Bedste dyrlæge til røntgen {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Ja som overskriften lyder, hvilken dyrlæge er bedst til at kigge på røntgen billeder??
Tak på forhånd.
Hej HG
Ja som overskriften lyder, hvilken dyrlæge er bedst til at kigge på røntgen billeder??
Tak på forhånd.
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
jan 2009
Følger: 87 Følgere: 79 Heste: 6 Emner: 17 Svar: 121
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Efter at have været på købermarkedet bliver jeg snart mere mistænksom hvis der ikke findes noget end hvis der gør.
Havde en 7års i røntgen ved Rune. Der lå 3 sæt røntgen billeder på hesten fra den var hhv 2½ + 3 + 4 år. Et sæt var taget i Tyskland og et sæt var taget af Højgård. Ved ikke med det første sæt - Meeen Rune fandt både en mus (træls sted) og en cyste, som hesten var født med. Det kunne endda ses på det foregående sæt billeder når de blev skærpet. Stakkels sælger havde ofret 3 års prof. ridning på hesten i den tro at den var i orden
En anden 7års havde fået fjernet mus i den ene bagkode ved Højgård som 2 års. Sælger sendte den i røntgen ved en anden dyrlæge efter den var sat til salg. Der havde den søreme også en mus i den anden bagkode....
Jeg have også en pudsig oplevelse for en del år siden, da jeg selv havde en hest til salg. Først kom der en køber som var meget interesseret. Vi fik taget røntgen som blev sendt til købers dyrlæge. Dyrlægen fandt en ubetydelig skygge el. lign. som dog fik køber til at springe fra, da hun skulle bruge hesten til dressur på S-niveau og evt. videresalg. Et par måneder senere var der en ny interesseret køber, denne gang en amatør rytter. Hun brugte sjovt nok den samme dyrlæge som den 1. køber, så de samme billeder blev sendt til den samme dyrlæge. Nu blev svaret på billederne et helt andet. Dyrlægen mente at finde flere ting på hesten (som han slet ikke så første gang han så billederne), så jeg måtte minde ham om at han havde set de samme billeder en gang før, med et andet resultat. Så var der ellers en dyrlæge der fik røde ører
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene om røntgen....
jan 2009
Er bare super nedtrykt over først at få at vide at det er en begyndende spat som ville bliver fin igen om 3-6 måneder. Fedt tænke jeg det er noget man kan arbejde med.
Nu er der en anden dyrlæge (en mulig købers) som siger ja den har spat men problemet sidder i koden. Skal snakke med den dyrlæge i morgen og så vil jeg have en tredje til at kigge på det, så jeg er 100% sikker på hvad der er galt.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
- Hverken med sig selv eller hinanden
Held og lykke med det
jan 2009
jan 2015
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 74
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
jan 2009