{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

er dette ondartet sarcoid {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har netop fået en handelsundersøgelse tilsendt fra en dyrelæge på en hest jeg vil købe.
Der står det måske er en sarcoid. Men den er godkendt i handelsundersøgelse som det ikke vil have betydning.
Hvad siger i hestekyndige folk til dette billede, vil i være bekymret?
Den er flad


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er dette ondartet sarcoid
  • #1   18. jul 2018 Svært at sige da der findes 6 forskellige former for sarcoider - ring og snak med den dyrlæge om det nu er en sarcoid og ik bare ringorm. Men hvis det er sarcoid så burde dyrlægen kunne udtale hvilken form for sarcoid det er smiley

  • #2   18. jul 2018 Kan desværre ikke hjælpe med om den er god- eller ondartet.
    Dog ville jeg til hver en tid holde mig fra heste med sarcoider..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   18. jul 2018 Det kan en dyrlæge desværre kun vurdere.

    Jeg ville nok vælge at få foretaget en ny handelsundersøgelse, det virker mystisk at en dyrlæge vil godkende undersøgelsen, når der fremgår nogle ting, som denne ikke helt kan give svar på hvad er - ergo heller ikke kan give garanti på, at denne ikke vil have effekt.


  • #4   19. jul 2018 Det er jo en slags hudkræft.
    Jeg har selv passet hest med sacoider og på baggrund af det, ville jeg aldrig købe hest med.
    Men det ka dog holdes nede med rigtig foder.
    Det vil kun være dyrlæge der ska teste dem.

    Men har da set betydelig grimmere sacoider end denne.


  • #5   20. jul 2018 Jeg har personlig erfaring med sarcoider .. Og mit svar er lige ud af posen, da du skal vide hvad du går ind til, hvis du vælger at købe en hest med sarcoider !

    Jeg har som skrevet haft en hest med sarcoider, i starten havde han en enkelt som var lille og så fredelig ud, som ikke sad et sted der skabte problemer for brug af ham osv. Den blødte ikke og var altid tør og fin, hvorfor jeg valgte at købe ham .. ( Jeg kendte ikke meget til sarcoider på daværende tidspunkt, DESVÆRRE ).

    Meeeeen ..
    Senere hen, blomstrede det pludselig frem med nye sarcoider og der kom mange, rigtig mange !
    Jeg havde dyrlæge undervejs, og man kan godt gå ind at fjerne dem, både med operation, frysning mm.
    - Dog er der INGEN garanti for den / de ikke kommer tilbage, eller at der kommer endnu flere, og muligt andre steder på kroppen også!
    De kan pludselig begynde at bløde, og det er vel og mærket dagligt, at nogle heste med sarcoider bløder fra dem ..
    De kan komme overalt på hesten, og de kan blive meget meget store!
    I de slemmer grader, har hesten ikke et værdigt liv hvis du spørger mig ..
    Hos dem som har de typer der går hul på, bløder, væsker osv. er sommer halvåret rigtig hårdt for dem, da der går insekter i konstant, det er varmt og de kløer sig i det grundet insekterne !
    Om vinteren er problemet risiko for infektion på infektion, da du ikke kan holde jord og skidt fra de åbne sår ..

    Som en anden skriver, så er sarcoider en form for hudkræft, en tilstand hesten ikke kan kureres for ! Der findes flere forskellige typer, som kun biopsi kan afgøre..

    Efter min personlige erfaring, er jeg nød til at fraråde dig, på det kraftigste, at købe den pågældende hest, såfremt det er sarcoider den har !
    - Jeg ved nogle er heldige, og får kun en eller to, og der kommer aldrig flere, men uanset hvordan det undersøges, kan ingen forudse fremtiden og graden af sarcoider !

    Jeg håber du gør hvad du finder rigtigt for dig selv, men tænk dig rigtig godt om smiley
    PS. Den handels undersøgelse er ikke god nok, hvis ikke der er undersøgt hvad det pågældende på billedet er !


Kommentér på:
er dette ondartet sarcoid

Annonce