holde smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • christina C
    christina C Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   18. jul 2018 Hvor er det dejligt at hører:)
    Jeg har nu redet på denne dejlige dreng i 14 dage hvor vi har redet i 2 dage og en dag fri, i roligt tempo, i håb om at han kommer i bedre form. Det længste vi har redet er 10 km . Men er meget pårpasselig med ham.


  • #7   18. jul 2018 Min islænder hoppe er 23 år - vi rider gerne i skoven som er 8-14 km, rider på banen (dressur) 1 time +- , dressur undervisning 1 time +- og så er vi begyndt at snuse idag til springning. Hun rides 4-5 gange ugentlig og har som Charlotte ik de kæmpe krav til samling ved dressuren smiley håber stadig at ha glæde af min pølse i nogen år endnu smiley

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
    #8   19. jul 2018 jeg kender en dejlig gammel herre på 32, som jeg red lige så stille indtil for et år siden. han er stadig mit lille hjertebarn, og er godheden selv. han kunne selv hidse sig selv op når man red, så til tider var det svært at stoppe ham. han havde i sine unge dage været veludannet i dressur, så han havde også lidt sjov ud af, at vise mig sine moves.
    jeg skånede ham alt det jeg kunne, for ikke at overbelaste knogler sener og musker, men vi nåede da at vinde et lille klubstævne sammen, i de helt små klasser smiley efter min mening må en hest gerne rides, hvis den selv stadig vil, og den kan holde til det. så det ville sige at, har man en hest på 12 der ikke har lyst, skal man ikke tvinge den afsted, men blot se tiden an og se om lysten melder sig igen.


Kommentér på:
Ligger lige en føler ud??

Annonce