{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Selma  N
Selma N
Tilmeldt:
31. aug 2018
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 11

Vægt boost {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har gået og tænkt om jeg skulle købe et par vægtboost til min 5 årig islænder. Jeg ville bruge dem i træning, en gang i mellem. Men ville høre jeres holdning til brug af vægtboost? Giver det en langvarig virkning hvis man bruger det i en ung alder?
Håber der er nogen som kan hjælpe???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt boost
  • #1   20. okt 2018 Undersøgelser har vist at de virker kun mens de er på. De giver ingen langvarig effekt. Derfor er der ingen grund til at bruge den udenfor stævner.

  • #2   20. okt 2018 De undersøgelser vil jeg gerne se, for jeg kunne virkelig ikke være mere uenig. Man skal netop træne med dem derhjemme også, da løftet ikke bør komme fordi hesten tænker "shit mine ben vejer pludselig mere" og derved løfter højere på en ubalanceret og overbelastende måde. Men fordi skulderen og benene styrkes over tid med dem på og derfor løfter hesten højere. En sundere måde end bare at smide vægt på lige pludseligt.

  • #3   20. okt 2018 Vægtboots kan være fine til at hjælpe hesten med at finde takten hvis den er lidt pasagtig. Og med løft, men det er der lidt delte meningers om, som de andre skriver. Hvorfor tænker du at din hest vil have gavn af boots?

  • Selma  N
    Selma N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 11
    #4   20. okt 2018 Jeg tænker det ville hjælpe til en helt ren takt, og måske lidt højere løft... men da jeg ikke vil ride stævne endnu, ville jeg bruge dem engang i mellem hjemme!

  • #5   20. okt 2018 Min erfaring er blevet for at få den rene takt frem, er at arbejde rigtig godt med traven så hesten løsner godt op og få bygget godt med muskler op til at arbejde med tølten hen ad vejen. Har prøvet rådet med vægtboots og det hjalp ik på min.
    Min er 5 gænger og lateral, hun vil meget gerne gå pas/grisepas og spænder nemt op.
    Så for hende hjælper traven og få ro på. Er din 4 eller 5 gænger?


  • Selma  N
    Selma N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 11
    #6   20. okt 2018 Siden jeg ikke rider stævne nu, ville jeg kun høre det hvis han på længere sigt fik højere løft og renere takt.

  • Selma  N
    Selma N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 11
    #7   20. okt 2018 Han er 5 gænger, men vi har ikke trænet eller redet pas

  • #8   21. okt 2018 Han er en ganske ung herre og hvis jeg var dig, så ville jeg arbejde på at få lagt muskler på ham, så han med tiden kan bære sig i en rentaktet tølt. Har du underviser på? Hvis ik, så kan det stærkt anbefales med en underviser og få arbejdet meget med schenkelvigning, versader, trav og galop, så man arbejder hen imod en rentaktet tølt med samling. Når du er nået så langt med en klokkeren tølt med bæring og tempi, så kan det anbefales at bruge vægtboots hvis det overhovedet bliver nødvendigt. smiley pøj pøj med det smiley

  • Selma  N
    Selma N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 11
    #9   22. okt 2018 Okay tusind tak for svar og råd! Det skal da prøves:)

Kommentér på:
Vægt boost

Annonce