{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Overben, erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Min hest var så uheldig at blive sparket for en 3-4 mdr siden over knæet på det ene forben.

Det hævede op og blev betændt men vi vaskede og smurte og det gik i sig selv udover en bule som blev der, som dyrelægen senere har vurderer var et overben men uden betydning.

For ca 2 mdr siden fik han en rift samme sted og der hævede og blev betændt og jeg fik dyrelægen til at kigge på det og fik avide jeg skulle vaske godt på det og tjekke hans feber.

Dette gik også i sig selv..

Men nu er det hævet op igen, ikke fordi der er et sår men vare hævet til dobbelt størrelse der hvor overbenet er..

Kan han mon ramme sig selv eller hvorfor bliver det ved med at hæve op omkring/på overbenet..

Hvad kan evt lindre..??? Han er ikke urentgående men han ømmer sig hvis jeg røre ved det ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overben, erfaringer?
  • #1   7. okt 2018 Hvis det er hævet op og er let blødt, altså ikke hårdt ligesom selve ovebenet, så kan det være en i udvendig byld, dette kan ske hvis et sår har lukket sig/er helet udefra, så urenheder, betændelse og bakterier ikke kan komme ud, så dannes en byld, jeg ville høre dyrlægen ad i morgen.
    Er han varm omkring det? Har han feber?


Kommentér på:
Overben, erfaringer?

Annonce